NIemi putiikki
Heippa, onko kokemuksia Niemi putiikista, joka mainostaa mekkoja somessa? Sivustolla on maininnat Trust Pilot arvosteluista ja kuitenkaan Trust Pilotista ei löydy mitään arvosteluja. Tämän vuoksi en ole tilannut, koska saattaa olla, että ko yritys on kiinalainen feikkiyhtiö, joka vain vie rahat.
Merkillistä muuten, että Meta eli face sallii huijariyritysten markkinoivan alustallaan, kun muuten on todella tarkka kaikesta. On outoa, ettei Meta tarkista kaikkien yritysten taustoja, ennen kuin salliin mainonnan.
Kommentit (210)
Mainittuani kolmessa eri viestissä sanat viranomainen, petos ja poliisi sain vastauksen Linalta asiakaspalvelusta:
Kiitos yhteydenotosta.
Harmi, että haluat peruuttaa tilauksesi.
Olemme nyt poistaneet tilauksesi ja rahat ovat tililläsi muutaman pankkipäivän kuluessa, luottokorttimaksuissa rahan palautuminen voi kestää hieman pidempään, kuitenkin enintään 14 vuorokautta. Jos olet maksanut laskulla Klarnan kautta, niin lasku poistuu. Tiedot päivittyvät Klarnalle 5-7 vuorokauden viiveellä.
Otathan yhteyttä uudelleen, jos sinulla on vielä kysyttävää.
Ilmoitan kuinka rahojen palautuksen kävi.
Jee, voittaja fiilis: tilaus ja Klarna peruttu.
Näemmä google-kääntäjä / robotti ymmärtää sanat poliisi, rikosilmoitus, huijaus yms.
Tahkosin moneen kertaan sanasta sanaan samaa viestiä sekä s-postilla että yhteydenottolomakkeella. Lopulta tuli Pialta viesti: Kiitos, että otit meihin yhteyttä tilauksesi peruuttamispyynnön osalta. Ymmärrän, että haluat peruuttaa tilauksesi, ja autan mielelläni asian kanssa.Jotta voimme jatkaa peruutusta, minun on tarkistettava ensin varastoltamme, onko tilauksesi käsitelty vai ei. Tilauksesi tilan tarkistamisessa voi mennä hetki. Palaan sinulle mahdollisimman pian asiaan.Jos sinulla on muita kysymyksiä tai huolenaiheita sillä välin, älä epäröi ottaa yhteyttä. Autan mielelläni asian kanssa.
Tänään oli Lina lähettänyt viestin: Kiitos yhteydenotosta.Harmi, että haluat peruuttaa tilauksesi.Olemme nyt poistaneet tilauksesi ja rahat ovat tililläsi muutaman pankkipäivän kuluessa, luottokorttimaksuissa rahan palautuminen voi kestää hieman pidempään, kuitenkin enintään 14 vuorokautta. Jos olet maksanut laskulla Klarnan kautta, niin lasku poistuu. Tiedot päivittyvät Klarnalle 5-7 vuorokauden viiveellä.
Otathan yhteyttä uudelleen, jos sinulla on vielä kysyttävää.
Ja tunti tästä: Klarna laskukin oli peruuntunut.
Tämä tuotteen palauttaminen osio onkin ilmeisesti kinkkisempää vai onko joku onnistunut perumaan kaupan ja kuolettamaan laskun ilman että on joutunut maksamaan liki 100e postituskuluja Kiinaan? Koska väärän tuotteen palauttaminen pitää olla kuluttajalle ilmainen, näin sanoo Suomen kuluttajansuoja. Niemi putiikki ei myönnä että heidän mainostama hengittävä luonnonmateriaali pusero olisi eri kuin saapunut 100% polyesteri pusero. Mutta tarjosivat minulle 50% alennusta viimeisimmässä viestissä, maksettavaa jäisi silti 70€ muovi vaatteista joita ei pysty pitämään. Raivostuttavaa vääntämistä, olisi vastassa edes oikea asiakaspalvelija mutta eihän näissä tietenkään ole, Lina tekoälyn kanssa keskustellaan.
Minulle herjavat nyt etten voi vaatia enää palautusta kun on kulunut yli 14 päivää. Koko ajan olen heidän kanssa koettanut asiasta tapella. En tiedä mitä pitää sanoa ja kuinka monta kertaa. 😇
Onko kukaan, jolle on palautusta tiedustellessa tarjottu alennusta, ottanut sitä vastaan? miten se näkyy, jos lasku on Klarnalla?
En olisi tätä todeksi uskonut mutta tänään luottokortilleni palautettu rahat!
Pe tilaus ja sen peruutus, tänään tiistaina rahat palautettu.
Eli sähköpostiviestejä kun vaihdatte niin sanat viranomainen, poliisi, huijaus, petos toimivat tässä yhteydessä.
Onnistunut peruutus minullakin! Noin kymmenen vaatimusviestiä Niemiputiikkiin ja samat kuviot Linan kanssa läpikäynyt kuin moni muukin. Klarna jäädytti laskun ja oli yhteydessä putiikkiin. Sen perusteella putiikista pyydettiin tarkka kuvaus, mikä mekossa oli vikana. Otin valokuvan ja lähetin sen liitteeksi: koko S oli noin XL ja mekossa oli pitsiä vaikkei pitänyt olla. Ja kangas mitä lie sekundaa. Ja tärkein kaikesta: en tilaa mitään Kiina-kaupasta jos mainoksen perusteella tilaan kivijalkaliikkeestä Suomesta. Ja jokaisessa lähettämässäni viestissä pyysin palautusosoitetta Suomessa, sitä en saanut. Kiinaan en palauta.
Eli lopputulos: tilaus peruttu, Klarnan lasku peruttu ja koska en ole saanut useista pyynnöistä huolimatta palautusosoitetta Suomeen, mekko jää minulle pyörimään.
Tsemppiä teille joilla asia vielä vaiheessa! Jaksakaa vääntää asia loppuun ihan periaatteesta.
Itse tyhmänä kanssa menin tähän typeryyteen jo muutamia viikkoja sitten, 213€ taivaantuuliin.
Tilasin ja seuraavana päivänä tajusin mokan kun aloin googlata, kun ihmettelin ettei mitään seurantatunnusta tullut, vaikka väittivät paketin lähetettävän tilauksesta heti seuraavana päivänä. Normaalisti tosi tarkka näiden kanssa, mutta jotenkin sitä vaan hairahtui. Yritin tietysti samantien perua tilaukseni ja "asiakaspalvelusta" kanssa viestiä ensi Pialta, ettei tilausta voi perua tämän 6 tunnin periaatteen takia.. Kerroin tehneeni jo rikosilmoituksen jne., kun tämän ketjun olin löytänyt ja eivät muutenkaan täyttänyt tätä lupaustaan paketin lähetyksestä. Sieltä edelleen vastaili taasen sitten Lina, että olen hyväksynyt käyttöehdot jne.. Vastasin, että joku oli tuon IP osoitteen träkännyt EU-maahan, joten heidän toimintansa valitettavasti täyttää täysin kohtuuttomat sopimus- ja käyttöehdot ja ettei heidän toimintansa missään nimessä ole mitenkään laillista ym. Sivustoilla on vielä aivan ristiriitaisia tietoja ja täten kuluttajaa harhaanjohtavaa. Mulle vastasivat vaan tökerösti että mä olen ne käyttöehdot hyväksynyt kun oon sieltä tilannut jne., eli mun osalta he eivät ole olleet kovin yhteistyökykyisiä. Yunexpressille seurantatunnuksen sain, paketti nyt sen mukaan jossain Amsterdamissa.. Epäilykset suuret onko oikeasti matkalla vai ei. Raportoin jos ja kun se saapuu ja mitä sekundaa sieltä oikein tulee.
Poliisille rikosilmoitus, täytti petoksen merkit. Korttireklamaatio tehty, mutta ei vielä tietoa palauttavatko rahat heiltä, huomiseen mennessä pitäisi vastaus saada. Koitan kuitenkin edelleen painostaa itse putiikkiakin, osa viesteistä vaan ei mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan, jolle on palautusta tiedustellessa tarjottu alennusta, ottanut sitä vastaan? miten se näkyy, jos lasku on Klarnalla?
Minä ja olen kertonut sen täällä aiemmin. Teen sen nyt toistamiseen. Ilmoitin heti Klarnalle, kun huomasin kyseessä olevan kiinalaisen tuotteen ja huijarimyyjän. Siellä laittoivat laskun "lepäämään" lisäselvityksiä varten. Koska kauppaa ei suostuttu perumaan eikä kenkiä voinut palauttaa, myyjä tarjosi 50 % alennusta kengistä ja lupasi alennuskupongin seuraavasta ostosta. Vaadin heiltä, että ilmoittavat Klarnalle uuden, alennetun summan. Niin tapahtui ja maksoin sen sitten Klarnalle, koska en jaksanut enää riidellä asiasta. Kengät heitin roskiin, samoin alennuskupongin. Nyt yritän olla elävänä mainoksena näistä huijareista, jotka eri nimellä yrittää myydä eri tuotteitaan (suoraan Kiinasta).
Facessa pompsahti mainos finnies.fi -sivustolle. Tismalleen samat kledjut tarjolla
Täällä myös yksi huijatuksi tullut. En ole koskaan tilannut Kiina-kaupoista enkä tosiaan tajunnut tehneeni niin nytkään. Sain ihan asiallisen tilausvahvistuksen, suomeksi, sähköpostiini, eikä kellot soineet vieläkään... TYHMÄ MINÄ!!! Peruin tilaukseni nettisivujen lomakkeen sekä sähköpostin kautta, vielä ei ole kuulunut vastausta. Otin juuri yhteyttä Klarnaan ja selitin tilanteen. Vastasivat vain "Valitettavasti Klarna ei voi puuttua yrityksen käytäntöihin palautettujen tuotteiden osalta." Ilmoitin siis Klarnalle palautuksena ja tallensin Klarnan kanssa käydyn chat-keskustelun. Katotaan miten TYHMÄN käy...
Voisko joku liittää tähän tekstin, jolla on saanut tilauksen peruttua? Tuolla joku mainitsi, että sanat "viranomainen, petos ja poliisi" olisivat auttaneet. Mä en vaan tiedä miten muotoilisin tuon.
...Ja mä tosiaan huomasin siis huijauksen vasta kun näin OmaPostissa "YunExpress (shipper only) - Posti odottaa lähetystä". Mietin että enhän mä ole tilannut Kiinasta mitään, koskaan. Sitten Googlasin ja löysin tämän ketjun. Voi kiesus.
Kuinkas noi tullit, mulla oli tilauksen vastaanottoilmoituksessa mainittu
"Välisumma €29,95
Toimitus €0,00
Verot €0,00
Yhteensä €29,95 EUR"
Tein tilauksen elokuun alussa ja eilen paketti oli noudettavissa. En tiedä johtuuko siitä, että olin odottanut tuotteiden olevan täyttä kuraa, niin yllätys olikin positiivinen. Tilasin itselleni Lana boheemi haalarin, lila mukava väljä mekko, sekä zia puhvihihainen mekko kokoa L ja nuo tuotteet sopivat minulle ja ovat ihan ok. Tytölleni tilasin moni haalarin kokoa S sekä Viktoria kesämekon kokoa S. Hän ei ole niitä vielä sovittanut, mutta kyllä ne ulkonäöllisesti täsmäävät tilattujen tuotteiden kuviin. Se toki myönnettäköön, että tein tilauksen siinä uskossa, että on myymälä Helsingissä ja lopullisen päätöksen sen perusteella, kun pystyi valitsemaan Klarnan maksa myöhemmin palvelun, että huijaushan tämä on. Pakkauksen mukana ei tullut mitään lomakkeita palauttamista varten, joten täytynee kuitenkin tiedustella miten palauttaminen tapahtuisi
Ilmoitin eilen niemiputiikille että olen palauttanut lähetyksen Posti Oy n kautta (ilmainen palautus). Pian tuli seuraava vastaus:
Kiitos yhteydenotosta.
Jos et ole noutanut tilaustasi annetussa ajassa, veloitamme sinulta maksun. Tämä maksu on 50% ostohinnasta.
Tämä ilmoitetaan myös verkkosivuillamme käyttöehtojemme alla.
Tässä tapauksessa voimme siis joko lähettää tilauksesi uudelleen ilman lisäkustannuksia tai palauttaa 50% ostohinnasta.
Miten haluat edetä? Vahvistakaa, kiitos
Vastasin samantien että tämä on petos enkä maksa mitään ja teen rikosilmoituksen.
Saa nähdä mikä on seuraava liike heiltä.
Klarnaa olen yrittänyt painostaa mutta sielläkin taitaa aspana toimia robotti...seuraavaksi yritän soittaa sinne(on kovin ruuhkainen eikä ihme!
Kysyin heiltä tuotetietoja mekosta ja neulevillatakista (sivuillahan ei mitään materiaalitietoja ole), vastaus tulikin melko pian. Neuleen ilmoitettiin olevan kierrätettyä polyesteriä, mekosta ei kerrottu mitään. Hmmm. Kiinasta voi tulla väärää tietoa, kun olettavat kierrätetyn materiaalin olevan myyntivaltti. En osta mitään keinokuituvaatteita ainakaan netin kautta, kun ei näe kuin kuvan joka ei paljon kerro.
Voi, voi, Helsingin kivijalkaliike lopettaa, kun pandemia teki siitä selvää..
Kivannäköisiä takkeja myydään viidelläkympillä, meinasin jo mennä halpaan, kun ajattelin, että jos Klarna tuota tukee, niin olis luotettava putiikki. Onneksi törmäsin tähän ketjuun ja jätin tilaamatta.
Olen Mai Niemi ja todella ratsastavat taikavaate konseptillani ja Mai Niemi Finnish Fairytale shopilla ja nimelläni. Nyt ihmiset soittavat kun luulevat että on minun kauppani ja nyt ongelmia tämän Niemi putiikin tilausten kanssa.
Olen suojannut tavaramerkkini ja nimeni Kiinassa, mutta se ei näköjään toimi. Ilmiantakaa kaikki. Ihme, ettei Meta reagoi ja poista.
Mihin osoitteeseen palautus tuotteet.
Nyt sivuille käyttöehtoihin lisätty teksti " Tuotteiden palautus Kiinaan".
Eli lisäävät jälkikäteen sivuille itselleen sopivis tekstejä.