Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että miehen eksä pilaa parisuhteen

Vierailija
15.07.2023 |

Olen niin väsynyt tähän tilanteeseen ja omiin tunteisiini jotka kohdistuvat aviopuolisoni menneisyyteen ja eksään. Olemme asuneet yhdessä pian puoli vuotta eikä tämä tilanne ole helpottunut siltä osin että mustasukkaisuuteni olisi laantunut. En voi välttyä vertailemasta meitä keskenämme ja minua kalvaa se fakta että hän "voittaa" minut valehtelematta 100-0 melkeimpä kaikin tavoin! Tiedän ettei ole järkevää, mutta silti sorrun aina ajoittain katsomaan hänen somepäivityksiään. Tilanne on mennyt jo niin pahaksi että mietin tuhoaako tämä suhteemme, sillä en tunnu pääsevän asiasta yli.

Kaikki alkoi suhteemme alussa, kun löysin mieheni eksän somesta, näin miltä hän näyttää ja kuulin häneen liittyviä asioita. Sain selville ettei hänessä tunnu olevan mitään vikaa, hän on nuori, kaunis, älykäs ja luonteeltaankin hyvä. Asiaa vaikeuttaa vielä sekin että mies ei olisi halunnut erota, vaan aloite tuli eksänsä toimesta. Tästäkin herää inhottavia ajatuksia siitä miten olen miehelle jokin lohdutuspalkinto ja tuo eksä kaikessa mahtavuudessaan "liian hyvä".

En tiedä onko virhe kirjoittaa tänne siinä toivossa että joku aidosti ymmärtää tilannettani ja ehkä kommentoikin jotain fiksua aiheeseen liittyen.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somesta löytää monenmoista kaunista ja hienoja saavutuksia, mutta ennen kaikkea kaunisteltuja tarinoita ja kuvia. Oma maailmansa.

Meinasitko jonkun faniklubin perustaa miehesi exälle?

Vierailija
42/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somesta löytää monenmoista kaunista ja hienoja saavutuksia, mutta ennen kaikkea kaunisteltuja tarinoita ja kuvia. Oma maailmansa.

Olen nähnyt eksästä muutaman kuvan miehen albumistakin joten tiedän miltä hän näyttää somen ulkopuolella, samoin asiat joista kuullut eivät ole mitään somesta urkkimaani vaan ihan oikeassa elämässä kuultua. Inhottavaa kun tuntuu että saa osakseen vain vähättelyä ja joutuu oikein puolustelemaan mistä tiedän sen mitä tiedän, eivät nämä asiat joista kerroin ole mitään kuvitelmaa vaan ihan oikeita faktoja eli en ihan tyhjästä ole näitä kuvitellut.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt eksästä muutaman kuvan miehen albumistakin joten tiedän miltä hän näyttää somen ulkopuolella, samoin asiat joista kuullut eivät ole mitään somesta urkkimaani vaan ihan oikeassa elämässä kuultua. Inhottavaa kun tuntuu että saa osakseen vain vähättelyä ja joutuu oikein puolustelemaan mistä tiedän sen mitä tiedän, eivät nämä asiat joista kerroin ole mitään kuvitelmaa vaan ihan oikeita faktoja eli en ihan tyhjästä ole näitä kuvitellut.

-ap

Kuulostaa melkein siltä ettet vain suostu uskomaan muuta vaihtoehtoa kuin että eksä oli täydellinen ja sinä et. totuus on ettei kumpikaan teistä ole.

Vierailija
44/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies sanoo asiaan? Onko hän sinulle vakuutellut, että olet parempi kuin ex? Ja miten hän perustelee asian? Mikä on hänen oma suhtautumisensa exään?

Nämä ovat hyviä kysymyksiä. Mitä mies aidosti tuntee ja arvostaako hän sinua omana itsenäsi.

Vierailija
45/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies sanoo asiaan? Onko hän sinulle vakuutellut, että olet parempi kuin ex? Ja miten hän perustelee asian? Mikä on hänen oma suhtautumisensa exään?

