Mikähän on Purran trau ma, jota on purkanut vuoden 2008 kirjoituksissa?
Sanoo, että oli turhautunut silloin maaha nmuuttopolitiikkaan. Henkilökohtaisessa elämässä oli tapahtunut jotain, joka aiheutti turhautumisen.
Tavallaan ymmärrän Purran vih an, mikäli taustalta löytyy pahojakin trau moja.
Verratkaa esim nykyiseen Venäjän tilanteeseen kuinka moni meistä hyljeksii kaikkia venäläisiä sen takia, mitä Pu tin on tehnyt?
Luultavasti aika moni, vaikka ei myönnäkään.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Se ole mikään trauma. Halunnut päteä hengenheimolaistensa joukossa. Sen vuoksi hän on typeryyksissään paljastanut niin paljon tuntomerkkejä itsestään, koska akateemisuus ja pärjääminen yleisesti elämässä ovat antaneet painoarvoa hänen rasistiselle sontapuheelleen.
Toisten asioista taas tietävä torvelo.Näytä faktat jos olet niin varma ja toivottavasti saat oikein kunnolla jotakin väkisin mitä en viitsi kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miksi tätä ei saa sanoa ääneen: ulkomaalaistaustaiset miehet ahdisteevat naisia enemmän kuin kantaväestöön kuuluvat. Tästä on olemassa selkeää tilastotietoa.
Minua ovat ahdistelleet nuorena (13 v. alkaen) monet kantaväestöön kuuluvat.
Muistan useimmat. Yhä inhoan heitä kaikkia. Muttei inhoni silti ulotu koko suomalaiseen miesväestöön.
- Nyt mummona saa jo olla rauhassa.
Mua myös, sekä ulkomaalaiset että k a n t a s u o m a l a I s e t. Siksi en oikein osaa nähdä tätä m a a h a n m u u t t o o n liittyvänä ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilmeisesti persujen mielestä ihmisen kutsuminen apinaksi ei ole rasismia.
Miten, siis MITEN, seksuaalisen ahdistelijan kutsuminen apinaksi voi olla mitään muuta kuin (muodikkaalla kielellä) non-issue?
Ois voinut kutsua vaikka r u n k k a r i k s i, mutta Riikan sisällä asuva epävarma pikkurasse valitsi toisen sanan.
Eli tämä "rasseus" tai "rasseksi" leimautuminen on kaikkein pahin asia, jota täytyy välttää kaikin voimin? Reaktiivinen sanavalinta on pahaa tekoa pahempi tai yhtä paha? Yes yes.
Pahin asia tässä on nyt ihan omaa tulkintaasi, kunhan otin kantaa sanavalintaan. Toisaalta voidaan kysy mikäli r a s i s m i on mielestänne ihan oikein miksi niin pelkäätte tulla leimatuksi r a s i s t e i k s i?
Vierailija kirjoitti:
Riikalla on kyllä paljon kohtaamisia ulkomaalaisten kanssa, mikähän Riikassa vetää ulkomaalaisia puoleensa? Aistiiko raakalaiset Riikan runsaan purkautumattoman seksuaalienergian?
Kaikkihan nuo tuijottavat .Ilmeisesti ei sinua .
Vierailija kirjoitti:
Riikalla on kyllä paljon kohtaamisia ulkomaalaisten kanssa, mikähän Riikassa vetää ulkomaalaisia puoleensa? Aistiiko raakalaiset Riikan runsaan purkautumattoman seksuaalienergian?
Keksittyjä juttuja varmaan osa, jotta saa kanssakeskustelijoilta myötätuntoa ja vihalleen oikeutusta. Olisi vain tuossakin ravintolapätkässä jättänyt itse tuijottajan katseitta, mikäli tuo tarina on yhtään tosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten, siis MITEN, seksuaalisen ahdistelijan kutsuminen apinaksi voi olla mitään muuta kuin (muodikkaalla kielellä) non-issue?
Ois voinut kutsua vaikka r u n k k a r i k s i, mutta Riikan sisällä asuva epävarma pikkurasse valitsi toisen sanan.
Eli tämä "rasseus" tai "rasseksi" leimautuminen on kaikkein pahin asia, jota täytyy välttää kaikin voimin? Reaktiivinen sanavalinta on pahaa tekoa pahempi tai yhtä paha? Yes yes.
Pahin asia tässä on nyt ihan omaa tulkintaasi, kunhan otin kantaa sanavalintaan. Toisaalta voidaan kysy mikäli r a s i s m i on mielestänne ihan oikein miksi niin pelkäätte tulla leimatuksi r a s i s t e i k s i?
Kuka pelkää?
IL, 2019: Yli puolet Helsingin raiskauksista oli ulkomaalaisten tekemiä poliisi: Tilastot puhuvat karua kieltä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1079c522-d061-4c7c-bdad-6c8420f5550d
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pelkää?
Tuntuu olevan melkoinen ongelma persuille ja persu-mielisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti joko hän itse tai joku hänen läheisensä on joutunut rikoksen uhriksi.
Johtuu ainoasstaan ns. kohtaamisteoriasta.
Riikkaa on turha syytellä! Me kaikki olisimme sanoneet samassa tilanteessa vähintään yhtä pahasti tai pahemmin!
Mitä siis Riikka oikeasti kirjoitti:
"Viesti : Jälkikasvu mummilassa ja aikuiset pitkästä aikaa hippaamassa. Rika stuspe rkel että saa vastaanottaa toki joka kerran, kun keskustaan eksyy, mutta eiliset mo kkaki kkeli-insi de ntit olivat kyllä taas omaa luokkaansa. Menimme (kaksin mieheni kanssa) yhdelle Vespaan, koskapa Rymy-Eetussa sattui olemaan hurja jono. Vespan sisäosa oli tyhjähkö, menimme toiseen päähän ikkunan viereen. Siellä päässä ei ollut ketään muita, saimme olla kahden. Muutaman minuutin päästä kuitenkin viereiseen pöytään, minua vastapäätä, mieheni selän taakse, tulee joku tur kkil aisap ina tms. (pardon) juomaan stouttia. Alkaa intensiivinen tuijotus hän–>minä. Tyyli sellainen, minkä vain nuo osaavat, hyvin hyvin dom in oiva, viha inen (suomalaiset flir ttaa vat HYMYLLÄ tai PILKKEELLÄ eivätkä yleensä silloin, jos sattuu olemaan MIEHEN seurassa!). Häiri innyn nykyään aika nopeasti noista mu tulähestym isistä. Selitän miehelleni, että hänen selän takanaan ap ina toljottaa mua. Korotan ääntä, jotta mutukin kuulisi (ihan kuin se mitään ymmärtäisi). Sama jatkuu… Mieheni katsoo kerran taakseen, äijää silmiin. Mu tu ei lopeta. Sitten hän kääntää viereistä tuolia niin, että saa aivan suoran näköyhteyden minuun. Istuu siihen hajareisin, tuijottaa minua, alkaa hieroa muni aan! VOI VIT TU, huudan jo! Entä sitten?! Hän alkaa avata vetoketjua!! Ravintolassa, mun mieheni selän takana!! Nousen seisomaan ja huudan, että nyt vaihdetaan VIT TU paikkaa. M utu pomppaa samalla ylös, jättää juomansa ja kiitää vilkkaasti ulos. VOI VIT UN VIT UN VITU N VIT TU, että alkoi taas risoa."
Taitaa olla Riikan omaa se ksifa nt asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksittyjä juttuja varmaan osa, jotta saa kanssakeskustelijoilta myötätuntoa ja vihalleen oikeutusta. Olisi vain tuossakin ravintolapätkässä jättänyt itse tuijottajan katseitta, mikäli tuo tarina on yhtään tosi.
Nuoren naisen elämää eläneenä en kyllä yhtään epäile, etteikö tuo tilanne olisi voinut tapahtua. Tuollaiset tilanteet on yleisiä ja niitä tapahtuu, ihan turha uhria syyllistää tai sanoa, että olisi pitänyt jättää huomiotta.
