Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran ulkoiluttaja, miksi annat koirasi paskoa tonttimme aidan taa vaikka tien toisella puolen on metsä?

Vierailija
14.07.2023 |

Teetkö sen tahallisesti vai etkö vain tajua? Et myöskään kerää jätöksiä pois vaan jätät ne siihen aidan taa. Kyllä vtuttaa huolella tuollaiset.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko ajattelit tätä kautta tavoittaa juuri sen sinun pihallasi liikkuvan koiran ulkoiluttajan? Etkä esimerkiksi sieltä pihalta?

Ehdotatko heippalappua aitaan?

Ei muuten olisi huonompi idea! Olisi lenkittäjällekin tekemistä, kun odottaa että koira on hoitanut asiansa, jospa vaikka sisästäisi asian.

Meillä oli ongelma, kun moni naapuruston koiran ulkoiluttaja antoi koiransa tehdä tarpeensa pihatiellemme, eikä edes reunaan, vaan keskelle tietä ja roskisten eteen. Talvisin näkyi myös, että lenkittäjät tulivat pihatietä pitkin jonkin matkaa turrensa perässä ja sitten jätetty sonnat niille sijoilleen. 

Muutaman kerran yhytin näitä itse teossa ja yritin jututtaa, mutta katselivat vain taivasta ja painelivat lujaa menemään, eivät olleet kuullakseenkaan. Loppui vasta, kun jätin pihatien päätyyn nakin ja lihapullien palasia. Niissä ei tietenkään ollut mitään, mutta toimi pelotteena selkeästi, koska pihatie on pysynyt sen jälkeen siistinä. 

Tätä minäkin olen tehnyt. Paikallisessa FB-puskaradiossa joku tätä kauhisteli ja sai ohjeen ottaa yhteyttä poliisiin, kunnes joku totesi, että omassa pihassa saa varmaan levitellä ruokia, jos niin haluaa ja terveystarkastaja olisi se oikea taho. Jos päästää hihnan päässä olevan koiransa naapurin pihalle syömään myrkkyä, niin vika on siellä hihnan pannattomassa päässä.

No tämä juuri! En yhtään ihmettele, miksi näitä jätetään ympäriinsä, kun monet koiran omistajat ovat täysiä tolloja, täälläkin nämä samaiset sankarit antavat koiriensa tehdä tarpeensa myös pyörätielle, ei siististi reunaan, vaan keskelle tietä... Ja itse olen hyvin eläinrakas, enkä todellakaan jättäisi oikeasti vaarallisia ruokia mihinkään, koirahan on täysin syytön omistajansa tyhmyyteen ja itsekkyyteen.

Vierailija
22/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä v i tu t t aa kaikki, jotka eivät kerää koiriensa jätöksiä!! t. koiranomistaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös meidän alueellamme näin tehdään. Ikävää! Koiran omistajat eivät ehkä tajua sitä, että sieltä aidan takaakin joutuu ajamaan nurmikon + pitämään alueen siistinä jalka/pyöräkäytävälle saakka. Näin ainakin meidän kaupungissa.

Arvaatte varmaan, että on kiva putsata saappaita/ruohonleikkurin teriä/haravoita yms. koiran p#sk#sta!

Mihin tämä velvollisuutenne perustuu?

-itse kerään koiran jätökset paitsi en metsästä. Siellä käy häämmästyttävän usein myös ihmisiä peellä, eivätkä kerää jätöksiään.

Kunnossa- ja puhtaanapitovastuut | Turku.fi

Vierailija
24/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koska mä voin.

(oikeesti nää koiranomistajat alkaa olemaan jonkinlainen rasite...)

Se on harmillista että koiran voi ottaa kuka tahansa.

Vierailija
25/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin oman portin viereen nätin kukkaistutuksen isoon ruukkuun ja eiköhän sinne ruukkuunkin ollut tungettu koiranpaskaa. Onneksi sentään oli käsineet kädessä kun vaihdoin kukkia...

Vierailija
26/26 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nykyään hävettää olla koiranomistaja. En ymmärrä näitä sivistymättömiä koiransa taluttajia, jotka antavat koiransa tehdä mitä se sattuu haluamaan. Ei väliä mihin kusee tai kakkaa . Talojen kivijalkoihinkin antavat kusta ihan suosiolla. Liekö siellä päässä liikkuu mitään.

Minä en anna koirani tehdä mitään sellaista, josta on vaivaksi/haitaksi muille tai muiden omaisuudelle.