Nämä ovat hyviä kysymyksiä. Mitä mies aidosti tuntee ja arvostaako hän sinua omana itsenäsi.

Mies ei ole ottanut kantaa siihen kumpi on parempi. Enkä sitä ole kysynytkään, kertonut vain oman näkemykseni ja tuntemukseni asiasta.

Eksään hän suhtautuu hyvin positiivisesti, eli ei halua kritisoida tai puhua hänestä mitään negatiivista. On silti vakuutellut ettei ole mitään syytä huoleen.

-ap

Vierailija
46/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap todellisuudessa miehesikään ei ole täydellinen.

Vierailija
47/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä niin ole ajatellutkaan että olisi.

-ap

Vierailija
48/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Miksi sinun pitäisi olla?

Vierailija
49/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei pidäkään, tunnen vain ääretöntä huonommuutta miehen eksään verrattaessa ja tätä on todella vaikea käsitellä ja hyväksyä että minä olen meistä se "huonompi versio"...en kaipaa mitään saivartelua sittä etteikö näin todellisuudessa olisi, mielestäni olen vain realistinen todetessani asian. Minulta vain puuttuu sellaiset hyvät tai edes yksikin sellainen syy miksi juuri minä olisin jossain parempi kuin tämä eksä.

Tokihan siitä voidaan puhua miksi haluaisin olla parempi edes jossain, mutta luulen että tähän on sentään helppo samaistua ja yleensä tämä on neuvo jota aina tarjotaan mustasukkaisuuteen: "ajattele niitä hyviä puolia/vahvuuksia joita sinulla on "tmv. mutta entä jos ne mun vahvuudet ovat myöskin eksän vahvuuksia, mtta hän on niissä vain parempi?!?

-ap

Vierailija
50/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap. Koska heidän ero on tapahtunut? Ja miksi miehellä on vielä albumi jossa eksän kuvia?

Vierailija
51/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua ap. Koska heidän ero on tapahtunut? Ja miksi miehellä on vielä albumi jossa eksän kuvia?

Erosta on kolme vuotta. Miehellä on kuvia yms. eksästä, eikä kuulemma ole aikeissakaan niitä poistaa enkä minä voi sellaista vaatia vaikka asia miten häiritsisi.

Vierailija
52/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei pidäkään, tunnen vain ääretöntä huonommuutta miehen eksään verrattaessa ja tätä on todella vaikea käsitellä ja hyväksyä että minä olen meistä se "huonompi versio"...en kaipaa mitään saivartelua sittä etteikö näin todellisuudessa olisi, mielestäni olen vain realistinen todetessani asian. Minulta vain puuttuu sellaiset hyvät tai edes yksikin sellainen syy miksi juuri minä olisin jossain parempi kuin tämä eksä.

Tokihan siitä voidaan puhua miksi haluaisin olla parempi edes jossain, mutta luulen että tähän on sentään helppo samaistua ja yleensä tämä on neuvo jota aina tarjotaan mustasukkaisuuteen: "ajattele niitä hyviä puolia/vahvuuksia joita sinulla on "tmv. mutta entä jos ne mun vahvuudet ovat myöskin eksän vahvuuksia, mtta hän on niissä vain parempi?!?

-ap

Ethän sinä oikeasti tunne koko eksää ollenkaan. Olet luonut hänestä jonkun kuvitellun kuvan päässäsi.

Vierailija
53/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosta on kolme vuotta. Miehellä on kuvia yms. eksästä, eikä kuulemma ole aikeissakaan niitä poistaa enkä minä voi sellaista vaatia vaikka asia miten häiritsisi.

