NIemi putiikki
Heippa, onko kokemuksia Niemi putiikista, joka mainostaa mekkoja somessa? Sivustolla on maininnat Trust Pilot arvosteluista ja kuitenkaan Trust Pilotista ei löydy mitään arvosteluja. Tämän vuoksi en ole tilannut, koska saattaa olla, että ko yritys on kiinalainen feikkiyhtiö, joka vain vie rahat.
Merkillistä muuten, että Meta eli face sallii huijariyritysten markkinoivan alustallaan, kun muuten on todella tarkka kaikesta. On outoa, ettei Meta tarkista kaikkien yritysten taustoja, ennen kuin salliin mainonnan.
Kommentit (210)
Miten sait peruttua nimeltä ja klarnasta?
Klarna ei ota mitään vastuuta vaikka on yhteistyössä tämän firman kanssa ja laskuttaa heidän uhrejaan. Laskun pistävät jäähylle muutamaksi viikoksi jotta itse ehdit hoitaa asiaa Niemi Putiikin kanssa johon et saa yhteyttä muuta kun sähköpostin kautta robottiin joka toistaa samaa jargonia asiakkaan palautusvelvollisuudesta eikä vastaa suoriin kysymyksiin, puhelin numero löytyy vain ulkomaille. Että tämmöinen pattitilanne sitten.
Tulin myös huijatuksi. Tilasin 4xl puseron, joka vastasi heidän mittataulukkonsa mukaan kokoa xl. Pyysivät kuvat tuotteesta mitan kera, jotka lähetin ja myönsivät virheensä ja kertoivat ettei tuotetta tarvitse palauttaa. Tässä kohtaa ilmoitin etten halua uutta tuotetta vaan perun kaupan. Pyysin heitä poistamaan maksuni Klarnalta. Sieltä tuli viesti, että he lähettävät minulle uuden puseron, koska he voivat halutessaan tehdä niin. Taas vastasin etten halua uutta puseroa ja minulla 14 vrk palautusoikeus. Siihen vastasivat, että kun saan uuden puseron voin halutessani palauttaa sen ja kyllä sitten antavat siihen ohjeet. Näitä keskusteluja on nyt yli viikko käyty. Olen kolmesti ollut yhteydessä Klarnaan. Ylläri, ylläri sieltä ei saa apuja. Huomenna teen asiasta rikosilmoituksen. Mielestäni tämä täyttää petoksen kriteerit, jos ilmoituksessa kerrotaan kivijalkaliikkeestä Helsingissä eikä missään mainita että tuotteet tulee Kiinasta. Summa josta taistelen ei ole kuin 40€ mutta tämä on minulle periaatekysymys. Jos olisi tiennyt, että puseron on Kiina paskaa en todellakaan olisi sitä tilannut.
Justiisa meinasin kengät tilata ja tietoja lukiessa osui outo sanavalinta tekstissä silmiin, paistoi konekäännökseltä. Lähdin sitten etsimään liikettä netistä, ovelasti google tarjoaa tätä samaa nettisivua, mutta ei osoitetta. Kun noita niiden oman sivun kokemuksiakin lukaisee, ne ovat kovin teennäisiä. Nämä huijaussivut ovat kovasti kehittyneet.
Tsemppiä vaan jokaiselle joka kerkesi tilaamaan, ei tartte hävetä oli sen verran taitavasti tehty.
Öh, eikö tosiaan ole kellot soineet tän firman kohdalla? Nyt kipin kapin kirjaston nettiturvakurssille tai kansalaisopiston vastaavalle, teidän medialukutaito altistaa teidät huijauksille! Kun yritykseltä ei löydy osoitetta ja ainoa yhteystieto on sähköposti, pitäisi kellojen jo soida! Lisäksi tuollaiset tunteisiin vetoavat "joudumme sulkemaan" viestit ovat iso varoitusmerkki. Puhumattakaan tuotekuvista ja tekstistä, joka suorastaan huutaa "olen kiinakauppa"! Hiukan voi omaa vastuutaankin miettiä, jos menee näin ilmiselvään huijaukseen.
Soitin tuohon liikkeeseen ja omistaja sanoi, että ovat feikkisivut kiinalaisten tekemät, jossa käyttävät tämän ko. Liikkeen nimeä - älkää tilatko!!
