Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sopeutua nuoren krooniseen sairauteen?

Vierailija
15.07.2023 |

Suren ihan hirveästi enkä tiedä miten pääsisin asian kanssa sujuiksi.

Nyt on vakuutus mutta entä jatkossa? Kun terveydenhuolto on mitä on.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20 vuoden kokemus että kroonisen sairauden kanssa saa ihan hyvää hoitoa sen jälkeen kun diagnoosi vihdoin on. Vaikeaa on yleensä se alkuvaihe, että pääsee tutkimuksiin.

Vierailija
2/4 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy asiat, joita et voi muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus kattaa paljon ja kyllä julkisellakin apuja jonkin verran saa. Rohkeasti vain selvittämään, mitä apua voitte saada. Joihinkin sairauksiin saa kelalta kursseja, alaikäisen kohdalla kurssit on kai tarkoitettu koko perheelle. On myös olemassa vertaistukiryhmiä esim. facessa, suosittelen niitä lämpimästi.

Sairauden hyväksymisessä menee aikaa. Sain itse diagnoosin alkuvuodesta ja yhä asian työstäminen on kesken. Sairauteni on krooninen ja parantavaa hoitoa ei ole. Hyvin olen saanut tutkimuksia julkisella nyt alussa, kun tilannetta on selvitetty. Henkisesti toki raskasta hyväksyä sairastuneensa näin nuorena ja kun sairaus on vaikea ja pysyvä.

Sillä lohdutan itseäni, että kun sairauden aikanaan hyväksyy, niin monenlaisten sairauksien kanssa oppii elämään. Monilla nuorilla on kroonisia sairauksia diabeteksestä epilepsiaan ja pystyvät monilta osin elämään ihan normaalia elämää. :)

Voimia teille kaikille! <3

Vierailija
4/4 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus kattaa paljon ja kyllä julkisellakin apuja jonkin verran saa. Rohkeasti vain selvittämään, mitä apua voitte saada. Joihinkin sairauksiin saa kelalta kursseja, alaikäisen kohdalla kurssit on kai tarkoitettu koko perheelle. On myös olemassa vertaistukiryhmiä esim. facessa, suosittelen niitä lämpimästi.

Sairauden hyväksymisessä menee aikaa. Sain itse diagnoosin alkuvuodesta ja yhä asian työstäminen on kesken. Sairauteni on krooninen ja parantavaa hoitoa ei ole. Hyvin olen saanut tutkimuksia julkisella nyt alussa, kun tilannetta on selvitetty. Henkisesti toki raskasta hyväksyä sairastuneensa näin nuorena ja kun sairaus on vaikea ja pysyvä.

Sillä lohdutan itseäni, että kun sairauden aikanaan hyväksyy, niin monenlaisten sairauksien kanssa oppii elämään. Monilla nuorilla on kroonisia sairauksia diabeteksestä epilepsiaan ja pystyvät monilta osin elämään ihan normaalia elämää. :)

Voimia teille kaikille! <3

Olen vertaistukiryhmässä ja nuori on potilasliiton jäsen. Hyvin lohduton kuva välittyy molemmista. Sairaus sellainen että julkinen puoli toimii huonosti ja kankeasti.

Nykyinen sairauskuluvakuutus kattaa kulut 20-vuotiaaksi. Sen jälkeen on omillaan. Edes vammaistukea ei saa vaikka kulut on isot. En ymmärrä miksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme