Avopuoliso suuttui ja viskoi astiat rikki
Ollaan seurusteltu 2 vuotta nyt. Hän on alusta saakka temperamenttinen, mutta nyt meni yli. Hän suuttui kun kävin exäni (lasten äitiä) auttamassa auton kanssa. Heitteli astiat maahan ja yhden melkein minun otsaan. Tuon jälkeen otti auton ja ollut nyt vuorokauden poissa, ei vastaa puhelimeen.
Mitä nyt? Olen ystävien kanssa jutellut ja heiltä tuli suora vastaus että eroa. En halua sitä, mutten tiedä mitä tehdä. Ollaan melko nuoria, 27 ja 34.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tällainen, ainakin ollut. Oon koko ikäni ollut todella impulsiivinen, suutun nollasta sataan sekunnissa enkä osaa oikein käsitellä tunteitani. Isälläni oli sama ongelma, vanhemmiten hänestä on kuitenkin tullut erittäin lempeä. Tiedä sitten mistä johtuu.
Onko sulla jotain diagnoosia?
Selvittelyt vasta alussa. Ahdistuksesta kärsinyt koko aikuisiän. Nyt se jo lamaannuttaa. Psykologilla käyty ja lähete psykiatrille. Itsellä on tyypillisiä ADHD oireita, mutta ne toki muistuttavat samankaltaisia kuin esim. Bipossa.
Ei ole normaalia tuollainen, eli pahalta kuulostaa! Sinuna juoksisin. Neito on sua nuorempi ja varmaan hyvännäköinenkin...? Miksi muuten katselisit moista. Varoittava esimerkki: tunnen naisen, joka n. 25-v. paiskasi mustasukkaisuuttaan uuden miesystävänsä ex:ää tuopilla päähän. No, vuosia kului ja mies vaihtui, niin mustasukkaisuudesta tappoi tämän... Epävakaa persoona, tyypillistä "kilahtaa" pienistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko naisella jotain traumoja? Onko muuten mustasukkainen?
Hänellä ei ole ollut helppo nuoruus. Ei oikein koskaan ole jutellut asioista. Mustasukkainen on. Ap
Miksi hän on mustasukkainen ja olisko hänellä syytä?
Sanot, että kövit auttamassa exääsi ja nainen suuttui tästä, et kertonut etukäteen?
Jätätkö muuten paljon asioita kertomatta?
Minkälaiset sun välit exään muuten on, onko tapana "autolla" muutenkin asioissa,jotka joku muukin vois tehdä?
Kreikkalainen tapa, suomalaiset saattaa nuorempana harrastaa, yl alle 20. Te ette ole enää nuoria. Jos jatkatte suhdetta, teidän täytyy oppia puhumaan asioista etukäteen. (Varmaan koki hetken niin suurta voimattomuutta kuultuaan asiasta jälkikäteen, voimatta osallistua, että tarttui astioihin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kumppaniasi täysin. Minkä takia menet auttamaan exääsi? Miksei vienyt autoa korjaamolle? Saat syyttää itseäsi, hyi.
Sinä ymmärtäjä, ymmärrä myös että eronnut pari voivat olla ystäviä elämänsä loppuun asti. Silloin autellaan puolin ja toisin ilman taka-ajatuksia. Mustasukkaisuus on vain tunne ja se on uuden naisen ongelma, ei miehen tai hänen exänsä.
Exä on myös lapsen äiti, joten yhteydenpitoa ja ystävällisyyttä riittää toivottavasti tosiaan elämän loppuun asti. Siinä hyvä ja turvallinen elämän malli myös lapselle. Turvallisessa kodissa ei haukuta ääneen huutaen ja astioita heitellen.
Kerrankin kysymys, johon tällä palstalla löytyy rautainen asiantuntemus! Älä ainakaan omaa autoasi anna hänen käyttöönsä, äläkä osta samaan talouteen uusia astioita.
Onko sulla jotain diagnoosia?