Olisipa kiva jos vaimo edes joskus olisi ylpeä miehestään
Lastenteon jälkeen hyvin pian alkoi vaimolla se omasta ajasta höpöttäminen. No sitä järjestettiin parhaamme mukaan ja minä poika paiskin duunia niin että rahasta ei ollut pulaa. Sitten vaimo kyllästyi rakastamaansa ammattiin (jota hän oli ehtinyt harjoittaa hädin tuskin viittä vuotta) ja lähti opiskelemaan. No minä poika paiskin duunia koska raha.. Alan valinnasta johtuen vaimon ansiot uudessakin ammatissa ovat noin kolmasosan minun tuloista ja työhön ei kuulu matkustusta tms vaihtelua jota hän ilmeisesti haluaisi. Minulla matkustusta ja illastamista on paljon. Nyt ollaan keski-ikä saavutettu ja vaimon on hyvin vaikea enää vaihtaa täysin toiselle alalle, sanonut sen itsekin. On todettava että it is what it is. Ehkä siitä johtuen viime vuodet on olleet riitaisia. Olen kuulemma paroni ja hän on kuulemma yksin tehnyt kaiken, hoitanut lapset ja kodin. Tätä hän kelaa hyvin usein vaikka olen toistuvasti vastannut että kyllä olet hoitanut , ehket kuitenkaan ihan yksin, mutta todella hyvin olet hoitanut. Kun olen kysynyt että eikö minun työssäkäynnillä ja laskujen maksulla ole ollut mitään arvoa niin vastaus on pah. Kun olen kysynyt että etkö ole edes hieman ylpeä minusta sillä minä olen hyvin ylpeä hänestä, niin vastaus on taas pah.
Tuntuu että tässä meidän parisuhteessa on ollut valuvika alusta saakka. Vaimo kokee olevansa vähäpätöisempi ja pienikin minun kehuminen heikentäisi hänen asemaa entisestään. Lienekö tässä kuviossa koskaan ollut todellista rakkauttakaan. No onpahan kasvatettu useampi hyvä veronmaksaja tähän maahan. Hyvää vauhtia on myös varttumassa kaksi v*ttuuntunutta keski-ikäistä jotka aikanaan ovat vanhainkodin ilopillereitä joo.. Finnish way.
Mukavaa lauantaita kaikille jotka jaksoitte lukea:-)
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidillä on muitakin n tekemistä kuin hivellä sinun egoasi.
Äidillä? Kun nainen saa lapsia on enää vain äiti?
Onko tämä sinulle yllätys? Kun saadaan lapsia, ollaan äiti ja isä.
Ai, ja siihen loppuu sitten parisuhde? Ollaan vain isä ja äiti. Voi taivasten taivas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on kummallinen ajatus että kun he tienaa enemmän niin riittää että he käy töissä ja mahdollisesti painaa pitkää päivää. He ei ymmärrä että sillä ei ole mitään merkitystä kotitöiden ja lastenhoidon kannalta mitä kukin tienaa. Jos vaimokin käy töissä niin pitää kotityöt ja lastenhoito jakaa tasan. Vaikka mies tekisi pidempää päivää ei naisen silti kuulu tehdä kaikkia/suurinta osaa kotitöistä. Sitten tehdään enemmän viikonloppuna.
Niin siis tässä tapauksessa vaimo oli kotona lasten eskari-ikään saakka
Jos olet aloittaja, niin miten kuvittelet pystyneesi tehdä pitkiä työpäiviä ja istuneesi illallisilla, jos vaimosi olisi palannut aiemmin töihin? Sinun olisi pitänyt sanoa työnantajalle, että sori, nyt pitää hakea lapset päiväkodista tai sori, lapsi sairastaa, jään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaimo on vetänyt sen koko lastenhoidon ja kodinhoidon ja mies keskittynyt itseensä.
Vaimo on työpäivän jälkeen pyyhkinyt paskaperseitä, siivonnut kotia ja laittanut lapsille ruokaa, kun mies on istunut illallisella. Ja miestä pitäisi vielä vuolaasti kiitellä ja ylistää? Mistä tarkalleen ottaen?
Siitä että on mahdollistanut tämän hänen unelmansa. Paskaperseiden pyyhkimisen ja sen semmoisen joka naisen unelman ihanassa kodissa vailla huolta toimeentulosta. Vai tulisiko häntä moittia siitä?
Ne on kummankin lapset. Ja kuule lapsia voi kasvattaa sellainenkin pariskunta, jossa kumpikin on pienipalkkainen.
