NIemi putiikki
Heippa, onko kokemuksia Niemi putiikista, joka mainostaa mekkoja somessa? Sivustolla on maininnat Trust Pilot arvosteluista ja kuitenkaan Trust Pilotista ei löydy mitään arvosteluja. Tämän vuoksi en ole tilannut, koska saattaa olla, että ko yritys on kiinalainen feikkiyhtiö, joka vain vie rahat.
Merkillistä muuten, että Meta eli face sallii huijariyritysten markkinoivan alustallaan, kun muuten on todella tarkka kaikesta. On outoa, ettei Meta tarkista kaikkien yritysten taustoja, ennen kuin salliin mainonnan.
Kommentit (210)
Niinpä. Koko ei pidä paikkaansa eli olisi pitänyt tilata ainakin 2 numeroa isompi mitä yleensä käyttää. Laatu ja kuvat eivät vastaa todellisuutta.
Poliisi ei voi asialle mitään, ulkomailla tapahtunut rikos.
Klarnakin taitaa olla rekisteröity Ruotsiin?
Mutta - Klarna on iso kansainvälinen yhtiö, voivat ottaa tietyn määrän negatiivista palautetta vastaan mutta ei tod. hyvää mainetta yhtiölle tehdä yhteistyötä huijarifirmojen kanssa, maine kärsii mutta se vaatii huijatuksi tulleiden aktiivisuutta.
Klarnalla on takuulla hyvät juristit taustatukena, palvelun käyttäjän ja huijatuksi tulleen on vaikea lähteä taistelemaan kansainvälistä yhtiötä vastaan vaikka jo maalaisjärjellä tietääkin olevansa oikeassa.
Tallentakaa kaikki viestit!
Huijatuksi tulleiden yhteinen tuki lienee tarpeellinen mikäli Klarna ei suostu myöntämään tekevänsä petoksiin syyllistyvän firman kanssa yhteistyötä - älkää uskoko vakuutteluja että ovat ostajan puolella!
Mediahan on yksi vaihtoehto tuoda asia julki mutta sitä ei voi ensisijaisesti suositella, hyvä asiallinen keskustelu ja sovinto on aina paras vaihtoehto😊.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä44063 kirjoitti:
En tiedä lähtikö aikaisempi viesti kun en sitä mistään nyt löydä mutta itse skeptisenä olen seurannut tätä viestiketjua jo siinä uskossa ettei pakettini tulekkaan. Mutta 4viikon odotuksen jälkeen tulihan se, välillä tuli roskaposteja että pitää joku tullimaksu maksaa mutta en niitä avannut. Eilen hain paketin ja aivan ihanat puserot tuli ja vielä sopivat, sellaiset kuin tilasinkin. Mä annan plussaa tälle putiikille ainakin. Uskallan tilata vielä toisenkin kerran jos sieltä jotain kivaa tulee vastaan.
Yleensä jotain paskaa lähettävät nämä huijarifirmatkin. Kyllä se kertoo tästä firmasta, että ovat tekaisseet trustpilot arvostelut sivuilleen. Vastaavia on paljon, jotka myyvät yli hinnalla paskaa Suomalaisille.
Kirjoitin tuon viestin aiemmin, näkyvät nyt muuttaneen sen verran sivua, ettei enään arvostelut ole muka trustpilotista.
Kuluttajaneuvonta ei käsittele tapauksia joissa vastapuolena ulkomaalainen yritys, mutta lähtökohtaisesti jos yritys markkinoi suomen kielellä suomalaisille tuotteita, tulee heidän noudattaa Suomen kuluttajasuojalakia ja tämän lain mukaan yrityksen markkinoiman tuotteen tulee olla kuvauksen mukainen, mikäli tuotteet eivät vastaa sovittua on kyse lain tarkoittamasta virheestä.!
Tässä tiivistettynä kuluttajaneuvojan vastaus jonka laitoin myös Niemi putiikille, joka tyylikkäästi jätti tuohon kommentoimatta. Joten hiukan ihmettelen kuinka niin poliisi ei voi tehdä mitään?
Minulla myös paketti tulossa Niemeltä, vaikka olen yrittänyt monta kertaa perua. Sähköpostikirjeenvaihto tämän yrityksen kanssa on aivan turhaa. Klarna jäädyttänyt maksun 21 päiväksi. Kysyisin teiltä, jotka olette jättäneet paketin noutamatta, oletteko saaneet 50% maksusta sopimusehtojen mukaan vai onko Niemi vienyt kuitenkin koko summan? Paketin noutamatta jättäminen olisi nyt aika houkutteleva vaihtoehto: en halua ottaa vastaan kuraa enkä ruveta postittamaan Kiinaan. Näin myös huijariyrityksen tekemä voitto jäisi mahdollisimman pieneksi.
Paska pusero tuli, joka ei varmaan mahdu edes lapsenlapseni nukelle. Raivostuttavaa! Panin sähköpostia, katsotaan, vastaavatkohan. Voinkohan palauttaa tuohon ylempänä mainittuun Alankomaiden osoitteeseen, vai teenkö suoraan rikosilmoituksen. En ole vielä maksanut Klarnan kautta, mikähän olisi hyvä proseduuri maksamisessa, etten joudu kärsimään 40 e?
Kiinnostaa kyllä kovasti tämä vaihtoehto, että mitä tapahtuu käytännössä, jos jättää paketin hakematta. Itselläkin paketti matkalla onko kukaan jättänyt hakematta?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa kyllä kovasti tämä vaihtoehto, että mitä tapahtuu käytännössä, jos jättää paketin hakematta. Itselläkin paketti matkalla onko kukaan jättänyt hakematta?
Minä harkitsin samaa, mutta koska lasku Klarnalle on maksettava, ei hyödytä mitään. Klarna vaatii paketin palautustiedot ennenkuin hyvittää laskun ja niitähän sinä et saa, mikäli jätät paketin vain noutamatta. (Olettaen, että maksoit Klarnan kautta. En muista enää, mitä muita maksuvaihtoehtoja siellä oli.) Joka tapauksessa joudut maksamaan jotain, vaikket ota tuotetta.
Täällä yksi huijatuksi tullut. Tilasin torstai-iltana vedenpitävä takin Niemi Putiikista. Perjantai aamuna laitoin viestiä Niemi Putiikkiin ja ilmoitin peruvani tilauksen. Tänä aamuna tuli vastaus ettei tilausta voi perua, koska peruutus aika on 6h.
Olin perjantai aamuna yhteydessä myös Klarnaan, joka jäädytti laskun.
Kiitos tämän viestiketju!
Aion laittaa uuden viestin Niemi Putiikkiin ja ilmoitan, että teen heistä rikosilmoituksen. Mainoksessa ilmoittivat olevansa kivijalka kauppa, joka ei pidä paikkaansa.
Onko kenelläkään kuvakaappausta Niemi Putiikin mainoksesta, jossa ilmoittavat olevansa kivijalkakauppa Helsingissä?
En itse älynnyt ottaa ja nyt ilmoitus muuttunut erilaiseksi. Tästä uudesta ilmoituksesta otin kuvakaappaukset.
On kyllä niin hoonoa soomea ja mm. tietoa materiaalista ei löydy, perusjuttuja siis, että selkeä huijaussivu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi huijatuksi tullut. Tilasin torstai-iltana vedenpitävä takin Niemi Putiikista. Perjantai aamuna laitoin viestiä Niemi Putiikkiin ja ilmoitin peruvani tilauksen. Tänä aamuna tuli vastaus ettei tilausta voi perua, koska peruutus aika on 6h.
Olin perjantai aamuna yhteydessä myös Klarnaan, joka jäädytti laskun.Kiitos tämän viestiketju!
Aion laittaa uuden viestin Niemi Putiikkiin ja ilmoitan, että teen heistä rikosilmoituksen. Mainoksessa ilmoittivat olevansa kivijalka kauppa, joka ei pidä paikkaansa.Onko kenelläkään kuvakaappausta Niemi Putiikin mainoksesta, jossa ilmoittavat olevansa kivijalkakauppa Helsingissä?
En itse älynnyt ottaa ja nyt ilmoitus muuttunut erilaiseksi. Tästä uudesta ilmoituksesta otin kuvakaappaukset.
Kyllä he edelleen mainostavat, että joutuvat sulkemaan kivijalkakauppansa.
Minä en ole enää löytänyt tätä mainosta. Koko fb: selannut läpi 🤔
En ole noutanut pakettia koska saapui kesäpaikkani postin toimipisteeseen lomani loppumisen jälkeen. Sain saapumisilmoituksen eilen.
Keskustelin Posti Oy n virkailijoiden kanssa vaihtoehdoista miten tässä kannattaisi toimia. Siellä tunnetiin oikein hyvin nämä kiinahuijarit, myös tämä niemiputiikki! Klarna tosiaan edellyttää tositteita palautuksesta (postin lähetystunnus ja palautuksen päivämäärä) ennenkuin suostuu edes neuvottelemaan maksusta. Lähetystä EI siis kannata vain jättää noutamatta, saatikka palauttaa itse jos haluaa yrittää saada jotakin rahoistaan takaisin. Tämä Posti Oy n palautus on asiakkaalle ilmainen! Tarvittavat tiedot löytyy omaposti -sovelluksesta. Se on sitten eri juttu, tuleeko pennin latia hyvitystä. Klarna on kyllä oudosti kimpassa ainakin tämän niemen kanssa...
Mikä muuten on tämä 50% hyvityssumma joka täällä on mainittu? Mistä tällainen löytyy sopimusteksteissä?
Tilasin sadetakit. Tuli Kiinasta dropshipping- kauppana ilmeisesti. Tuote kuvauksen mukainen, mutta aivan liian pieni. Eli Aasian kokoa L, varmaan suomen S- kokoa. Halusin palauttaa, onnistuu, mutta palautusosoite Kiinasn, eli dtopshipping yhteistyökumppanille. Kusetus tapahtuu siinä, että eivät kerro sivuilla palautusosoitetta Kiinaan, vaan asiakas luulee kaupan olevan Suomessa ja miettii postimaksut riskin arvoiseksi. Klarna pesee tietysti kätensä asiasta, mutta ikävä todeta heidän hyväksyvän yhteistyökumppanikseen harmaalla alueella toimivia firmoja.
Hölmöläinen kirjoitti:
Voi ei. Mä taisin siis mennä lankaan 😭
Mitähän mun pitäis nyt tehdä. Tilasin tuotteet 5.7. Eikä seurantakoodilla löydy mitään ja klarna lasku tuli jo.. hitto mä oon aasi. Piti vaan saada mekko ja tuolta löytyi täydellinen..
Klarnaan on mennyt luotto. On näiden huijareiden kanssa yhteistyössä. Ei siis välitä näiden taustoista. Itse taistelin Klarnan ja huijarifirman kanssa kuukausia. Vasta rikosilmoitus tuotti tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä harkitsin samaa, mutta koska lasku Klarnalle on maksettava, ei hyödytä mitään. Klarna vaatii paketin palautustiedot ennenkuin hyvittää laskun ja niitähän sinä et saa, mikäli jätät paketin vain noutamatta. (Olettaen, että maksoit Klarnan kautta. En muista enää, mitä muita maksuvaihtoehtoja siellä oli.) Joka tapauksessa joudut maksamaan jotain, vaikket ota tuotetta.
Kyllä saa postilta paketin palutustiedot ja seurannan palautuksesta. Itse jätin siis noutamatta paketin.
Yleensä olen tarkka, nyt en.
Tein tilauksen luottokortilla josta nyt veloitettu 150€. Tajusin mahdollisen virheeni samana iltana ja laitoin heti viestiä putiikkiin tilauksen perumiseksi.
Sain vastauksen:
Kiitos, että otit meihin yhteyttä tilauksesi peruuttamispyynnön osalta. Ymmärrän, että haluat peruuttaa tilauksesi, ja autan mielelläni asian kanssa.
Jotta voimme jatkaa peruutusta, minun on tarkistettava ensin varastoltamme, onko tilauksesi käsitelty vai ei. Tilauksesi tilan tarkistamisessa voi mennä hetki. Palaan sinulle mahdollisimman pian asiaan.
Jos sinulla on muita kysymyksiä tai huolenaiheita sillä välin, älä epäröi ottaa yhteyttä. Autan mielelläni asian kanssa.
Ystävällisin terveisin,
Pia
Asiakaspalvelu
Laitoin vielä perään viestin että vien asian viranomaisille eteenpäin mikäli kaupan peruutus ei onnistu ja rahat palaudu kortilleni.
Saisinkohan luottokortilla tehdyn ostoksen takaisin pankilta mikäli hakee paketin ja tuotteet eivät ole luvatun kaltaisia.
Olen täysin pettynyt Facen Metan toimintaan. Frikkiprofiilin kuvaa ei poisteta vaiks miten monesti kerrotaan, että kuva ei kuulu ao. profiiliin. Vastauksena emme ole todenneet mitään väärää 😡😡. Tuskin reagoivat muihinkaan valituksiin 😤
Mitä ohjeita olette kuluttajaneuvonnasta saaneet? Tai poliisilta?