Silti mun mielestä on väärin leimata kokonaisia ihmisryhmiä, jos vain osa käyttäytyy asiattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoren naisen elämää eläneenä en kyllä yhtään epäile, etteikö tuo tilanne olisi voinut tapahtua. Tuollaiset tilanteet on yleisiä ja niitä tapahtuu, ihan turha uhria syyllistää tai sanoa, että olisi pitänyt jättää huomiotta.
Silti mun mielestä on väärin leimata kokonaisia ihmisryhmiä, jos vain osa käyttäytyy asiattomasti.
Olisi voinut vaihtaa paikkaa miehensä kanssa, olisi voinut ilmoittaa henkilökunnalle, mutta ei Riikka päätti huutaa V I T T U A ravintolassa, johon henkilökunta olisi viimeistään puuttunut Vespassa, joten satua taitaa olla koko juttu.
Purran Yleisradiossa työskennellyt äiti osallistui 19. helmikuuta 1990 Tampere-talon avajaisiin, joista hän palasi kotiinsa Tampereen Armonkalliolle. Äidille oli tullut tilaisuudessa huono olo.
Purra katsoi äitinsä kanssa hetken televisiota ennen kuin he menivät nukkumaan. Parin tunnin päästä Purra huomasi, ettei äiti pystynyt hengittämään. Äiti kiidätettiin ambulanssilla sairaalaan, mutta mitään ei ollut tehtävissä.
Kysymyksessä oli yllättävä sydänkohtaus, joka ei ollut hirvittävästi antanut itsestään viitteitä, se siis tapahtui yhtäkkiä. Äitini oli kuollessaan 43-vuotias eli olen juuri ylittänyt sen iän, kesäkuussa 44 vuotta täyttänyt Purra sanoo.
Mulla on myös huonoja kokemuksia idän miehistä. En kirjoittelisi tuollaisia minnekään, mutta välttelen parhaani mukaan. Eikä tämä perustu ennakkoluuloihin, vaan omiin kokemuksiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä luulisit?
https://is.mediadelivery.fi/img/468/100c41a86a930627b3d10c29a1392628.jp…
https://is.mediadelivery.fi/img/468/483087570b2d86aa8d665bdc94866a40.jp…
Enkä todellakaan halua missään nimessä syyllistää kenenkään pukeutumista tai muuta, mutta monet ihan tuollaiset tavalliset sievät nuoret suomalaisnaiset ovat jo takavuosina saaneet ikävää huomiota tietyiltä piireiltä.
Entinen poikaystävä pelasi TPV:ssä, joten se oli silloin TPV. On ollut myös Ilves... suosikkia piti vähän vaihtaakin sen mukaan missä seurassa poikaystävä sattui milloinkin pelaamaan, Purra kuvailee.
Jospa se seksi tuo hänelle tukea ja turvaa.
Hyvä vaan, että joku kirjoittaa näistä niin kuin asia on. Itse olen saanut tarpeekseni tästä miten uhrit sivuutetaan toistuvasti ja hoetaan vain "rasismi sitä rasismi tätä" ja käsketään kääntää toinenkin poski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut vaihtaa paikkaa miehensä kanssa, olisi voinut ilmoittaa henkilökunnalle, mutta ei Riikka päätti huutaa V I T T U A ravintolassa, johon henkilökunta olisi viimeistään puuttunut Vespassa, joten satua taitaa olla koko juttu.
On mun itsenikin tehnyt mieli huutaa paljon törkeämmin ru n K K a r I l e. Ymmärrän täysin sen alkukantaisen raivon, joka tuossa tilanteessa nousee.
Vierailija kirjoitti:
Eikö seksuaalisesti ahdistelevaa miestä muka saa sanoa apinaksi?
Ap sä oot pihalla. Ei KUKAAN järkevä aikuinen halveksi, ylipäänsä siis halveksi, yhtään mitään. Eikä varsinkaan jotakin epäyhtenäistä joukkoa.
Ulos sieltä pierukellarista ja töihin, ymmärrät sitten. Tsemppiä 👍