Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadehdin introverttejä koska pystyvät olemaan pitkiä aikoja yksin

Vierailija
14.07.2023 |

Toisin kuin ekstrovertti, niin introvertit voivat palautua ja ladata akkujaan olemalla yksin ja vaikka kuunnella samalla musiikki tai neuloa ja hoitaa kasveja minkä ansiosta heidän ei tarvitse koskaan kokea lamaantumista, toimintakyvyttömyyttä ja masennusta. Teidän elämä on paljon paljon helpompaa. Meillä ekstroverteille on se vika että jos meidän akut tyhjenevät liikaa koska olemme yksin tai koemme yksinäisyyttä, niin äkkiä ei olekaan voimia mennä ulos ja kohdata ihmisiä, jotta saisi ladattua ne akut takaisin sosialisoimalla. Kutsun itse tätä ilmiötä ekstrovertin paradoksiksi ja se on syvältä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista ei ole kuin yksinäinen ekstrovertti sillä ekstrovertit pyrkivät tunkeutumaan jatkuvasti joka ikiseen juhlaan, tapahtumaan ja kissanristiäiseen sosialisoimaan ja pilaamaan kaikkien muiden läsnäolijoiden tunnelman. Mieluummin ekstroverteille pitäisi olla suljettuma eheytysleirejä joista heistä leivotaan normaaleja tavallisia ihmisiä.

Ei ekstroverttiys tarkoita automaattisesti tuollaista, eikä myöskään introverttiys erakkoutta. Kyse on vain siitä, viihtyykö paremmin yksin vai muiden seurassa. Kumpikaan ei sinänsä tee ihmisestä yhtään sen parempaa tai huonompaa.

Vierailija
22/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertteja on vain 14% väestöstä, voisiko näille rakentaa jo oman suljetun laitoksen jossa ei ole nettiyhteyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän hel... Joo, olen introvertti, ja viihdyn parhaiten yksin, mutta ei se pitkäaikaiselta masennukselta säästänyt. XD 

Vierailija
24/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vain voisi suvaita muita sellaisina kuin he ovat? Sekä introverttejä että ekstroverttejä tarvitaan, ja molempia on niin töykeitä kuin ystävällisiäkin. Minkäköhänlainen maailma olisi, jos kaikki olisivat samanlaisia?

Vierailija
25/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuvittelet, että tämä minun normaali, eli hiljaisuus ja "yksinäisyys" olisi jotenkin normaalia tasaista harmaata arkea palauttavampaa ja kivempaa silloin kaaoksen, stressin ja paineen keskellä? Jos introverttiys vaikuttaa sinusta "lomalta", on ehkä pienen terapian paikka. Sinun logiikallasi ekstrovertin ei pitäisi koskaan ladata akkuja, koska tämä tila tulee niin luonnostaan, niin mitä stressaamista ja uupumista siinä muka olisi. Kateudessa kasvaa kaktuksetkin... Pitäisikö arvon ap ekstrovertilla opetella rajojen laittamista, niin ei tulisi annettua aina 110% itsestään muille energiavampyyreille.

Jos lataat akkuja viettämällä aikaa läheisten kavereiden kanssa, mutta väsyt ollessasi yksin olet ekstrovertti. Jos taas sosiaaliset tilanteet kuluttavat ja lataat akkuja viettäessäsi aikaa itseksesi niin olet introvertti. Ambivertit ovat puolestaan siitä väliltä ja sekoitus molempia.

Vierailija
26/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos AP ensitöikseen opettelet olemaan yksin ja lataamaan ne akkusi siitä kuten kaikki normaalit ihmiset. Kyky olla yksin on opittu vahvuus ja yksin olo voi olla yksi parhaista tilaisuuksista henkilökohtaiseen kasvuun, palautumiseen, lepoon ja itsetutkiskeluun. Kenenkään ei ole pakko olla aina muiden ihmisten seurassa ja roikkua väkisin kavereissaan vaan voi myös höllätä kotona ja hyggeillä villasukat jalassa ja kirja kädessä.

Vierailija
27/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta ei ole sun kaltaisille ihmisille. Hanki apua ja ota lääkkeet.

Vierailija
28/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ap avata ja selittää vähän tarkemmin että miksi vihaat meitä introverttejä noin paljon?

Vierailija
29/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen introvertti ja viihdyn kyllä hyvin itsekseni, mutta viihdyn kyllä myös seurassa, varsinkin itselleni tutussa pienessä porukassa. Koska asun yksin ja teen etätöitä, olen kuitenkin lähes aina yksin ja tunnen kyllä usein itseni yksinäiseksi. Nytkin olen ollut ehkä kaksi viikkoa näkemättä tai puhumatta kenellekään (lukuunottamatta muutamaa satunnaista sanaa naapureille), ja olisi ihanaa nähdä kavereita, käydä vaikka terassilla parilla oluella.

Mutta yhteyden ottaminen on minulle vaikeaa ja pähkäilen, pystynkö sitä tekemään. Entä jos kukaan ei lähde, tuleeko vielä yksinäisempi ja hylätty olo? Entä jos joku lähteekin, mutta olenkin työpäivän jälkeen niin väsynyt, ettei enää tee mieli lähteä, peruakaan en voisi kun itse olen pyytänyt. 

Todennäköisesti olen siis yksin tämänkin päivän ja illan. Onneksi on lukemista ja tv. 

Vierailija
30/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään elää ja olla pitkiä aikoja yksin, mutta kaikki vähäänkään tutut ihmiset pitävät kummajaisena, syrjäytyneenä tai muuten vaan pelastettavana, kenelle yritetään toistuvasti tuputtamaan seuraa. En kaipaa seuraa, en kavereita, en tuntikausien reissuja sinne ja tänne. Vaikka kuinka sanoisin asiasta, kuuntelijalla menee kaikki toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eivät ymmärrä että ei myös tarkoittaa ei.

Vierailija
31/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos opettelet olemaan yksin. Ei se voi olla niin pirun vaikeaa että et pysty. Tai jos et pysty niin mene sitten ulos, hankkiidut muiden ihmisten seuraan ja kysy vaikka puistossa haluaako ihmiset pelata vaikkapa padelia tai käydä kahvilla.

Vierailija
32/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttinä olen järjestänyt elämäni siten, että työ ei haittaa introverttiytäni. Oi miten ihanaa oli olla töissä viisi päivää ilman ihmiskontaktia. Pelkkää fyysistä kuormitusta ja mieli ja sielu sai lepoa. Nyt olen lomalla enkä aio kahteen viikkoon käydä yhtään missään ihmistenilmoilla.

Vierailija
33/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se introvertillekään kovin helppoa ole elää ekstroverttien pyörittämässä maailmassa. Siinä sukkuloimiseen kuluu niin järjettömästi energiaa, että täydellinen erakoituminen kuulostaa päivä päivältä varteenotettavammalta tavalta viettää loppuelämä.

Vierailija
34/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että olet yksin. Olet ärsyttävä valittaja.

Vierailija
35/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se introvertillekään kovin helppoa ole elää ekstroverttien pyörittämässä maailmassa. Siinä sukkuloimiseen kuluu niin järjettömästi energiaa, että täydellinen erakoituminen kuulostaa päivä päivältä varteenotettavammalta tavalta viettää loppuelämä.

kuka pakottaa sinut sukuloimaan?

Vierailija
36/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa valehdella

Vierailija
37/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syljin, koska ap puhuu p@skaa...

Vierailija
38/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinulle ihan oikein ja ansaittua siitä että te jaksatte aina kiusata, haukkua, ahdistelua ja ärsyttää meitä introverttejä ettekä te pahemmin osaa tehdä mitään muuta.

Vierailija
39/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi teitä ekstroverttejä ja teidän ongelmia jos ne olisivat oikeasti totta eikä puhdasta p***kapuhetta ja huomion kerjäämistä.

Vierailija
40/43 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvojärjestys kusessä ulkomaalaisten alapuolella on työttömät, työttömien alapuolella on torakat ja torakoiden alapuolella on ekstrovertit. Menkää töihin.