Lähtisitkö nyt viikoksi etelänmatkalle jos päivälämpötilat +40 C, yön alin +27 C?
Kommentit (35)
Menen ensi viikolla, oma villa omalla uima-altaalla.
En. Riitti Rooma ja Pariisi 40 astetta. Ei ollut edes mahdollisuutta uimiseen.
Olen Saksassa ja luvattu tänään +35.Hyi!
En todellakaan.En kestä kuumuutta ja aurinkoa täällä Suomessakaan kovin hyvin lääkkeiden takia.
Riippuu niin monesta asiasta. Jos mukava ilmastoitu hotellihuone, varjoisa terassi ja uima-allas niin joo.
Kaupunkipainotteinen nähtävyyksien katselu ei ei
En. Olen asunut Välimeren maissa ja silloin ei edes ollut ihan noin kuuma. Käytännössä koko päivä menee siihen, että miettii, miten ja missä pysyä viileänä. Se lämpö on jo aamuysiltä tapissa. Maalla ja rannalla vielä menisi, mutta lyhytkin matka asfaltilla on helvetillinen. Jos jätät auton jonnekin parkkiin esim.uinnin ajaksi, se kuumenee äkkiä tähtitieteellisiin lukemiin. Siinä suomalainen saunakin jää kakkoseksi.
Kaupunkilomasta ei kannata haaveillakaan.
Italiassa on nyt kivan viileää, yöllä 21 ja päivällä 36. Sisällä ilman viilennystä 25.
Viimevuosi oli paljon kuumempi mutta viihdyimme silloi kin oikein hyvin. Onneksi vielä 4 vkoa jäljellä tätä reissua
En todellakaan. Koettu ja nähty. Suomen kesä on ihan best!
En. Pariisissa oltiin viimeksi kun oli 42 astetta enkä todellakaan nauttinut, ihan karseeta.
Helppo vastata EN. Minulla ei edes rahaa Suomi matkustaa.
Ei nyt kyllä, ajatuskin puistattaa. Olin Portugalissa silloin kun siellä oli +45. Eihän siellä voinut olla ulkona. On sitten eri asia jos hotellissa on ilmastointi mutta hotellihuoneessako täytyisi päivä viettää?
Suomen +23 on sopiva sää.
En todellakaan, olen raskaana ja olo on senkin takia jo valmiiksi tukala :D
Onpa upea loma, päivät hotellihuoneessa...
En. Suomen kesäkin on liian kuuma.
Nyt olisi just paras sää ikinä lähteä Välimeren rannalle. Mulla on käynyt harvoilla etelän lomillani aina huono tuuri eikä koskaan ole osunut todella lämpimiä ilmoja. Kerran varasin varta vasten Espanjan aurinkorannikon matkan elokuulle toivoen helteitä, mutta pskan marjat, +20 astetta ja allekin. Saksassa olen ollut kun siellä oli +40 astetta ja tykkäsin. Oli todella mukava ulkoilla ja nautin kun helle helli.
En lähtisi vaikka matka olisi ilmainen. Asun Keski-Euroopassa ja muutama kesä sitten oli parina päivänä 40 astetta varjossa. Öisin jotain 27 alimmillaan. Oli yhtä helvettiä. Ei saanut nukuttua juuri ollenkaan, päivällä oli mahdoton olla ulkona. Oleminen oli yhtä tuskaa.
Nyt on täydellinen sää, +23 ja puolipilvistä. Olen hermoillut että jos nuo Espanjan, Italian yms. helteet siirtyvät tänne mutta toistaiseksi ei näytä siltä.
Mulle pitäisi maksaa ja aika tavalla että lähtisin tuollaiseen pätsiin 🥵
Rodoksella 42, yöt 30