Minulta loppui kyllä kaikki tilaaminen aiemmin tuntemattomilta "yrityksiltä", olkoon miten lupaava tahansa. Eri juttu on tietenkin tunnetut, kauan pystyssä pysyneet kotimaiset firmat. Tuossa nuo Cavieran kiinantossut odottaa roskiin heittämistä, eivät ole kelvanneet kenellekään, joille olen ilmaiseksi niitä tarjonnut. Ero nettikuvan ja todellisuuden välillä on huima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan mielenkiinnolla postipakettia. Tilasin mekon, saa nähdä mitä tulee. Aika paljon olen Kiinasta tilannut muinoin eBayn kautta ja varmaan ollut tuuria, kun suunnilleen ovat olleet ihan kohtuullisia. Osa toki liian pieniä, ne olen myynyt torilla ostohintaan ja kaupaksi ovat käyneet kun oon laittanut tarkat mitat
2 viikkoa kohta tilauksesta. 2.8 tuli viesti, että tilaus on matkalla. Ilmoittelen teille sitten, miten käy. Otin talteen myyntikuvan ja kuvailen sitten myös saamani tuotteen vertailumielessä. Aion noutaa paketin, jos ja kun se tulee postiin. Kyllä nämä aina perille ovat tulleet, toki melkoisella viiveellä. Olen paljon askartelutavaraa ym. tilannut Kiinasta
No niin, nyt tuli saapumisilmoitus. Raportoin illalla lopputuloksesta tarkemmin. Kaunis mekkoni on pakettiautomaatilla noudettavissa. Jännittävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan mielenkiinnolla postipakettia. Tilasin mekon, saa nähdä mitä tulee. Aika paljon olen Kiinasta tilannut muinoin eBayn kautta ja varmaan ollut tuuria, kun suunnilleen ovat olleet ihan kohtuullisia. Osa toki liian pieniä, ne olen myynyt torilla ostohintaan ja kaupaksi ovat käyneet kun oon laittanut tarkat mitat
2 viikkoa kohta tilauksesta. 2.8 tuli viesti, että tilaus on matkalla. Ilmoittelen teille sitten, miten käy. Otin talteen myyntikuvan ja kuvailen sitten myös saamani tuotteen vertailumielessä. Aion noutaa paketin, jos ja kun se tulee postiin. Kyllä nämä aina perille ovat tulleet, toki melkoisella viiveellä. Olen paljon askartelutavaraa ym. tilannut Kiinasta
No niin, nyt tuli saapumisilmoitus. Raportoin illalla lopputuloksesta tarkemmin. Kaunis mekkoni on pakettiautomaatilla noudettavissa. Jännittävää!
Paketti haettu. Tilasin mekon kokoa 5xl. Se on noin kokoa 2XL Menee kyllä päälle muttei ole oversize niin kuin suunnittelin. Perus puuvillainen, tärkki päällä ja pehmenee varmaankin kun pesaisen. Ei ole tuo kuvan mekko yksityiskohdiltaan, vain suunnilleen. Ompeleet kuitenkin ihan ok ja napit paikoillaan. Väri oikea. Tulee varmaan käytettyä. Ei ihan hinta-laatusuhde kohdillaan kuitenkaan. 20 euron vaatekappale. https://www.niemiputiikki.fi/products/emma-mukava-ja-loysa-kesamekko
Tuliko teille sähköpostiin linkki, josta voi seurata lähetystä? Minulle Lina niminen asiakaspalvelija lähetti linkin. En ole tohtinut sitä painaa.
Tein tilauksen viikko sitten ja samantien tuli omapostiin ennakkoilmoitus lähetyksestä. Aloin ihmettelemään, kun tilauksen tila ei kuitenkaan muutu ja Klarnassa ei näy tilatut tuotteet, vaan ainoastaan laskun summa. Löysin sitten tämän keskustelun. Lähetin sen jälkeen sähköpostia tuohon info@niemiputiikki.fi osoitteeseen, mutta sieltä tuli automaattivastaus, että postilaatikko on täynnä. Olin Klarnaan yhteydessä ja kehottivat olemaan yhteydessä nettisivun ota yhteyttä- kaavakkeen kautta. Lähetin sieltä useita viestejä, joissa ilmoitin, että haluan perua tilaukseni. Sen jälkeen tuli vastausviesti, jossa kerrottiin, että tilausta ei voi perua, koska se olisi pitänyt tehdä 6 h kuluessa tilauksesta ja toisekseen tämä Lina ilmoitti näkevänsä tiedoista, että tilaus on lähetetty.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko teille sähköpostiin linkki, josta voi seurata lähetystä? Minulle Lina niminen asiakaspalvelija lähetti linkin. En ole tohtinut sitä painaa.