Kyllä kiire tulee kehua kun mies uuden löytää : ) erotkaa, eläkää elämää mitä tahdotte. Kerran täällä eletään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaimo on vetänyt sen koko lastenhoidon ja kodinhoidon ja mies keskittynyt itseensä.
Vaimo on työpäivän jälkeen pyyhkinyt paskaperseitä, siivonnut kotia ja laittanut lapsille ruokaa, kun mies on istunut illallisella. Ja miestä pitäisi vielä vuolaasti kiitellä ja ylistää? Mistä tarkalleen ottaen?
Siitä että on mahdollistanut tämän hänen unelmansa. Paskaperseiden pyyhkimisen ja sen semmoisen joka naisen unelman ihanassa kodissa vailla huolta toimeentulosta. Vai tulisiko häntä moittia siitä?
Vaimo on käynyt myös töissä ja jos se mies ei edes käy kotona kuin kääntymässä, miten se vaimo olisi voinut edes tienata?
Ei käynyt töissä kuin vasta sitten kun lapset eskari-iässä
Eli hän on hoitanut lapsia kotona. Se vasta onkin rankkaa. Työssäkäynti on lomaa verrattuna pienten lasten hoitamiseen.
Jos vaimo ei enää halua edes pariterapiaan ja on niin vihainen, että istui siellä vain kädet puuskassa, niin hän on jo päättänyt ottaa eron. Jos ap haluaa välttää eroamisen, minkä jälkeen joutuu omassa kodissaan ihan oikeasti tekemään kaikki kotityöt ja ottamaan puolet lastenhoitovastuusta, niin nyt on viimeiset hetket alkaa osoittaa arvostusta, kiitosta ja ihailua vaimoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on käynyt myös töissä ja jos se mies ei edes käy kotona kuin kääntymässä, miten se vaimo olisi voinut edes tienata?
Eli hän on hoitanut lapsia kotona. Se vasta onkin rankkaa. Työssäkäynti on lomaa verrattuna pienten lasten hoitamiseen.
Ja sitä kuormaa voi helpottaa puoliso, joka nappaa osan vastuusta.
Joskus huomannut saman, koirakin saa enempi hoitoa ja rakkautta. Miehiä mollataan mutta heidän lompakko kelpaa.
Isompi ostos, matka tai muu hankinta niin kyllähän hymy irtoaa. Kohta taas kaikki on huonosti ja ukko ei tee mitään, vaikka rahaa tekee koko ajan perheen hyväksi.
Elkää olko tossuja !!
Ensinnäkin peruslähtökohta pitäisi olla se, että kumpikin aikuinen tekee puolet kotitöistä ja lastenhoidosta, vaikka tulotasoissa olisi eroa. Isompituloinen ei voi alkaa kuvitella, että kotityöt kuuluisivat pienempituloiselle.
Aloittaja mitä ilmeisimmin joutunut tosiaan tekemään aika pitkää päivää, jotta perheen elintaso säilyy. Vaimo opiskellut jo toisen ammatin.
On teillä ihme asenne, että aloittaja olisi täys kuspää ja vaimo kotiorja. Ne illalliset ja matkustelu kuuluu miehen työhön.
Ja ihan nainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiire tulee kehua kun mies uuden löytää : ) erotkaa, eläkää elämää mitä tahdotte. Kerran täällä eletään!
Hyvin harva nainen haluaa eronnutta miestä, jolla on lapsia. Naiset inhoavat miehen lapsia paljon yleisemmin kuin miehet naisten lapsia. Kotiinsa ainakaan eli miehen täytyisi eron tullessa joka tapauksessa asua itsenäisesti ja huolehtia yksin kodistaan ja lapsistaan. Ja se vaimo löytäisi tuollaisen kevyen seksisuhteen paljon helpommin eron jälkeen kuin mies, jos nyt vertailemaan ryhdytään.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin peruslähtökohta pitäisi olla se, että kumpikin aikuinen tekee puolet kotitöistä ja lastenhoidosta, vaikka tulotasoissa olisi eroa. Isompituloinen ei voi alkaa kuvitella, että kotityöt kuuluisivat pienempituloiselle.
Aloittaja mitä ilmeisimmin joutunut tosiaan tekemään aika pitkää päivää, jotta perheen elintaso säilyy. Vaimo opiskellut jo toisen ammatin.
On teillä ihme asenne, että aloittaja olisi täys kuspää ja vaimo kotiorja. Ne illalliset ja matkustelu kuuluu miehen työhön.Ja ihan nainen olen.
