Lähtisitkö nyt viikoksi etelänmatkalle jos päivälämpötilat +40 C, yön alin +27 C?
Kommentit (35)
Eipä tulisi mieleenkään poistua Suomen lyhyestä kesästä.
En. Vain ja ainoastaan persaukiset matkustaa kesällä etelän maihin.
En lähtisi. Miten ihmisille tuntuu tulevan yllärinä ja uutena tietona, että Välimerellä on kuuma kesäkuukausina? Ainahan siellä on ollut 40 asteen helteet kesällä ja siksi sinne ei pahemmin ole matkoja järjestetty. Ilmeisesti minäminä-sukupolvelta on viimeinenkin järjen rippunen kadonnut ja matkoja on jossain vaiheessa alettu järjestää kysynnän takia. Paikalliset asukkaat ovat vuosituhansien ajan paenneet kaupungeistaan vuoristoon tms. koska kaupungit kuten Rooma tai Ateena olivat liian kuumia kesällä. Mm. antiikin Roomaja Kreikka.
Käsittämätöntä miten tyhmiäihmiseton nykyään.
Kyllä. Juuri palattiin etelästä. Päivisin tuo lämpö oli ihan ok, kun ei tarvinnut muuta kuin makoilla veden äärellä varjossa. Tuuli vilvotti hyvin. Illallakin oli vielä lämmintä, mutta kun aurinko ei enää paahtanut jaksoi kyllä olla liikkeelläkin. Huoneessa oli ilmastointi, joten ei ongelmaa sielläkään.
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset ei matkusta minnekään. Ei ne koneet ilmaiseksi etelään lennä, eikä hotelleissakaan saa ilmaiseksi majoittua ja ravintoloissa syödä.
Rhodokselle metsäpaloja katsomaan?
No thanks.
Miksi lähtisin kesällä etelään? Suomi on kauneimmillaan kesällä. Syksyllä tai keväällä voisi ehkä matkaa harkita
Miksi ehdointahdoin juuri noin kuumaan kohteeseen kun esim Välimerellä on tuhansia muita paikkoja?
Olemme parhaillaan Italiassa (2 vkoa takana, 3 edessä) ja täällä on fantastinen keli.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. En koe olevani persaukinen vaikka mulla on talo etelässä ja varaa/aikaa olla täällä myös kesällä. Parempi 37 kuin 17 astetta!!
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi just paras sää ikinä lähteä Välimeren rannalle. Mulla on käynyt harvoilla etelän lomillani aina huono tuuri eikä koskaan ole osunut todella lämpimiä ilmoja. Kerran varasin varta vasten Espanjan aurinkorannikon matkan elokuulle toivoen helteitä, mutta pskan marjat, +20 astetta ja allekin. Saksassa olen ollut kun siellä oli +40 astetta ja tykkäsin. Oli todella mukava ulkoilla ja nautin kun helle helli.
nautit hikoilusta ja tukahduttavan kuumasta?.lääkärin pitäisi tutkia päätä vähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi just paras sää ikinä lähteä Välimeren rannalle. Mulla on käynyt harvoilla etelän lomillani aina huono tuuri eikä koskaan ole osunut todella lämpimiä ilmoja. Kerran varasin varta vasten Espanjan aurinkorannikon matkan elokuulle toivoen helteitä, mutta pskan marjat, +20 astetta ja allekin. Saksassa olen ollut kun siellä oli +40 astetta ja tykkäsin. Oli todella mukava ulkoilla ja nautin kun helle helli.
nautit hikoilusta ja tukahduttavan kuumasta?.lääkärin pitäisi tutkia päätä vähän
mulle ei riitä edes toi +40 poltin itseni nuotiossa ai hitto miten ihanan lämmintä oli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta. En ole sokerista.
Nyt tais tulla vähän väärä vertaus 😁
Sokerin sulamispiste on sentään 180 C...
Mammat kärventyy kesällä yli 20 asteessa, sulavat sateessa ja jäätyvät -10 asteessa talvella
Nyt tais tulla vähän väärä vertaus 😁
Sokerin sulamispiste on sentään 180 C...