Ja tämä siis oli ap :)

Vierailija
54/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo minusta outoa että kesästä tahtoo säilyttää kuvia eikä tahdo poistaa vaikka sinun kanssasi. Halit sinulle, ymmärrän sinun mielipahan. En valitettavasti osaa neuvoa koska itseä tilanne häiritsisi myös.. Ainut mikä tulee mieleen on että kerrot rehellisesti miehelle ajatuksesi ja kysyt missä olet miehesi mielestä parempi kuin tämä eksä. Kaikkea hyvää sinulle

Vierailija
55/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia, jossa voit olla parempi, on olla se paras kumppani sun miehelle. Se täydellinen ex ei sitä ollut, ei edes halua olla miehen kanssa yhdessä. Jos sulla on tuollaisia alemmuudentunteita kannattaa hakeutua puhumaan niistä ammattilaisen kanssa, ei kuormittaa miestä niillä. Mieshän kuulostaa hyvältä kumppanilta, on aidosti välittänyt exästään ja arvostaa heidän yhteistä menneisyyttä. Nykyisyyden hän on valinnut jakaa sun kanssa ja varmasti kohtelee arvostavasti myös sua. Nyt sun pitää päättää, haluatko säkin arvostaa miestäsi ja uskoa, että jän on ihan kykenevä tekemään omat valintansa. Nyt hän on valinnut olla sun kanssa ja on halunnut myös muuttaa yhteen. Vai seurusteletko jonkun ääliön kanssa joka joutuu tyytymään siihen ainoaan, joka hänet huolii. Koita ajatella asia niin, että jos arvostat sun miestä arvostat myös hänen kykyään tehdä valintoja. Jos mies on kiva, kiltti, fiksu ja ihana, hän on varmaan tehnyt hyvän valinnan. Ja se valinta olet sinä!

Vierailija
56/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat ja nakkaat ne kuvat hemmettiin, jos kerta asuttekin yhdessä.

Vierailija
57/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin kauan erosta on aikaa ? Joskus joku on laastarin virassa, ei ole vielä käynyt entistä eroaan läpi kunnolla.

Puhu hänen kanssaan asiasta , älä tuhlaa pahaan oloon aikaa.

Vierailija
58/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt otat ja nakkaat ne kuvat hemmettiin, jos kerta asuttekin yhdessä.

Lapsellista. Kuvien hävittäminen ei hävitä menneisyyttä. Jokaisella on oikeus säilyttää valokuvia menneestä elämästään. Sehän on järkyttävää että pitäisi tuhota kaikki, mikä ei liity nykyiseen kumppaniin. Tuollaisilla vaatimuksilla vain ajaa kumppanin pikemmin pois. Kyllä se työ on tehtävä oman pään sisällä eikä puolison valokuva-albumissa.

Vierailija
59/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä joskus nuorena ja tyhmänä hävitin kaikki kuvat aiemmista kumppaneista, jottei uuden mustasukkaisen ja epävarman kumppanin mieli pahoittuisi. No ei hänkään sitten ollut se koko elämän rakkaus, vaikka naimisiin mentiinkin ja lapsiakin saatiin. Nyt surettaa, ettei mulla ole mitään muistoja mun ensimmäisistä seurustelukumppaneista ja teini-ihastuksista. Ja kyllä mä luulen että se harmittaisi, vaikka olisin eksän kanssa yhdessä. Jokaisella on oikeus muistoihin ja omaan menneisyyteensä, ei se saa olla jotain, mitä täytyy salailla tai hävetä, vaan aidosti rakastava kumppani kyllä tajuaa, että juuri menneisyys on muovannut sinusta juuri sellaisen kuin olet.

Vierailija
60/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei 3 vuotta, ei minua kuvat haitannut laatikossa. Yleensä ihmisillä on historiaa ja elettyä elämää, Eihän ne kuvien mukana häviä.

Se määräily monien asijoiden suhteen. Ei helppoa uudet liitot jos lapsia on. Joskus hyvä miettiä hyvin tarkasti mitä yhteen muuttaminen tuo tullessaan.

Monet tunteet tulee olemaan pinnassa, vaaleanpunaset unelmat ei toteudu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi