Tammikuisten la-ma
Linkki edelliseen keskusteluun
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (32)
Huomasin, että nuo muut listat on kirjoiteltu isolla, liian myöhään.. Toivottavasti bongaatte tämän..
Meillä herätään joka päivä viimeistään puoli seiskalta, kiitos pojan 2,5v sisäisen kellon. Vapaapäivänä olisi ruhtinaallista nukkua joskus edes kahdeksaan.. (huokaus)
Kuinka moni muuten tekee kolmivuorotyötä? Olen sairaanhoitaja ja tässä mietiskellyt kuinka pitkälle sitä jaksaa yövuoroja valvoa. Viimeksi lopetin aika varhain noin viikolla 22. No sehän on ihan justiinsa täynnä. Vielä on jaksanut töissä ihan hyvin. Johtuu varmaankin siitä, ettei maha ole vielä iso. Muutenkin tuntuu tämä toinen raskaus menneen paljon jouhevammin eteenpäin, kun ei ole aikaa joka kolotusta ja tuntemusta kuunnella..
Paitsi, että nyt on oikeen kuuntelemalla pitänyt kuunnella liikkeitä, kun ne on jotenkin vaimeammat. Olisko tuolla toukalla vielä niin paljon tilaa liikkua, ettei aina osu mahan pintaan?
Täällä oli puhetta asumisesta.. Me asustellaan omakotitalossa maalla. Vauvan olen ajatellut ottaa ainakin siihen asti meidän makkariin kunnes vierottuu yötissistä. Isäntä kuorsaa kyllä aika lailla, minkä takia siirsin esikoisen jo 9kk iässä omaan huoneeseen. Parani muuten yöunet pojalla kertaheitolla..
Kaikki tavarat on valmiina edelliseltä lapselta, mutta kyllähän sitä muutaman uuden bodyn ym pitää ostaa. Kaukalon saan ostettua kaverilta, kun ollaan ostettu esikolle Gracon matkarattaat, niin saa kaukalon mukavasti kiinni rattaisiin.
Jaaha, jos sitä alkais valmistelemaan ruokaa. Tänään kutsuu iltavuoro ja huomenna aamuvuoro. Hyvää venetsialaisviikonloppua kaikille!
T. Kohka 19+6
Noh jos sit kirjoitellaaan vaikka tähän....
Mulla siskon muksut taas koko viikonlopun hoidossa ja onhan tää aika rankaa...nostan kyllä hattua niille jolla monta muksua.
Itselle kyllä tulossa kolmas mutta kun on nää siskon muksut hoidossa niin silloin on aikasmoinen hulina talossa...
Pojilla on ihan hirvee yskä ja heräilee usein yöllä yskänpuuskaan ja meidän esikoisella tapana tulla sit juttelemaan kaikkea kun herää:) välillä voi saada aika outoja vastauksia....
Eipä tässä nyt muuta kun aamupalan laittoon
T:Lootuskukkanen ja FrankAada rv 19+5
Lapset heräsi tänä aamuna kahdeksan aikaan, ja menin laittamaan niille videon..Sitte kun itse nousen pystyasentoon niin nenä menee heti tukkoon eikä mun nukkumisesta tullut enää mitään, niin nousin sitte kahvinkeittoon... Tänään on tuttavan pienet hääjuhlat. Sen takia pienet että varsinaiset häät olivat 2 viikkoa sitten ja nämä juhlat on sellaisille kutsutuille jotka eivät päässeet häihin ruotsiin. Katsotaan onko paikalla muita kuin meidän perhe :| Kiva silti että järjestävät toisenkin vastaanoton kun meille oli mahdottomuus lähteä ruotsiin sillon.
Ihan kauhee soppa on tullut siitä mun ekasta sairaslomasta. sairaspäiväraha on hylätty mun työnantajalta ja terveyskeskus ja kela ei pääse yhteisymmärrykseen mikä on riittävä hoitokertomus. Maanantaina sitten itse soittelen ympäriinsä tätä asiaa. Tuli tosi kiva paluu todellisuuteen mitä se on olla kelan asiakas. Siellä kun kaikki sujuu aina niin mutkattomasti. Tämä mun äitiyspäivärahan hakeminenki on ollu kunnon taistoa, kun kela vaatii pomoa ilmoittamaan paljonko saan sen ekan kuukauden aikana palkkaa äippärahan lisäksi, mutta eihän sitä voida ilmoittaa ennen kun on päätös paljonko saan kelasta tukea. ja päätöstä ei voida tehdä ennen kun on jotain palkka tietoja paperilla. Pakko siis laittaa summan mutikassa jotain...Reilun viikon päästä mä saan raskaustodistuksen ja voin alkaa hakea äitiyspäivärahaa. Päivän selvät jutut saa ihan uusia käänteitä. Kela oli jopa sanonut että heillä on tarkat ohjeet siitä miten toimitaan ja kuitenkin sanoivat että kaikki riippuu käsittelijästä miten homma sujuu. Uskomatonta!!
Onpas täällä oltu aamuvirkkuja :) Meilläkin poika kyllä heräs kasin aikaan ja äiti vaan huilaili, kun tuli lastenohjelmia :/
Otsikkoon tartuin, et tammikuisten LA-MA.. toiv ei ;)
Katsoitteko eilen sitä uutta Sairaalan syke-ohjelmaa, mun mielestä mielenkiintoinen ohelma! MUTTA rupesi jännittään/pelottaan synnytys *aivan* hirveesti!!! Jotenkin se synntyskohta näytti niin tuskaselta vaikka pahempikin ois voinut olla, huutoa yms. Mulla kävi vaan esikoisen synnytyksessä niin, että sain epiduraalia lisää juuri ennen ponnistusvaihetta ja oli sitten se kivuton! Ja nyt mua pelottaa kuinka tunnen sen, kun paikat repee ja vauva ois tulossa ulos, kääk! Mutta olipa ihana lopputulos :) Ja kun sitä aattelee synnytyksessä, niin kaippa sen kivun kestää..!?!!
Onko muita alan ihmisiä kuin kohka meidän pinossa, sairaanhoitajia tai kätilöitä..? Vai minkä alan immeisiä täältä löytyy?? Mä oon tällä hetkellä siis kotona pojan kaa, opiskelut jäi vuoden jälkeen kesken ja tulevaisuuden suunnitelmat hiukan avoinna...
Nyt ulkoileen ja siivoileen. Hyvää viikonlopun jatkoa!
Emmuli ja Pikkarainen rv 18+3
On taas vähn kirjoittelut jäänyt. On mukamas ollut niin kiire. Mulla loppui nyt kesätyöt ja maanantaina sitten koulusta harjoitteluun. harjoittelun jälkeen kirjoitan vaan kotona opinnäytetyötä. Valmistua pitäs sitten joulukuun puolessa välissä. juuri sopivasti ennen vauvan tuloa. Musta tulis sitten sosionomi.
Mulla on ollut nyt iskias-vaivaa ja koiran kanssa lenkkeilystä on tullut yhtä tuskaa. Onko muilla ollut iskiasta? Ennen ei ole selkätemppuillut, enkä nytkään ole mielestäni mitenkään ollut selkää rasittavissa hommissa. Noh, toivotaan että se siitä, ettei tarvi koko ajan naama irvessä liikkua. Luulin joskus että tälläset selvävaivat tulee vasta loppuraskaudesta, kun on mahaa. Mulla kun ei nyt ole kun ihan pieni kumpu,luulis ettei se nyt niin paina.
Rakenneultrassakin tuli käytyä mieheni kanssa. kaikki oli hyvin:) tuli itselle jotenkin luotettavampi olo, kun tietää että vauvalla kaikki ok. Tuntuu, että mieskin ymmärtää nyt paljon paremmin, että vauva on ihan todellinen. Tai siis kun aluksi tuntui, ettei ymmärrä että se tosiaan on jo vauvan näköinen jne.
Hyviä vointeja kaikille:)
lauantaita kaikille!
Mulla oli tänään sangen mukava herääminen, mies ja tyttö toivat puol kymmenen aamupalan sänkyyn. kahvia, leipää, hedelmiä, mehua. Lähti aamu hyvin käyntiin. Tyttö haluaa usein viikonloppuaamuisin (jollei me ehditä herätä ennen sitä ku neiti yleensä itse herää vasta 9-10 aikaan) tehdä isänsä kanssa mulle aamupalaa ja tuoda sit sänkyyn. Mä en pane ollenkaan pahakseni tuota tapaa ;-)
Käytiin kaupoilla, neiti nukkuu nyt päiväunia ja mies rakentaa vajaa. Ja koira hormonihöyryissään inisee ja ravaa ees taas sisälle ja ulos. Sillä on suureksi ilokseni alkamassa juoksu. Juoksunen koira on painajainen. ainaki meijän perheessä koska se levottomuus on ihan mahdotonta. *hih*, vaikka kai sitä itekki olis vähän levoton jos haluille ei kohdetta löytyis millään :-)
Mä oon kätilö (noista ammateista ku puhuttiin), valmistuin 8v.sit ja siitä lähtien niitä hommia tehny. Tykkään työstäni tosi paljon, mut kyllähän tossa alkuraskaudessa ku oli väsymys ihan kohtuuton ja pahoinvointiaki niin noiden illasta aamuun sekä yövuorojen tekeminen tuntu aika keljulta. nyt oon taas niin hyvävointinen et ei ongelmaa. Muutenki mä oon ihan supernukkuja niin nyt alkaa tää raskaus vaikuttamaan niin ku edellisessäki et unta ei meinaa millään riittää. Viime aikoina oon menny nukkuu klo 23-24 ja aamulla alan klo 7 tuijottelee kelloa. Kyllähän sit päivällä tekee taas mieli ottaa päikkärit, mut töissä niitä on hiukka hankala ottaa.."odottakaas rouva, käyn ottamassa vartin unet, jotta molemmat sitten jaksamme loppurutistuksen.."
Oma neiti on 4,5-vuotias mut silti oli mukamas hankala ostaa tänään ystävän 5-vuotiaalle tyttärelle syntymäpäivälahjaa!
Mukavaa viikonlopun viettoa kaikille!
Pantsa ja peukaloinen rv 18+jotain päälle
Ammatista oli puhetta. Kuten ehkä olette jo huomanneetkin niin mulla on kaksikin ammattia: terveydenhuollon kuntoutuksen sekä liikunnan saralta. Tällä hetkellä (tai siis maanantaista lähtien kun palaan hoitovapaalta töihin) työt noiden kahden välillä jakaantuu noin 60/40.
Päivä on mennyt ulkoillessa ja pari tuntiakin kävin ohjaamassa. Nyt odottelen vain sitä, että saan lapset nukkumaan kun illalla olisi tiedossa leffailta miehen kainalossa (pienenä harmituksena kylläkin karkkilakosta johtuva perinteisten irtokarkkien puute, mutta yritän nyt olla tiukkana ja pärjätä ilman niitä).
Pantsa toi sun viimeinen ajatus oli aika hyvä. Voisi siinä synnyttäjän naama vähän venähtää tollaisen lauseen kuultuaan. Mulla yleensä loppuraskaudessa on krooninen pissahätä, joten minä voisin kai todeta jumppaajille kesken tunnin että: "odottakaas hetki niin jatketaan jumppaa heti sen jälkeen kun käyn lirauttamssa ruokalusikallisen pissaa vessassa"....
Ei kai tässä tämän kummempaa. Vatsassa on ollut tänään hiljaista, mutta olenkin ollut koko päivän liikkeessä joten en ole liikkeitä ehtinyt kuulostelemaankaan (joo ja dopplerilla löytyi heti vahva syke kun lasten kanssa kuunneltiin).
Leppoisaa lauantaita kaikille tasapuolisesti!
t: KainoElvi ja kamu 18+1
torstaina olin ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin, taitaa kolmas poika tulla meiän taloon.. :x
väsymys/paha olo on menny onneks ohi, ja liikkeitä oon tuntenu pari viikkoa.
oon saanu jostain itelleni kauheen nuhan ja kurkkukivun. toivottavasti menee pian ohi!
Eilen käytiin katsomassa ultrassa vauvaa...pieni pippeli ja kivekset löytyi, joten Martti saa olla yhä työnimenä. JA VAIN YKSI LAPSI LÖYTYI!!!!! Kaksosuhka siis takana päin...neuvolantäti varmasti luullut napanuoran ääntä toiseksi sykkeeksi. Ja kaikki oli kohdallaan muutenkin....paitsi mahan ympärys vauvalla oli neljä päivää edellä muita mittoja, mikä vois olla merkki riskistä raskausajan diabetekseen. Ja mulla sitä suvussa muutenkin, että nyt pitää alkaa miettiä syömisiä tarkemmin ja sokerirasituksien jälkeen sitte tietää, että pitääkö huolestua vai ei. 372g painoi vauva ja luulin, että se on liian iso viikkoihin nähden, mut näkyi muillakin olevan noissa mitoissa vauvat jo....? Poika vastasi viikkoja 20+5, mut ei lähdetty muuttaan mitään. Ihana ultralääkäritäti oli...tutki tosi tarkkaan kaiken ja varsinkin sen kaksosasian. Mun paino oli laskenut 100g eli ei sinänsä ole huolta mistään. Istukka oli takaseinässä ja siksi tunnen liikkeet jo melko hyvin ja kohdunsuu oli kuulemma hyvä ja muutenkin alapää sen näköinen ettei mitään estettä alatiesynnytykseen. Kumma ku se jo tuollaisia tutki...
Kertokaa vähä teidän raskauksista te joilla on ollu raskausajan diabetes tai iso riski siihen tai muuten vaan iso vauva tulossa? Millainen se sokerirasitustesti on?
Nyt on sitte opettelua ajatukseen pojasta, ku toivoin tyttöä... Mut rakkaudella otetaan pieni pojukin vastaan. Ensimmäinen mielikuva pojasta on mulla sellainen villivekara jolla on virtaa loputtomiin....mut paljonhan riippuu lapsen luonteestä, kasvatuksesta ja perinnöstä millainen villikko sieltä tulee. :) Nyt saa alkaa ostaan kaikkea vaatetta ja tavaraa jo. Minuakin kiinnostaa kokeneempien mielipiteet, että mitkä tavarat ja asiat on tarpeellista hankkia ja mitkä ei??? Ja mitä ehtii hankkia syntymän jälkeenkin ja mitä pitäis ehdottomasti olla valmiina?
Nyt vaan maalaisjärjellä eteenpäin raskautta ja rennosti. Pelottaa välillä se, että miten selvitään pienen ihmisen hoidosta ja kasvatuksesta, mut pitää vaan luottaa itseensä. Tänäänkin hoidettiin tuttujen lapsia ja hyvinhän se sujui.
Tepa: Sulla ku on eläimiä, niin miten olet ajatellut toimia ku vauva tulee? Pinnasänkyyn suojaa? Saako teillä eläimet tulla makkariin?
Tälläisissä mietteissä tällä kertaa.
Amelie ja Martti rv 20+4
Amelielle onnittelut rakenneultrasta. Ja Aino-Mariialle ja sheille myös. :)
Itseä kyllä tuo jännittää tosi paljon, vielä muutama viikko menee odotellessa ultraa.
Ja sokerirasituskin on tulossa sukurasitteen vuoksi, se on joskus myöhemmin syksyllä. NIIN toivoisin, että arvot olisi kohdallaan, mutta vähän pelottaa silti...en tiedä siitä testistä varmaksi, luulisin että ensin on paastottu ilta/yö/aamu ja kun sinne mennään otetaan ensin paastoarvo, sitten juodaan sokeriliemi ja sitten muutaman tunnin välein vielä pari arvoa. Ja olen käsittänyt että jos yksikin poikkeava arvo niin se on sitten dg. Mutta suurimmaksi osaksi ruokavaliolla hoituu, hyvä. Sanoo hän joka söi viimeksi tänään suklaata...*nolo*
Tajusin muuten, että täällä odotellaan niin paljon tyttöä että on aika monta nimivaihtoehtoa jo valmiina. Pojalle taas "vain" yksi (hyvä että edes se), mutta sekin häiriintyi tänään kun aloin miettimään aiemman ehdottoman kutsumanimen sijaan uutta nimeä...se aiempi siirtyisi silloin keskimmäiseksi nimeksi. En tiedä sitten, kun ne molemmat nimet olisi niin ihania...toinen on suvusta eli se aiempi on myös isäni nimi, ei mikään kovin yleinen. Ehdottomasti se pitää nimestä ainakin löytyä. Se toinen taas olisi vaan niin söötti... :x
On täällä ongelmat. :D
Mutta saas nähdä miten käy, siis onko tyttö vai poika. Tyttö olisi siksikin niin ihana, kun miehellä on pelkkiä veljiä, veljellään on poika ja kaikki meidän kaveripiirin lapset (tai siis ne hyvin harvat) ovat poikia. Tyttö olisi niin piristävä...ja muutenkin.
Onko muilla kuinka vahva vaisto sukupuolen suhteen?
Entä mahd. aiempien lasten kohdalla, onko osunut oikeaan?
Tällaisia tänne viikonloppuun....
MamaLady & Masukki rv18+6
MamaLady: Mulla on ollut kahdessa edellisessä raskaudessa sellainen olo että poika siellä on,kummassakaan en ole kysynyt että kumpi on.Molemmat oli siis poikia.Nytten on tyttö olo, en tiedä onko siitä kun haaveilen tytöstä, huomenna se ehkä selviää!!!
Viikonloppu on ollut hulinaa täynnä, siskon lapset meillä ja sen kyllä huomaa, viemme ne tänään kotiin, ja sit tämä äippä menee nukkumaan. Meillä pojat flunssasia ja se vaikuttaa minun uniin, pienenmpi oksentelee kun tulee kova yskänpuuska :(, olen joutunut siivoon autosta sänkyyn tyyliin kaikki paikat kun toinen mukavasti laatottanut:(
Mulla ollut alaselkä kipeenä ja se on iskias tyyppistä kipua mutta nyt huomasin viikonloppuna että kun meillä on jenkkisänky jossa ihan sika paksu petari että kun "lainalapset" on nukkunut siinä lastenhuoneessa ja meiltä siis pois se petari niin selkä ei oo enään niin kipee :) Olipa vaikee selitys
Sokerirasituksesta kysyttiin olen siinä käynyt ja siihen saa kyllä varata ainakin 2-3 h, minulla tuli siitä huono olo mutta se on kuulema yksilöllistä :) molemmissa ed. raskauksissa ollut sokerit normaali, mulle joku tuttu sano et se sokeriliemi olis sama kun joisi 0,5 l coca colaa, en sit tiedä??
Tarvittavat kun vaavi syntyy: Vaatteita, toppapuku+ tilpehöörit, vaippoja. äidinmaidonkorvikettta, pari pulloa, disflatyylia apteekista masu vaivoihin, sideharsoja, suolatippoja, tops puikkoja, desinfiontiainetta napaan jos tulehtuu, tutti jos haluaa, puhdistuspyyhkeitä, Meillä oli ihan pop Rintapumppu.
Ei nyt muuta tuu mieleen
Hauskaa sunnuntaita
T:Lootuskukkanen ja FrankAada rv 19+6 huomen poksuu viikot
Työt on taas alkanu. Kahden ja puolen kuukauden loman jälkeen (opettajan ammatin parhaita puolia) väsymys työpäivän jälkeen on kyllä jotain ihan karseeta. Sain vielä hurjan määrän tunteja (mikä tietenkin lottovoitto noita äitiyspäivärahoja ajatellen) ja työtuntien määrän kyllä huomaa kropassa viikon jälkeen.
Rakenneultra oli jo kolme viikkoa sitten ja kätilö heitti veikkauksen sukupuolesta... Mulla kyl jotenkin unohtu koko arvaus, kun olin vaan niin huojentuneen onnellinen, että kaikki näytti olevan kunnossa. Muutenkin kaikki aikasemmin olleet toiveet lapsen sukupuolesta on kyllä kaikonneet täysin. Tärkeintä olis, että kaikki menis hyvin ja lapsi olisi terve. Muuta en uskalla edes toivoa. Suurin huoli on vähän hälventyny, ku tunnen liikkeitä jo ihan päivittäisesti. Mieskin on onnistunut osumaan hollille muutaman kerran, ku mahasta on tullu oikein kunnon karatepotku. Yleisesti potkut on kyllä vielä sen verran pieniä, ettei säännöllisesti tunnu mahanahana päälle ja istukkakin on edessä hiljentämässä niitä.
Maha vaan kasvaa ja viimeisten parin viikon aikana oon joutunu heittää toiveet omien housujen käyttämisestä. Pakko oli hommata muutamia mammapöksyjä. Meillä on vaunut ostettuna (toin Saksasta siellä käydessäni), mutta paljon olis vielä osteltavaa. Turvaistuinta, pinnasänkyä, sitteriä ja kauheasti pientä "sälää" (tuttipuolloa, tuttia, harsoa....) Asutaan 55 m2 kaksiossa, joten vähän joudutaan kyllä käyttämään mielikuvitusta tavaroiden sijoittelussa. Hyvin tänne kuitenkin mahtuu. Makkariin ei kauheesti jää ylimääräistä tilaa, kun pinnasänky tulee, mutta eipä tuo haittaa.
Mulla meinasi kyllä hihat palaa noihin Kelan papereihin. Mietin, että jos minä, muka "korkeasti koulutettuna", jouduin miettimään pääni puhki niiden papereiden kanssa, ni miten on esim. maahanmuuttajataustaisten äitien. Mulle maksaa kaupunki (virassa olevan etuja) osan äitiyslomasta palkkaa, joten jouduin papereihin täyttelemään jos jonkunlaista päivämäärää... Toivotaan nyt, että ovat oikein. Onneksi sain ajoissa menemään, että ehtii sitten korjailla, jos tulevat bumerangina takasin.
No ni, tulipa nyt sitten kerralla kirjoteltua, ku ei kauheen useasti ehdi/jaksa. Vointeja kaikilla
tjw 22+6
"keskustelut hetkellisesti pois käytöstä", toivottavasti tää viesti ei nyt tuu miljoonaa kertaa! Ekaa kertaa muuten mulle teki tän. Onneksi kopioin tekstin.
Meilläkin lapset sairastaa, tai siis kumpikin on nuhaisia ja yskäisiä. Mies lähti omille menoilleen ja me ollaan kotona. Ehkä vois jotain vaikka leipoakin ajan kuluksi, vaikka omenapiirakkaa.
Eilen oltiin yksissä juhlissa ja sain "survottua" itseni ja masuni mekkoon. Kovasti tuli kehuvia kommentteja, että näytän hyvinvoivalta ja masu on kaunis. No niinhän se tässä noin puolivälissä onkin ihan nätti :-) Hyvin jaksoin tanssailla koko illan.
Tarvikkeista; mä en tosiaan vielä jaksa hirveesti miettiä niitä tarvikkeita. Ehtiihän sitä vielä... kun nyt katsoo sitten että on pieniä vaippoja ja vaatteita ja harsoja ja peppupyyhkeitä riittävästi. Topspuikkoja ja vanulappuja, septidiniä, hoitoölyä/rasvaa ym. Ja hoitopöytä & sänky valmiina. Itselle rintapumppu esillä ja käyttövalmiina sekä liivinsuojukset ja siteet ym. Ja bebanthenia kaapissa kipeitä nännejä varten... Joku muukin puhui muuten siitä vaavi-sängystä. Tällä kertaa mekin meinattiin se vuokrata. sehän on tosi edullinenkin se vuokra.
Rakenneultra reilun viikon päästä, toivotaan että kaikki ok. Sinullakin (sorry en muista nimimerkkiä) kenellä oli rakenneultran perusteella jotain poikkeavaa havaittavissa, niin toivotaan että kaikki kuitenkin ok! Voimia.
Mitähän muuta piti kommentoida, enpä muista enää. Kelan papereita jotkut jo pääsee täyttelemään, itsekin varmaan muutaman viikon päästä. Niissä on aina omat hankaluutensa.
On muuten kiva, jos meillä on täällä kätilökin joukossa ;-) ja liikuntaohjeitahan jo olemme kiitettävästi saaneet. Oma alani on sellainen, että siitä ei taida olla yleishyödyllistä hyötyä... tai no verotusjuttuja ja palkkajuttuja kyllä osaan hoitaa sekä nuo lomakeasiat pitäisi olla hallussa ;-)
Aurinkoista sunnuntaita, täällä ainakin paistaa vaikka syksyä onkin ilmassa.
T.Jaffa rv 18+1
Häädin miehen ja lapset leikkikentälle ja jäin itse tekemän kunnon siivouksen tälle huussollille. No nyt kuitenkin vietän lakisääteistä taukoa imuroinnista ja tulin katsastamaan mitä teille kuuluu.
Mukavia ultrakuulumisia on tullut monelle, onnea!
Mulla on tällä kertaa ehkä enemmän tyttö kuin poikaolo johtuen siitä, että raskausoireet (eli lähinnä alun massiivinen pahoinvointi) ovat olleet aikaisemmissa raskauksissa tytöstä samanlaiset. Mitään väliä loppupeleissä sukupuolella ei ole kunhan vaan se vauva sieltä saataisiin.
Hankinnoista: komppaan tässä lootuskukkasen listaa.
Huomenna alkaa sitten työt ja kovasti sitä olen jo odottanutkin samoin kuin lapset hoidon alkamista (palaavat siis tuttuun päiväkotiin ja samoihin ryhmiin missä ovat olleet aikaisemminkin). Onneksi aamut alkavat pehmeästi kun menen töihin vasta kymmeneksi ei siis tarvitse herätellä lapsia aamulla. Muuten viikosta onkin tulossa varsin kiireinen kun heti pukkaa päälle parin ylimääräistä ohjaustuntia ja koulutusiltaa (no ajattelin niihin lupautuessa, että nyt vielä teen kun jaksan ja voin).
Täytyy varmaan tarttua uudelleen kiinni tohon imurinvarteen ettei mene koko päivä tätä siivousta tehdessä. Toivottavasti tämä olisi viimeinen siivous vähään aikaan kun ajattelin palkata meille taas siivojan helpottamaan vähän tätä arjen pyöritystä töiden lomassa.
Lootuskukkaselle tsemppiä huomiseen ultraan ja kaikille mukavaa viikonalkua
t: KainoElvi ja kamu 18+2
Täällä kamala yö, mun käsi oli NIIN kipeä, että heräilin ja vedin panadolia pariin otteeseen. Varmaan joku hermo tuo niskassa jumissa ja koko käteen vetää ;)
Siivosin eilisen oikein kunnolla, et illalla tuntu sitten lonkissa (taas!) ja sitten toi käsi oli kaamee, nyt jo ehkä vähän helpottaa..
Rakenneultrista oli paljon kuulumisia ja hyviä sellasia, hieno juttu!
pantsalla onkin ihanat aamuheräämiset.. hieman kateellisena tääl :)
Lootuskukkasen selkäkipuja piti kommentoida, et meillä kans jenkkisänky hankittu vuosi sitten ja sen jälkeen mun selkä tuli kipeeks, aamulla tuntuu kuin ei ois levännyt ollenkaan :( Että liian pehmeä sänky, oon sitä mieltä! Toi meidän on tommonen halppis kylläkin ja JOS täs joskus ois rahaa niin haluisin *kunnon* sängyn! Ei ois kovin järkevää tässä iässä jo pilata selkäänsä.......
Tarvikkeista en ossoo sanoo.. no disfatyliä minäkin kokemuksella ostaisin valmiiks kaappiin (esikoisen aikana oli apteekista loppu pari viikkoo, kun oltais tosiaan tarvittu!!), vaippoja, (tutti), harsoja, sänky ja hoitopöytä kait ois hyvä olla. Mutta kyll niitä saa sit haettua, kun tulee mieleen.. pistää miehen sit asialle. Kun tuo talviaika on vähän kurja vauvan kannalta.. Niin ja ehkä amme vois olla jo hyvä olla valmiina ensipesua varten :)
Mulla oli ekasta *niin* poikaolo ja poika tuli!! Mutta myös toivoin poikaa, et sekin varmaan vaikutti! Nyt alussa oireista päätellen tyttö vois olla nyt tulos, huonosta ja heikosta olosta niin aattelin. Mut kaippa ne raskaudet voi olla erilaisia muutenkin.. (??)
Anoppi tekin mulle semmosen neulatestin ja tyttöä näytti nyt! Ekassa teki kans ja näytti ensin tyttöä ja sit uudestaan poikaa, et tiiä sitten.. Mut mä koitin anopille, niin ei se neula liikkunut ollenkaan.. jännä juttu ;)
Nyt suihkuun, mies ja poika pelaamassa jalista ja mun tarvis valmistautua kummitytön pikkusiskon ristiäisiin, joten nyt pitäis saada jotain aikaseks, ettei mulla TAAS tuu kiire :/
Emmuli rv 18+4 (liikkeet on hävinnynnä..... mut en oo kerennyt kauheesti keskittyä liikkeisiin, täytyy siis kohta koittaa tökkiä tuota Pikkaraista hiukan:) )
Ensin Sheille ja Amelielle onnea todennäköisen pojan odotukselle :)
Ultra olis ylihuomenna, en halua tietää sukupuolta mutta kuitenkin sitä tulee puolihuolimattomasti katseltua... ja JEE, tänään on puoliväli saavutettu, hauskaa. Alkaa tuo kumpukin näyttämään pikkuhiljaa vauvamasulta, ja hauska törmäillä puolituttuihin jotka eivät raskaudesta ole tienneet.
Hyvää alkavaa syyskuuta!
Dazka 20+0
Täällä taas heti aamusta koneella. Hoidin mä kyllä ihan oikeita asioitakin äsken.. Niiden KELAn papereiden kanssa ei pitäisi nyt olla mitään ongelmaa, vaan kaiken pitäisi sujua ihan mutkattomasti. Siis paino sanalla "pitäisi".
Vauveli on saanu vähän rytmiä masussa. Ihan selvät uni ja valve jaksot voi huomata. Eli todennäköisesti imetän vauvaa n. yhdentoista aikaan illalla, ainakin alkuun. samoin vauva taitaa heräillä valveille asti klo.06-07. Mikä ei toisaalta mua haittaa, ehdinpä ainakin viedä hosumatta isommat hoitoon, kun talviaikaan se pukeminen ottaa aikansa, ja kun mä en ole mikään maailman nopein lähtijä, vaan haluan juoda aamukahvin rauhassa. Muita valvejaksoja en päiväsaikaan ole kerenny huomaamaan. Just nyt vauva ainaskin nukkuu...
Vaivaako muilla lonkat aamuyöstä? Mulla on ihan tautinen kipu niin etten pysty nukkumaan enää jos vaikka herään aamulla vessaan. Täytyy purnata siitä lääkärille ens viikolla kun on se tarkistuskäynti. Sitte haluan kyllä taas nähdä vauvan ultralla!
Tällasta tänne tänään.
mae3 rv 21+6
Meillä ollaan taas vaihteeksi kipeänä kans... Käytiin kuitenki pojan kanssa neuvolassa, kun käytiin samalla aamupäivystyksessä näyttämässä pojan silmiä et saadaan silmätipat. Oli kiva kuulla taas pikkuisen syke ja esikoinen oli taas aivan ihmeissään toimenpiteestä :). Mulla oli vaan paino taas noussut! Siis nyt olisi tullut 4kg alkupainoon nähden... Ja hemppa oli laskenut jonkin verran, sitä seurataan sitten ensi kerralla tarviiko alkaa syömään lisärautaa. Minullakin tulee se puoliväli huomenna sitten saavutettua :) Ja viikon päästä ultra sitten! :) Kelan paperit saan vasta sitten seuraavalla kerralla kuukauden päästä.
Lootuskukkanen, teillä kuulostaa samankaltaiselta, kun meillä. Poika siis oksentaa tosi herkästi, kun on kova yskä tai vaan kovasti limaa. Eli viime yönäkin mentiin vauhdilla kylppäriin... Mulla on ystävän häät lauantaina (ja kaasoilen hänelle), joten mielellään tästä taudista selvittäisiin mahdollisimman nopeasti! Pääsisi töihinkin käsiksi taas, kun ei sitä kipeänä jaksa.
Tulipa taas ostettua kaupasta tullessa aivan liikaa herkkuja! Pitäisi vissiin vähentää kaikki minimiin, ettei pääsisi paino nousemaan hurjasti... Keksipaketti tulee varmaan kuiteski aukaistua... *Hohhoijaa*
- Salsatar rv 19+6
Eli tänään aamulla heräsin klo 6.00 kun en vaan malttanut nukkua kun tiesin että 9.30 ultra, kaikki oli kunnossa ja mun mies halusi tarkasti saada tietää että kaikki raajat on oikeissa paikoissa :) Pää perämitaksi sai vain 11,7 cm en tiedä onko normaali mutta sanoi kyllä että vastaa viikoja. Kysyimme sukupuolta ja ultraajan mielestä oli enemmän tyttö kun poika....sanoi kyllä että voihan kivekset laskeutua ja ollakkin sitten poika mutta veikkasi kuitenkin tyttöä. Ihanaa uskallankohan nyt sit ostaa vaaleanpunaisia vaatteita?? Onkos kellään muulla kokemusta tuollasesta entuudesta??
Nyt syömään ja nukkumaan
T:Lootuskukkanen ja AADA :) rv 20
29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS
1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS
3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS
5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri
6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri
7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi
8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75-----------------33v--------toinen----------KOS
11.1.Anni09-------------31v----------eka----------kättäri tai NKL
12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS
13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS
13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs
13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS
14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys
14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?
15.1.3xäippä74---------33v-------viides----------Seks
15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?
15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri
15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu
15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo
17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?
17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks
17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari
18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS
18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?
19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi
19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat
19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?
20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs
20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS
20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS
21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS
21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS
21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS
22.1. TiiaMariia---------26v-------eka-------------?
22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys
23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS
25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi
26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady------26v--------eka-------------
27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS
28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL
28.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla
29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK
toivottavasti tämä oli ajantasalla