NIemi putiikki
Heippa, onko kokemuksia Niemi putiikista, joka mainostaa mekkoja somessa? Sivustolla on maininnat Trust Pilot arvosteluista ja kuitenkaan Trust Pilotista ei löydy mitään arvosteluja. Tämän vuoksi en ole tilannut, koska saattaa olla, että ko yritys on kiinalainen feikkiyhtiö, joka vain vie rahat.
Merkillistä muuten, että Meta eli face sallii huijariyritysten markkinoivan alustallaan, kun muuten on todella tarkka kaikesta. On outoa, ettei Meta tarkista kaikkien yritysten taustoja, ennen kuin salliin mainonnan.
Kommentit (210)
Jos olet tilannut Klarnan kautta, niin ota sinne yhteyttä. He auttavat selvityksessä eikä sinun tarvitse maksaa kiinalaisesta törystä.
Hei. Meitä huijattuja näyttääkin olevan aika monta. Mekko on haettu postista ja on aivan muuta kuin piti olla. Nyt pitäisi palauttaa. Miten toimitte laskun kanssa kun eräpäivä lähestyy ja palautus Kiinaan on ihan absurdi juttu? Tivasin Niemiputiikista palautusosoitetta Suomeen ja laskun mitätöimistä mutta vetosivat tilausehtoihin jossa palautus Kiinaan mainitaan. Ei kai tässä mitään ehtoja tarvitse noudattaa kun koko putiikki on ihan puuta heinää... Onko kukaan ilmoittanut kuluttajaviranomaiselle?
Olinpa haksahtaa minäkin tilaamaan. Onneksi olen niin epäilevä mummo että en korttinumeroani enkä henk.tunnusta jakele.
Klarna pystyy peruuttamaan ostoksen. Ota sinne yhteyttä.
Mun pankki epäsi maksun.
Outoa, että Klarna on mukana tässä.
Itsekin sorruin joskus Kiinakaupasta tilaamaan enkä ikinä noutanut pakettia kun tajusin millaisesta kaupasta on kysymys. Olipa vaikea ja pitkä taistelu ennen kuin luovuttivat. En onnekseni joutunut loppujen lopuksi maksamaan euroakaan mutta kaksi kuukautta kesti kirjeenvaihto sähköpostissa kaupan ja Klarnan kanssa. En antanut periksi ja sen opin etten IKINÄ tilaa mitää näistä Kiinakaupoista.
Niinhän sitä luulisi, mutta ei Klarna niin vaan mitätöi laskua, vaikka kyllä tietävät, että on huijarikaupasta kysymys. Kovan taistelun itse kävin jo pari vuotta sitten ja onneksi viimein vihdoin laskuni mitätöitiin. En noutanut pakettia koskaan. Ikinä näihin ei kannata sekaantua.
Itse joutuu maksaa postikulut. Luin sivuilta.
Lähetin tänään viestiä sinne ja kysyin:
"jos tilaan rintaliivit kokoa XL, niin mistä tiedät mitä kokoa sieltä tulee?
XL kokoon kuuluu esim. 80D ja 85A sekä siltä väliltä kaikki 8xxx"
No sieltä vastattiin näin:
"Mitä tulee kokoihin, voit vapaasti valita normaalin koon verkkosivuston koko taulukon perusteella"
Eli ehkä jätän tilaamatta. Kokotaulukko kun on tuollainen :)
Aloin myös epäillä tätä kun facebookissa tuli mainos vastaan hupparin kuvalla ja hetken päästä tuli mainos jostain kiinakaupasta missä kuva täysin samasta hupparista. Hyvä että löytyi tämä ketju!
Löysin omistajan yhteystiedot. Tässä ne ovat:
Nimi: Postma: Harald Ramon Postma
Osoite: Biezenveld 23, 7943 MB, Meppel, Alankomaat.
Puh: +31 6 15501934
Yleensä mulla toimii ns kiinakaupan tutka mutta jostain syystä menin myös halpaan ja tilasin yhden tuotteen. Heti tilattuani tajusin tilanteen ja pistin heille sähköpostia että haluan peruuttaa tilauksen. Meni monta tuntia ennenkuin tuli vastaus että tämä "asiakaspalvelija" lupaa selvittää asian, pystyykö tilausta peruuttamaan.
Meni noin päivä kun tuli uusi sähköposti jossa tämä ilmoitti että tilausta ei voi peruuttaa enää mutta hän tarjoaa tästä hyvitykseksi 20% alennuskoodin 😂.
Ilmoitin että mua ei kiinnosta alennuskoodit, haluan peruuttaa tilauksen tai ilmoitan poliisille.
Tänään tuli tieto onneksi että tilaus on nyt peruutetti.
Vierailija kirjoitti:
Odotan mielenkiinnolla postipakettia. Tilasin mekon, saa nähdä mitä tulee. Aika paljon olen Kiinasta tilannut muinoin eBayn kautta ja varmaan ollut tuuria, kun suunnilleen ovat olleet ihan kohtuullisia. Osa toki liian pieniä, ne olen myynyt torilla ostohintaan ja kaupaksi ovat käyneet kun oon laittanut tarkat mitat
2 viikkoa kohta tilauksesta. 2.8 tuli viesti, että tilaus on matkalla. Ilmoittelen teille sitten, miten käy. Otin talteen myyntikuvan ja kuvailen sitten myös saamani tuotteen vertailumielessä. Aion noutaa paketin, jos ja kun se tulee postiin. Kyllä nämä aina perille ovat tulleet, toki melkoisella viiveellä. Olen paljon askartelutavaraa ym. tilannut Kiinasta
Tilasin kengät toiselta huijarilta. Postmaksu oli enemmän kuin kengät, joten sain myös 20% alennuksella. Lähes 40€
Haksahdin tähän itsekin aamuväsyneenä. Noudin tuotteen joka ei vastaa kuvausta. Nyt maksu on Klarnalla jäädytettynä mutta kauppa ei luonnollisesti tule vastaan yhtään. En tiedä onko mitään tehtävissä, vai pitääkö vaan kiltisti maksaa ja ottaa opiskeen. 😣
Tilasin heinäkuun puolivälin paikkeilla Niemi Putiikista vaatteita ja tajusin vaatteet saatuani tulleeni huijatuksi. Olen ilmoittanut tästä myös Klarnalle, lasku on jäädytetty, kunnes asia selvitetty.
Suurin osa vaatteista ei siis todellakaan vastannut myyntikuvia. 🤦 Materiaali, malli ja väri eivät täsmänneet. Reklamoin asiasta sähköpostitse (info@niemiputiikki.fi), ilmoitin, että haluan palauttaa suurimman osan tilaamistani vaatteista ja sain saman vastauksen, kuin te muutkin, jossa pahoiteltiin tilannetta ja luvattiin 20% alennus hinnasta jos pitäisin tuotteet, mutta jos haluaisin edelleen palauttaa ne, pitäisi palautus tehdä Kiinaan. Kiinaan palauttaminen maksaakin näköjään sitten lähemmäs 100 euroa..
Laitoin tässä kohtaa Googleen hakusanaksi Niemi Putiikki ja huijaus ja löysin samantien tämän keskustelun aiheesta. Olen nyt tehnyt myös rikosilmoituksen. Laitoin jopa rastin kohtaan Vaadin tekijälle rangaistusta vaikka tuskin tämä ikinä menee missään tutkinnassa pidemmälle..
Laitettuani asiakaspalvelun sähköpostiin kuvia kaikkein eniten heidän nettisivujensa tuotekuvista eroavia vastaanottamiani vaatteita, sain vastauksen, että olet saanut oikeat, tilaamasi tuotteet. Vastasin heille, että sokeakin näkee, että tuotteet ovat täysin eri, ja että tein rikosilmoituksen..
Minä tilasin heiltä myös, yksikään tuote ei vastannut kuvausta ja mitään palautuskuponkeja ei paketissa mukana tullut. olin putiikkiin yhteydessä kun kyselin palautuskäytäntöä ja tarjosivat 20% alennusta tai sitten palautusta omakustanteisesti Kiinaan, postin sivuilta katselin hintoja niin tuon kokoiselle paketille hintaa tulisi 50-100€. Mitä teen 20% alennuksella jos en pysty vaatteita pitämään. Pistin palautetta sekä Niemi Putiikkiin että Klarnaan joka mahdollistaa heidän huijari toiminnan ja on siltä osin osasyyllinen minun silmissäni. Nyt en tiedä mihin nuo rääsyt palautan en ainakaan Kiinaan, onneksi en ole maksanut tuotteita ja rikosilmoitus taitaa olla seuraava vaihtoehto.
Myös Vellana näkyy mainostavan tuotteitaan 50 %:n alennuksella ("Vellana-Helsinki"). Tehdas kuitenkin heidän mukaansa Aasiassa. Lukekaapas huvikseen heidän palautuskäytäntönsä!
Vierailija kirjoitti:
Myös Vellana näkyy mainostavan tuotteitaan 50 %:n alennuksella ("Vellana-Helsinki"). Tehdas kuitenkin heidän mukaansa Aasiassa. Lukekaapas huvikseen heidän palautuskäytäntönsä!
**Ilmoitetun summan, jonka asiakas ilmoittaa palauttaessaan paketin, on oltava 5 ja 10 euron välillä, koska ilmoitettu summa, jonka arvo on suuri, voi helposti aiheuttaa sen, että tulli takavarikoi paketin ja meidän on maksettava vero, ja jos meidän on maksettava vero paketin noutamiseksi, emme tarjoa palautusta tai lähetä pakettia uudelleen.**
Kerran vastaavasta kivijalkaliikkeestä oli ihan kuvakin nettisivuilla. Samassa kaupungissa asuvana tiedän, ettei siinä osoitteessa sellaista kauppaa ole koskaan ollut. Olisi pitänyt tehdä ilmoitus.