Tein tilauksen viikko sitten ja samantien tuli omapostiin ennakkoilmoitus lähetyksestä. Aloin ihmettelemään, kun tilauksen tila ei kuitenkaan muutu ja Klarnassa ei näy tilatut tuotteet, vaan ainoastaan laskun summa. Löysin sitten tämän keskustelun. Lähetin sen jälkeen sähköpostia tuohon info@niemiputiikki.fi osoitteeseen, mutta sieltä tuli automaattivastaus, että postilaatikko on täynnä. Olin Klarnaan yhteydessä ja kehottivat olemaan yhteydessä nettisivun ota yhteyttä- kaavakkeen kautta. Lähetin sieltä useita viestejä, joissa ilmoitin, että haluan perua tilaukseni. Sen jälkeen tuli vastausviesti, jossa kerrottiin, että tilausta ei voi perua, koska se olisi pitänyt tehdä 6 h kuluessa tilauksesta ja toisekseen tämä Lina ilmoitti näkevänsä tiedoista, että tilaus on lähetetty.
Tuli vain englanninkielinen linkki, jossa sanottiin, että lähetys on toimitettu. Tämä vasta siinä vaiheessa, kun ilmoitin peruvani tilauksen. Sähköpostissa heiltä sanottiin, että ymmärräthän ettei tilausta voi perua, koska lähetys on jo toimitettu.
Mulle kävi myös näin.Väittivät että tuotteessa ei ole vikaa vaikka väri on täysin eilainen kuvassa ja siinä m7kä saapui.Lisäksi tiedän kokoni ,ja mekon yläosa oli varmasti L vaikka piti olla XXL.. Sanottiin että saat 20 % alennusta kun pidän tuotteen.Miksi pitäisin ahtaan mekon.Siispä palauttamaan kiinan osoitteeseen.Vien postiin huomenna.Sanoivat vielä että palautus pitää hyväksyä sen 14 pv aikana.Sielä kiinassako sen palautuksen sit hyväksyvät kun kestää viikkoja että menee perille......
Ihan huijausta tämä(kin) firma. Eri nimillä toimii ja tuotteiden ihanuutta kehuu. Yhdet kengät tilanneena - silloin tosin eri nimiseltä kaupalta - opin ettei todellakaan kannata! Terveyssandaaleina mainostettu läpyskät ovat kaikkea muuta - liukkaat ku mitkä ja muutenkin ihme muoviräpellykset. Palautusosoitetta ei meinannut saada millään, alennusta 25 % tarjottiin pari kertaa, kunnes tuli osoite, joka on Kiinaan. Ja palautuskulut omalla kustannuksella. Viimeinen tarjous oli, että saan tilata toisen tuotteen samalla hinnalla, siihen suostuin. Mutta eipä sekään polyesteripaita mieltä ylennä. Oppirahat maksettu. Vast edes tarkistan aina löytyykö yritykseltä osoite Suomessa - ja luen palautteet netistä.
Minäkin haksahdin tilaamaan kun mainostivat fb:ssä kivijalkaliikken sulkemista. Tänään tuli postissa t-paita ja mekko. Järkyttävää uimapukukangasta, mekko ei mennyt edes päälle.
Klarnalta voivottelivat etteivät voi tehdä mitään ja niemi putiikin info-sähköpostista vastasivat että peruutus olisi pitänyt tehdä 6h sisällä tilauksesta. En suosittele kenellekään.!!!
Tein saman virheen, rahat meni, paskaa tuli ja nyt ehkä viisaampi. Kiinakaupasta tuli rääsy, joka todella hankalaa ja kallista palauttaa.
Menin ja tilasin 4 mekkoa joista kaksi oli ihan vääriä ja laatu muissakin ihan 💩💩 sain meilin että pitää itse maksaa Kiinaan palautus ja tarjoavat -20-% Alennuksen jos pidän tuotteet. Olin äsken viemässä postiin palautukseen niin olisi maksanut 89€ 😳😨 en todella ole maksamassa tuollaista summaa ja hyvä että löysin nämä keskustelut jotta voin viedä asian eteenpäin.
Älkää luovuttako! Tehkää ilmoituksia (Klarna, Poliisi, Trustpilot yms!!), yrittäneitä ei laiteta ja varmasti auttaa, jos useampi reklamoi/jättää arvostelun, jossa kertoo huijauksesta!
Oma reklamaationi on edelleen Klarnalla kiistaosastolla selvityksessä.
Trustpilotille jouduin lähettämään screenshotit tilausvahvistuksista (joissa piti näkyä vain, että olen vastaanottanut sellaisen sähköpostiini), koska Niemi Putiikki oli epäillyt, ettei arvosteluni perustunut aitoon asiakaskokemukseen. Eipä.. 🤣 No ilmeisesti Trustpilot on hyväksynyt todisteeni, ainakin vielä arvosteluni on siellä edelleen (nimelläni varustettuna).
Vaikka olen ilmoittanut Niemi Putiikin asiakaspalveluun tehneeni rikosilmoituksen, sieltä tuli eilen sähköposti (jossa on vielä kirjoitusvirhekin firman nimessä..):
Hei Ulla, haluamme kiittää sinua siitä, että olet niin hyvä asiakkaamme!
Kiitokseksi haluamme tarjota sinulle 10 %:n erikoisalennuksen myydyimmistä tuotteistamme.
Käytä koodia xxxxxxxx kassalla ja hyödynnä tämä loistava tarjous.
VERKKOSIVUSTOLLE
Kiitos luottamuksesta meihin!
Ystävällisin terveisin,
Niemi Putiiki
Alennuskoodia en viitsinyt jättää näkyviin, vaikka tuskin kukaan tänne eksynyt sitä olisi halunnut käyttääkään.. 🤣🤣🤣 Ja kaikki lankaan menneet ovat jo varmaan samanlaisen tarjousmailin jo saaneetkin..
Samaa mieltä, eihän täysin selvä huijari sivusto voi vaatia asiakkaitaan noudattamaan heidän sääntöjä palautusten suhteen kun koko yritys on ihan feikki eivätkä itsekkään noudata Suomen kuluttajansuojalakia , ei ne velvollisuudet silloin päde asiakkaankaan puolelta. Tällaiset yritykset räpiköi aikansa sitten ne häviää kun alkaa polttaa liikaa. Itse olen soittanut poliisille, tehnyt rikosilmoituksen ja kysynyt ohjeita myös kuluttajaneuvonnasta. Klarnaan olen ollut useasti yhteydessä ja ilman muuta riitautan laskun, ei tällaiseen pidä suostua.
Peruin tilauksen samana päivänä - markkinoinnissa ilmoitetaan selvästi että kyse kivijalkakaupasta Helsingissä. Lain mukaan 14pv aikaa perua kauppa.
Minulle vielä erikseen sähköpostissa kerrottiin kaupasta -
Kiitos yhteydenotosta.
Kauppaamme oli ennen koti viehättävässä pienessä varastorakennuksessa, joka oli kätketty Kallion sydämeen. Valitettavasti kuten aiemmin mainittiin, olemme nyt suljettuna hetken aikaa. Olemme innoissamme tarjotessamme arvostetuille asiakkaillemme mahdollisuuden hankkia upean valikoimamme viimeiset jäänteet poikkeuksellisen alennettuun hintaan
Otathan yhteyttä uudelleen, jos sinulla on vielä kysyttävää.
Petoshan tuo on Suomen lain mukaan, ja Klarna mukana siinä.
En aio noutaa pakettia jos tulee, ja riitautan laskun jos minulta vaaditaan jotain.
ERITTÄIN huonoa mainosta Klarnalle jota olen tähän asti pitänyt luotettavana.
Laitoin viestiä kuluttajaviranomaiselle, varmaan muidenkin kannattaisi laittaa jotta jotain vaikutusta/painetta olisi. Nyt sitten odotan vastausta.