Ei kukaan niin sanonut. Lähinnä ihmetellään miksi aloittaja kaipaa kehuja kun kuulostaa siltä että vaimo on ihan loppuunpalanut.
Vierailija kirjoitti:
On teillä ihme asenne, että aloittaja olisi täys kuspää ja vaimo kotiorja. Ne illalliset ja matkustelu kuuluu miehen työhön.Ja ihan nainen olen.
Jos vaimo olisi mennyt töihin vanhempainvapaan loputtua, ei mies olisi voinut työssään matkustella tai istua illallisilla. Hänen työaikojaan olisi rajoittanut päiväkodin aukioloajat ja lasten kanssa oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko keskustella asioista keskenänne? ??
Aika tärkeä osa yhteistä elämää tämä keskustelun taito.Emme osaa. Asetelma on viheliäinen. Keskustelisin hyvin mielelläni mutta vaimo ilmeisesti kokee että häntä koetetaan taivutella muuttamaan mieltään. Samasta syystä ei suostu pariterapiaan. Tai siis kerran käyty ja hän istui kädet puuskassa erittäin defensiivisenä. Session jälkeen totesi että ajan ja rahan haaskuuta eikä enää palattu.
No niinhän sinä yritätkin jyrätä. Et edes ymmärrä mitä hän sanoo tai välitä kuunnella sitä.
Hmm.. Ei häntä kukaan ole yrittänyt jyrätä. Vai onko esim pariterapian tarkoitus jyrätä jompikumpi osapuoli? Terapeutteja oli ihan kaksin kappalein (mies ja nainen) ennakkoluulojen välttämiseksi. Vaimo pyynnöstä tykitti mikä mieltä painaa ja muutapa ei juuri ehdittykään siinä sessiossa. Jatkosessioita ei tosiaan koskaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Se että vaimo joutuu raatamaan kotiorjana, ei ole mitään elintasoa! Mietipä nyt vähän, mitä kirjoitat. "Elintasoa" niistä miehen ansaitsemista rahoista koituisi vaimolle vain, jos mies ostaisi kotitöitä ja palveluita ulkopuolelta. Olisi palkattu siivooja ja lastenhoitaja.
Niin ap ei ole näköjään tehnyt, vaain vaimo on joutunut työskentelemään kotiorjana miehen nauttiessa hyvästä urasta itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota kutsutaan ihan vaan elämäksi. Hanki ammatti, perusta perhe ja uhriudu hautaan saakka.
Osuvasti sanottu.
AP
Et hoksannut että kuvattiin sinua ja uhriutumistasi? Taloudellisista asioista sinun pitää pystyä puhumaan vaimosi kanssa kuin aikuisen ainakin. Lapsiasi olisit voinut halutessasi jäädä hoitamaan vuorollasi, mutta töihin pakeneminen oli sinulle mieluisampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko keskustella asioista keskenänne? ??
Aika tärkeä osa yhteistä elämää tämä keskustelun taito.Emme osaa. Asetelma on viheliäinen. Keskustelisin hyvin mielelläni mutta vaimo ilmeisesti kokee että häntä koetetaan taivutella muuttamaan mieltään. Samasta syystä ei suostu pariterapiaan. Tai siis kerran käyty ja hän istui kädet puuskassa erittäin defensiivisenä. Session jälkeen totesi että ajan ja rahan haaskuuta eikä enää palattu.
No niinhän sinä yritätkin jyrätä. Et edes ymmärrä mitä hän sanoo tai välitä kuunnella sitä.
Hmm.. Ei häntä kukaan ole yrittänyt jyrätä. Vai onko esim pariterapian tarkoitus jyrätä jompikumpi osapuoli? Terapeutteja oli ihan kaksin kappalein (mies ja nainen) ennakkoluulojen välttämiseksi. Vaimo pyynnöstä tykitti mikä mieltä painaa ja muutapa ei juuri ehdittykään siinä sessiossa. Jatkosessioita ei tosiaan koskaan tullut.
Sinä jyräät. Pidät itseäsi erinomaisena vaikka oikeasti olet ollut täydellisen paska puoliso ja poissaoleva isä.
Ja jos kerran on sen kertonut tuollakin, mitä sinä et kuule?
Aviomiehenä sinussa ei ole yhtään mitään mistä olla ylpeä.
Ero tulee ap:lle yllätyksenä. Vielä sittenkin, vaikka vaimo on jo pariterapiassakin kertonut, mikä mättää.