Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että miehen eksä pilaa parisuhteen

Vierailija
15.07.2023 |

Olen niin väsynyt tähän tilanteeseen ja omiin tunteisiini jotka kohdistuvat aviopuolisoni menneisyyteen ja eksään. Olemme asuneet yhdessä pian puoli vuotta eikä tämä tilanne ole helpottunut siltä osin että mustasukkaisuuteni olisi laantunut. En voi välttyä vertailemasta meitä keskenämme ja minua kalvaa se fakta että hän "voittaa" minut valehtelematta 100-0 melkeimpä kaikin tavoin! Tiedän ettei ole järkevää, mutta silti sorrun aina ajoittain katsomaan hänen somepäivityksiään. Tilanne on mennyt jo niin pahaksi että mietin tuhoaako tämä suhteemme, sillä en tunnu pääsevän asiasta yli.

Kaikki alkoi suhteemme alussa, kun löysin mieheni eksän somesta, näin miltä hän näyttää ja kuulin häneen liittyviä asioita. Sain selville ettei hänessä tunnu olevan mitään vikaa, hän on nuori, kaunis, älykäs ja luonteeltaankin hyvä. Asiaa vaikeuttaa vielä sekin että mies ei olisi halunnut erota, vaan aloite tuli eksänsä toimesta. Tästäkin herää inhottavia ajatuksia siitä miten olen miehelle jokin lohdutuspalkinto ja tuo eksä kaikessa mahtavuudessaan "liian hyvä".

En tiedä onko virhe kirjoittaa tänne siinä toivossa että joku aidosti ymmärtää tilannettani ja ehkä kommentoikin jotain fiksua aiheeseen liittyen.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakin jo nykyinen eksä päästi hyvän naisen menemään ennen minua. Ihan miehen oma vika ja olisin luultavasti itsekkin sinä naisena jättänyt. Tämä ongelma ratkeaa pariutumalla omantasoisen kanssa ja pysymällä samantasoisena. Jos toinen menestyy työssä tai etenee koulussa ja toinen ei edes silloin kun on annettu aikaakin kokeilla eri kouluja ja töitä, ymmärrän ettei huvita katsella moista. On raivostuttavaa tulla täyden työpäivän jälkeen kotiin ja toinen on vasta pari tuntia aijemmi herännyt.

Vierailija
22/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kaivat exän somesta esille ja vielä seurailet hänen julkaisujaan? Itse tuhoat suhteen tuolla käytöksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakin jo nykyinen eksä päästi hyvän naisen menemään ennen minua. Ihan miehen oma vika ja olisin luultavasti itsekkin sinä naisena jättänyt. Tämä ongelma ratkeaa pariutumalla omantasoisen kanssa ja pysymällä samantasoisena. Jos toinen menestyy työssä tai etenee koulussa ja toinen ei edes silloin kun on annettu aikaakin kokeilla eri kouluja ja töitä, ymmärrän ettei huvita katsella moista. On raivostuttavaa tulla täyden työpäivän jälkeen kotiin ja toinen on vasta pari tuntia aijemmi herännyt.

Mitä hełvettıä sinä selität????? 😂😂

Ja miten voi olla niin vaikeaa kirjoittaa täysin alkeellinen sana "aiemmin" normaalisti?

Vierailija
24/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olet ihan sinä itse, joka sen parisuhteen tässä tilanteessa pilaa. 

Vierailija
25/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kaivat exän somesta esille ja vielä seurailet hänen julkaisujaan? Itse tuhoat suhteen tuolla käytöksellä.

Eiköhän nykyisin mekein jokainen tähän sorru?

Vierailija
26/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista, mutta tuo ei ole kovin avuliasta, sillä tiedän tämän jo ihan itsekin :(

-ap

Vierailija
27/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nykyisin mekein jokainen tähän sorru?

Silloin on turha syytellä eksää, jos itse heikolla itsetuntonnalla vielä jopa stalkkaa jatkuvasti eksän julkaisuja. Ei ihan tervettä.

Vierailija
28/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettäviä tunteita käyt läpi, ja kuulostaa siltä, että olet vielä aika nuori. Nuoruuteen kuuluu tietynlainen epävarmuus ja itsensä etsiminen - kyllä se ajan kanssa helpottaa.

Lisäksi tykkään ajatella niin, että menneisyydellä ja tulevaisuudella ei ole juurikaan merkitystä, sillä meillä ei ole niitä. Meillä on vaan tämä hetki, ja nykyisyys on ainoa asia, millä on väliä. Käytä se hyvin, nauti tuoreesta parisuhteestasi, sillä huomenna tämäkin hetki on kaunis muisto vaan.

Vierailija
29/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista, mutta tuo ei ole kovin avuliasta, sillä tiedän tämän jo ihan itsekin :(

-ap

Miksi sinusta tuntuu, että eksä pilaa sen, kun itse pilaat sen tuolla kyttäämiselläsi? Omaan toimintaasi voit vaikuttaa.

Vierailija
30/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Itse en pystyisi seurustelemaan sellaisen kanssa jonka exä on esim. todella paljon kauniimpi kuin itse.

Vierailija
31/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sotkea faktoja fiktioon (eli omiin päänsisäisiin kuvitelmiisi).

Fakta: Vaikka mies ei eronnutkaan exästään omasta tahdostaan, niin on kuitenkin ilmeisesti ollut seurusteluvaiheessa sen verran hyvä kumppani sinulle, että olet mennyt hänen kanssaan naimisiin.

Mies on myös mennyt ihan omasta tahdostaan naimisiin kanssasi. Ei pakotettuna.

Fakta: Omiin ajatuksiin ei voi eikä kannata luottaa, mustasukkaiset harhakuvitelmat ovat pelkkää harhaa, et voi oikeasti tietää mitä suhteessa on tapahtunut. Ihmiset on vaan niin erilaisia että suhde ei toimi vaikka toinen olisikin täydellinen kumppani paperilla (somessa).

Täydellistä kumppania ei ole oikeasti olemassa, mutta monia yhtä hyviä voi kyllä osua kohdalle, ehkä miehelläsi on vain tosi hyvä tuuri kun kohtasi sinut.

Vierailija
32/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies ? Eli olet naimisissa hänen kanssaan ja mies on halunnut ja valinnut sinut . Nyt lopetat kokonaan eksän stalkkaamisen ja keskityt itseesi ja puolisoosi ja tulevaisuuteen .

Vierailija
33/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehen eksä pila yhtään mitään vaan sinun epävarmuutesi.

Tiedän...en vain keksinyt muutakaan otsikkoa ja siltä kuitenkin tuntuu

-ap

Olen epävarma itsestäni? Miten voisin kehittää itsetuntoani?

Otetaan vastaan vinkkejä :) Nuo avauksen ajatukset kuitenkin nyt päällimmäisenä olivat mielessäni vaikka ongelman ydin muualla.

-ap

Tutki elämänhistoriaasi: mistä tämä malli on saanut alkunsa? Mitä olet jäänyt vaille? Suosittelen kirjoittamaan läpi ihmissuhdehistoriaasi ja tutustumaan syvemmin siihen, millainen suhde sinulla oli esim vanhempiesi kanssa. Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin.

Vierailija
34/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviomies ? Eli olet naimisissa hänen kanssaan ja mies on halunnut ja valinnut sinut . Nyt lopetat kokonaan eksän stalkkaamisen ja keskityt itseesi ja puolisoosi ja tulevaisuuteen .

Apua, tuossa aloituksessa tulisi lukea AVOpuoliso! Emme siis ole naimisissa vaan kyseessä näppäilyvirhe tai alitajunta tehnyt kepposia ;)

Asuttu siis saman katon alla nyt kohta puoli vuotta vasta.

-ap

Vierailija
35/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehen eksä pila yhtään mitään vaan sinun epävarmuutesi.

Tiedän...en vain keksinyt muutakaan otsikkoa ja siltä kuitenkin tuntuu

-ap

Olen epävarma itsestäni? Miten voisin kehittää itsetuntoani?

Otetaan vastaan vinkkejä :) Nuo avauksen ajatukset kuitenkin nyt päällimmäisenä olivat mielessäni vaikka ongelman ydin muualla.

-ap

Tutki elämänhistoriaasi: mistä tämä malli on saanut alkunsa? Mitä olet jäänyt vaille? Suosittelen kirjoittamaan läpi ihmissuhdehistoriaasi ja tutustumaan syvemmin siihen, millainen suhde sinulla oli esim vanhempiesi kanssa. Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin.

Lapsuus sisälsi omat vaikeutensa joista varmaan voisi helpostikin löytää syitä...harmi kuulla että niiden korjaaminen myöhemmin on vaikeaa. Tuntuu lähes epäreilulta nyt tässä tilanteessa. Ymmärrän etten selvästikään ole tunnetasolla ihan valmis parisuhteeseen, kun on näin vaikeita ja ei toivottuja tunteita, mutten myöskään haluaisi päättää suhdetta sen vuoksi. Pelkään kyllä ihan kamaltasti että mies kyllästyy tähän tilanteeseen joka nyt mun kanssa on jos en pysty tekemään asialle mitään.

-ap

Vierailija
36/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Itse en pystyisi seurustelemaan sellaisen kanssa jonka exä on esim. todella paljon kauniimpi kuin itse.

Minulle ei ehkä se pelkkä ulkoinen kauneus itsessään riitä tekemään tästä niin sietämätöntä vaan ne kaikki muutkin asiat vielä kaiken lisäksi! Vaikeaa tuntea itseään hväksi, kun se aikaisempi on kaikin puolin parempi kuin mihin itse kykenen ja samalla ne asiat joista muutoin voisin kokea iloa tai jopa ylpeyttä eivät nyt tässä riitä kun jään vain auttamattomasti toiseksi ihan joka saralla. Tästä on oikeasti todella hankala kääntää asiat niin sanotusti omaksi voitokseen.

-ap

Vierailija
37/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen terapiaa tai jotain aiheeseen(mustasukkaisuus) liittyvää kirjallisuutta.

Vierailija
38/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrettäviä tunteita käyt läpi, ja kuulostaa siltä, että olet vielä aika nuori. Nuoruuteen kuuluu tietynlainen epävarmuus ja itsensä etsiminen - kyllä se ajan kanssa helpottaa.

Lisäksi tykkään ajatella niin, että menneisyydellä ja tulevaisuudella ei ole juurikaan merkitystä, sillä meillä ei ole niitä. Meillä on vaan tämä hetki, ja nykyisyys on ainoa asia, millä on väliä. Käytä se hyvin, nauti tuoreesta parisuhteestasi, sillä huomenna tämäkin hetki on kaunis muisto vaan.

Voisiko ollakin niin että vain hetkessä elämällä ri saavuta elämässään rauhaa?

Vierailija
39/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vielä jollain jotain mietteitä? Lopetan pian seuraamasta tätä avausta kun ei näytä tulevan enää uusia vastauksia.

-ap

Vierailija
40/82 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinähän olet voittaja.

Ymmärräthän, että tuo täydellinen exä ei ikinä ota miestäsi takaisin. Ei tasan huoli.

Eli hän jää sinulle, kun nyt vaan hoidat asiat mallikkaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi