Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkakuitti ja tilapäinen hoitovapaa

Vierailija
14.02.2024 |

Miten teillä merkattu palkkakuittiin tämä kun olette joutunut lapsen kanssa jäämään kotiin tilapäiselle hoitovapaalle? Eli järjestämään lapsen hoitoa, joka meillä Tes palkallinen 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään 

Vierailija
2/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laitettu koodilla sairauspoissaolo. Eli laitettu niin, että MINÄ muka olisin ollut sairaana. 

Ei varmaan ole ihan oikein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ees kattonu. Kuiten kun siltä päivältä palkan saan, nii ihan sama. 

Vierailija
4/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On merkattu näin: Lapsen sairaus.

Vierailija
5/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee omilla koodeilla erikseen lapsen sairaus ja oma sairaus. Tilapäinen hoitovapaa on eri asia

Vierailija
6/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla laitettu koodilla sairauspoissaolo. Eli laitettu niin, että MINÄ muka olisin ollut sairaana. 

No ei. Lapsen sairaus ei ole sinun sairauspoissaolo. Väärin!

Vierailija
7/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee omilla koodeilla erikseen lapsen sairaus ja oma sairaus. Tilapäinen hoitovapaa on eri asia

Tilapäinen hoitovapaa tarkoittaa nimenomaa lapsen sairastumista.

Vierailija
8/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilapäinen hoitovapaa tarkoittaa nimenomaa lapsen sairastumista.

Kyllä, juuri näin. Mutta tilapäistä hoitovapaat ei pidä merkitä niin, että se olisi työntekijän sairauspoissaolo 

Vierailija
9/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kurjaa jos saa vääntää tuollaisista. Eihän se kiva ole jos vuodessa joutuu oleen vaikka 10 päivää sairaan lapsen kanssa ja ne on merkattu niin, että poissaolot olisivat työntekijän sairaudesta johtuvia. 

Vierailija
10/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täytetään oma kaavake ja siihen laitetaan, että tilapäinen hoitovapaa

Vierailija
11/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "sairaspoissaolo, palkaton". Työnantaja on ilmoittanut, että syy on sama, oli sairaana itse tai olipa lapsi. Ilman lääkärintodistusta ei saa palkallista vapaata, mikään neuvolasta saatu lappu ei kelpaa.

Vierailija
12/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä kysyä työnantajalta/palkanlaskijalta, että miksi on merkitty sinun sairaudeksi eikä tilapäiseksi hoitovapaaksi? Paremmin ne asiat selviää sieltä kuin vauva.fi:stä.

Vierailija
13/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä kysyä työnantajalta/palkanlaskijalta, että miksi on merkitty sinun sairaudeksi eikä tilapäiseksi hoitovapaaksi? Paremmin ne asiat selviää sieltä kuin vauva.fi:stä.

Kysyin kuule ja esimies ei ymmärrä ja palkanlaskija ei voi tehdä kuulemma merkintöjä ennen kuin pomolta kysynyt. Tästä samasta asiasta nyt väännetty puoli vuotta

Vierailija
14/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin kuule ja esimies ei ymmärrä ja palkanlaskija ei voi tehdä kuulemma merkintöjä ennen kuin pomolta kysynyt. Tästä samasta asiasta nyt väännetty puoli vuotta

Jaxuhalit.

Vierailija
15/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti

Vierailija
16/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näissä ollaan jotenkin liian tietämättömiä 

Vierailija
17/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei näy yhtään mitään . 

Vierailija
18/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sairaus lukeukenut tilinauhassa, rakennusala tes.

Vierailija
19/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on "sairaspoissaolo, palkaton". Työnantaja on ilmoittanut, että syy on sama, oli sairaana itse tai olipa lapsi. Ilman lääkärintodistusta ei saa palkallista vapaata, mikään neuvolasta saatu lappu ei kelpaa.

Mä ainakin tästä syystä pyydän terveysasemalta saikkitodistuksen joka kerta. Ymmärtävät hyvin kun olen kertonut että työnantaja vaatii jokaisesta päivästä. Jos ei terveysaseman hoitaja/lääkäri kelpaa työnantajalle, niin silloin työnantaja on velvollinen kustantamaan haluamansa lääkärin.

Vierailija
20/35 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on miten se siellä lukee, kunhan loppusumma on oikea?