Toteutin elämäni suurimman haaveen ja ostin oman hevosen
Olen haaveillut omasta hevosesta lapsesta asti. Vanhempani eivät koskaan innostuneet hevosharrastuksestani, joten piti odottaa lähes 30-vuotiaaksi, että oma taloudellinen tilanne salli oman hevosen.
Kommentit (42)
Onhan sulla varaa eläinlääkärikuqluihin?
Olitko myös nuorena j ännätyttö 😳
Vierailija kirjoitti:
Olitko myös nuorena j ännätyttö 😳
Voi ristus...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ollut aikamoinen kotihiiri, en tykkää matkustella tms. Tallilla viihdyn tosi hyvin, enkä koe sitä mitenkään rasitteena.
Hevoseni on yksityistallilla, jossa saa laiduntaa päivät laumassa. Ei siis ole yksin.
Ap
Hieno juttu, toivottavasti te molemmat olette nyt onnellisia, sinä ja hevonen.
On varaa eläinlääkärikuluihin ja mä ainakin olen tosi onnellinen, toivottavasti myös hevoseni on :)
Onnittelut kavioliitosta, toivotaan monia yhteisiä terveitä vuosia!
Itselläni menossa koko elämän mittaisen hevostelun jälkeen nyt kuudes vuosi ilman omia hevosia, breikki tuli todella tarpeeseen kun alkoi olla fiilis, ettei mikään enää innosta hevosten kanssa. Saas nähdä tuleeko omia vielä joskus, mut nyt saa tämä hevosvapaa elämä jatkua vielä vuosia, veikkaan. :)
P.s. kysyjälle villihevosista: aitoja villihevoskantoja ei enää missään ole, ne hävitettiin ihmisen toimesta 1900-luvun alkupuoliskolla. Eläintarhassa kasvatettuja ja sittemmin vapautettuja przewalskinhevosia on Mongoliassa pari laumaa, uudelleenjalostettuja ja vapautettuja tarpaaneja on Puolassa, USAssa taas on kesyhevosten jälkeläisistä villiintyneitä mustangeja jo riesaksi asti rikkomassa ja köyhdyttämässä paikallista, alun perin hevosetonta ekosysteemiä. Islannissa ponilaumat on puolivillejä ja kasvatettuja, niiden perimä tunnetaan hyvin eikä oreja pidetä laumoissa kuin yhtä kerrallaan.
Meilläkin hevonen tosin kimppa sellainen. Haavehan tuota hankkiessa tuli täytettyä.
Hyvä ap. Syön sen sitten makkaran muodossa 10 vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta en kestä näitä typeriä kommentteja, joita kuulee myös ihan irl. En todellakaan vie mun rakasta lemmikkiä TEURAAKSI. Se tuhkataan siinä missä mun edesmenneet koiratkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. NASAn laskelmien mukaan maahan osuu todella voimakas aurinkomyrsky kesäkuussa 2025, ja se pimentää kaikki suojaamattomat sähkölaitteet, autojen akut ja kaataa Internetin. Vaurioiden korjaamiseen menee vähintäänkin kuukausia.
Krsäkuu 2025 meni jo. Missä aurinkomyrsky?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. NASAn laskelmien mukaan maahan osuu todella voimakas aurinkomyrsky kesäkuussa 2025, ja se pimentää kaikki suojaamattomat sähkölaitteet, autojen akut ja kaataa Internetin. Vaurioiden korjaamiseen menee vähintäänkin kuukausia.
Tämä ennustus taisi mennä vähän pieleen. Keksi uusi! 😂
Vierailija kirjoitti:
Kiitos onnentoivotuksista <3
Hevoseni maksoi 9000e. On ihan tavallinen suomenhevonen, ei mikään kilpahevonen.
Täysin villejä hevosia taitaa elää vielä Mongoliassa. Muuten sellaisia puolivillejä laumoja on ainakin Islannissa ja Yhdysvalloissa :)
Ap
Suomenhevoset ovat ihania, ne ovat tärkeä osa meidän kulttuuria ja historiaa. Onneksi olkoon!
Vierailija kirjoitti:
Ihana. Tuo on munkin unelma sitten joskus. Ja kaveriksi hevoselle aasi.
Lammaskin käy, tai vuohi se leikkaa nurmikot, molemmat paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta en kestä näitä typeriä kommentteja, joita kuulee myös ihan irl. En todellakaan vie mun rakasta lemmikkiä TEURAAKSI. Se tuhkataan siinä missä mun edesmenneet koiratkin.
Sääli, heppa on parasta lautasella.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut kavioliitosta, toivotaan monia yhteisiä terveitä vuosia!
Itselläni menossa koko elämän mittaisen hevostelun jälkeen nyt kuudes vuosi ilman omia hevosia, breikki tuli todella tarpeeseen kun alkoi olla fiilis, ettei mikään enää innosta hevosten kanssa. Saas nähdä tuleeko omia vielä joskus, mut nyt saa tämä hevosvapaa elämä jatkua vielä vuosia, veikkaan. :)
P.s. kysyjälle villihevosista: aitoja villihevoskantoja ei enää missään ole, ne hävitettiin ihmisen toimesta 1900-luvun alkupuoliskolla. Eläintarhassa kasvatettuja ja sittemmin vapautettuja przewalskinhevosia on Mongoliassa pari laumaa, uudelleenjalostettuja ja vapautettuja tarpaaneja on Puolassa, USAssa taas on kesyhevosten jälkeläisistä villiintyneitä mustangeja jo riesaksi asti rikkomassa ja köyhdyttämässä paikallista, alun perin hevosetonta ekosysteemiä. Islannissa ponilaumat on puolivillejä ja kasvatettuja, niiden perimä tunnetaan hyvin eikä oreja pidetä laumoissa
On Prevalzkinhevosia, ne ovat alkuperäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika tyly teko ilmaston kannalta ap.
Jos ap ostaa hevosen, niin se hevonen on jo olemassa, ihan sama kenen omistuksessa.
P.S. Myös sinä olit tyly teko ilmaston kannalta, sun vanhemmat eivät kai olleet kiinnostuneet kyseisestä asiasta silloin peittoa heilutellessaan. Mitä ajattelit tehdä asialle? Niinpä niin, tuskin mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lammaskin käy, tai vuohi
Hyi hitto. Eikö teille pervoille voi avata omia sivuja johonkin?
Ap, onnittelut! Voi, miten ihanaa olla oma heppa. Suomenhevoset on parhaita joka suhteessa eivätkä pienestä tai isommastakaan hätkähdä. Oikein mukavia ja onnellisia vuosia teille molemmille yhdessä!!