Palkkakuitti ja tilapäinen hoitovapaa
Miten teillä merkattu palkkakuittiin tämä kun olette joutunut lapsen kanssa jäämään kotiin tilapäiselle hoitovapaalle? Eli järjestämään lapsen hoitoa, joka meillä Tes palkallinen
Kommentit (35)
Mulla laitettu koodilla sairauspoissaolo. Eli laitettu niin, että MINÄ muka olisin ollut sairaana.
Ei varmaan ole ihan oikein?
En oo ees kattonu. Kuiten kun siltä päivältä palkan saan, nii ihan sama.
Meillä menee omilla koodeilla erikseen lapsen sairaus ja oma sairaus. Tilapäinen hoitovapaa on eri asia
Vierailija kirjoitti:
Mulla laitettu koodilla sairauspoissaolo. Eli laitettu niin, että MINÄ muka olisin ollut sairaana.
No ei. Lapsen sairaus ei ole sinun sairauspoissaolo. Väärin!
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee omilla koodeilla erikseen lapsen sairaus ja oma sairaus. Tilapäinen hoitovapaa on eri asia
Tilapäinen hoitovapaa tarkoittaa nimenomaa lapsen sairastumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilapäinen hoitovapaa tarkoittaa nimenomaa lapsen sairastumista.
Kyllä, juuri näin. Mutta tilapäistä hoitovapaat ei pidä merkitä niin, että se olisi työntekijän sairauspoissaolo
On kurjaa jos saa vääntää tuollaisista. Eihän se kiva ole jos vuodessa joutuu oleen vaikka 10 päivää sairaan lapsen kanssa ja ne on merkattu niin, että poissaolot olisivat työntekijän sairaudesta johtuvia.
Meillä täytetään oma kaavake ja siihen laitetaan, että tilapäinen hoitovapaa
Meillä on "sairaspoissaolo, palkaton". Työnantaja on ilmoittanut, että syy on sama, oli sairaana itse tai olipa lapsi. Ilman lääkärintodistusta ei saa palkallista vapaata, mikään neuvolasta saatu lappu ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinä kysyä työnantajalta/palkanlaskijalta, että miksi on merkitty sinun sairaudeksi eikä tilapäiseksi hoitovapaaksi? Paremmin ne asiat selviää sieltä kuin vauva.fi:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinä kysyä työnantajalta/palkanlaskijalta, että miksi on merkitty sinun sairaudeksi eikä tilapäiseksi hoitovapaaksi? Paremmin ne asiat selviää sieltä kuin vauva.fi:stä.
Kysyin kuule ja esimies ei ymmärrä ja palkanlaskija ei voi tehdä kuulemma merkintöjä ennen kuin pomolta kysynyt. Tästä samasta asiasta nyt väännetty puoli vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin kuule ja esimies ei ymmärrä ja palkanlaskija ei voi tehdä kuulemma merkintöjä ennen kuin pomolta kysynyt. Tästä samasta asiasta nyt väännetty puoli vuotta
Jaxuhalit.
Joskus näissä ollaan jotenkin liian tietämättömiä
Lapsen sairaus lukeukenut tilinauhassa, rakennusala tes.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on "sairaspoissaolo, palkaton". Työnantaja on ilmoittanut, että syy on sama, oli sairaana itse tai olipa lapsi. Ilman lääkärintodistusta ei saa palkallista vapaata, mikään neuvolasta saatu lappu ei kelpaa.
Mä ainakin tästä syystä pyydän terveysasemalta saikkitodistuksen joka kerta. Ymmärtävät hyvin kun olen kertonut että työnantaja vaatii jokaisesta päivästä. Jos ei terveysaseman hoitaja/lääkäri kelpaa työnantajalle, niin silloin työnantaja on velvollinen kustantamaan haluamansa lääkärin.
Mitä merkitystä sillä on miten se siellä lukee, kunhan loppusumma on oikea?
Ei mitenkään