Haittaako jos mies vähän 15-20v vanhempi parisuhteessa?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Haittaa: impotentti iskee jo 45+ sedille, maha kasvaa, tukka lähtee järjen kanssa viiskymppiskriisin aikana jne.😂
Oho. Milloinkohan itselläni lähtee. Ikää on 61v, hiuksia on päässä vielä vaikka muille jakaa ja vatsalihaksetkin näkyvät. Olen entinen urheilija, ilmeisen hyvillä geeneillä ja elämäntavat olleet hyvät. Ei kyllä ole nuorempaa naisystävää.
Mies pitäisi olla n. 10 v. nuorempi. Turhan vanha ukko voisi olla omaishoitovaiheessa raskas ja jääräytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se haittaa. No, jos sattuu nyt olemaan erittäin lapsellinen mies ja ikäistään kypsempi nainen, niin jutut saattaa kohdata. Varsinkin jos naista ei seksi kovasti kiinnosta, koska yli 40v miesten mieskunto alkaa heiketä ja se on melko surkea jo 55+v.
Itseäni on muutaman kerran lähestynyt yli 10v vanhempi mies, ja oli selvää heti, että hän etsii vain jotain alistettavaa eikä tasavertaista kumppania. Kyllähän se selvää on että tarkoituksella paljon nuorempaa etsivällä on paljonkin ongelmia. Ei kiitos.
Toki joissakin harvoissa tapauksissa on rakastuttu pikkuhiljaa ajan kuluessa ennen kuin mitään lähestymistä on edes tapahtunut, niin kuin esimerkiksi presidentin tapauksessa. Näitä sattuu suuntaan ja toiseen. Kaverillakin on 15 vuotta nuorempi mies.
Millaisia miehiä olet nähnyt elämässäsi? En nyt puolustele vanhoja miehiä, mutta esimerkiksi itse lopetin ammattilaisurheilu-urani 38-vuoden iässä. Viisikymppisenä olin todella hyvässä kunnossa vieläkin, ja tosiaan näin reilu kuusikymppisenäkin treenaan 8-10 tuntia viikossa. Tottakai ikä vaikuttaa, en enää suoriudu kolmekymppisen tavoin mistään, mutta ei ole erektio-ongelmia; eikä mitään muitakaan.
Jokainen päättää tietty itse, millaisen puolison valitsee.
Kannattaa lukea haastatteluja pariskunnista, joilla on iso ikäero. Päivi Lipponen on kertonut, mitä haasteita on kohdannut. Aira Samulin, Jenni Haukio, Katri-Helena, Danny jne.
Iän myötä tulee isoja muutoksia. Kun itse haluaa matkustella, iäkäs puoliso työntää rollaattoria. Voi joutua dementoituvan omaishoitajaksi. Nuori puoliso löytää ikäistään seuraa ja silloin harmittaa. Voi toki olla toimivakin liitto ikäerosta huolimatta.
Jaaa. Itse olen ollut naimisissa 16 vuotta 15 vuotta vanhemman miehen kanssa. Itse nyt 50 ja mies 65. Rakkaus se on se asia, mikä meitä on pitänyt yhdessä, sillä saralla kaikki on toiminut hyvin. Ei minua haittaa, että mies jää eläkkeelle, ei haittaa vaikka joutuisin 10 vuoden päästä omaishoitajaksi. Ei kaikki ihmiset vaan laskelmoi näitä juttuja samalla tavalla. Olemme olleet yhdessä 20 onnellista vuotta, joka on sekin jo mieletön juttu sinällään. Ei ole yhteisiä lapsia, miehellä on yli 30-vuotiaat lapset.
Eihän se suuri ikäero selvästikään kaikkia haittaa. Enemmistöä kyllä.
Sitten kun, ap, olet 60-vuotias, sitten haittaa.
Varmasti haittaa suurta osaa, osaa ei ollenkaan. Mitä väliä; jos ihmiset ovat onnellisia yhdessä. Muistan tämä keskustelun jo kauan sitten, kun enoni meni naimisiin viisikymppisenä reilu kolmekymppisenä kanssa. Tuossa ne nyt ovat vieläkin onnellisia, enoni on 80v ja vaimo 62v. 30 vuotta yhdessä
Itse olen 53v, ei minua haittaisi kymmenisen vuotta vanhempi mies. Nuorena en olisi ehkä ottanut, mutta nykyään olisi aika tavalla erilaiset kriteerit miehille(seurustelin ns.komeiden miesten kanssa, jalkapalloilijoita, muita urheilijoita, rokkareita ym). Se oli nuorena, nyt muut syyt kuin ulkonäkö on keskeisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla aikamoisia isä-ongelmia, että tahtoo seurustella oman isän ikäisen kanssa (tai lähellä oman isän ikää, kuin omaa)
Onko mulla sitten isä ja isoisä ongelma kun mun isoisä kuoli pari vuotta sitten ja otin 26 vuotta vanhemman miehen ja ollaan edelleen yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa jos ei tarvitse papan kanssa harrastaa seksiä vaan pappa hyväksyy sen, että paneskelen ikäisteni ja nuorempien miesten kanssa.
N32
Aika vanha alat itsekin olla. Mikä ihme olisi syynä olla papan kanssa? Etkö käy töissä ja kaipaat elättäjää? Jäikö koulut käymättä?
Ei haittaa. Tuliko nyt selväksi? Sama aloitus tuhannetta kertaa. Eikö sulla ole mitään muuta tekemistä.
Veronica, 29, rakastui 20 vuotta vanhempaan mieheen – saavat kadulla pitkiä katseita
Ikäeropareissa on paljon myös niitä joissa toinen ei yksinkertaisesti saa ikäistään kumppania. Tiedän naisia, joille vanhempi mies on ollut ainoa vaihtoehto ylipainon, mt-ongelmien tai muun vuoksi. Ei kannata tuomita kun ei tiedä syitä suhteen takana.
Itse kyllä tykkäsin 22-24 vuotiaana 15 vuotta vanhemmista. Olen yleensä aina tykännyt vähän vanhemmista. En tiedä olisiko voinut vakiintuneempaa suhdetta ajatella mutta jotain kyllä olisi. Nyt olen itse yli 40. Jos olisi reilusti vanhempi kumppani niin on selkeästi liian pappa. Eipä enää miellytä ja omakin ikääntyminen alkaa ahdistaa.
Miksi ruokitte, holvikaari, ulostenäyte, liAndersson, jugurttihullua?!?
Ilmiantakaa ketju!
Ei se nuorempana haitta, mutta annas olla, kun kumppani alkaa olla yli 70-75 v . Huh-huh.
Haittaa. En vaan koe seksuaalisena vanhempia miehiä. Oma isäni oli vanhana isäksi tullut. On kai sitten terve isäsuhde, kerta en tunne mitään kiinnostusta vanhempiin miehiin!
Raha on tietysti hyvä, mutta ei se kaikkea korjaa.
Haittaa.
Nuorempana se 15-vuotta vanhempi olisi voinut mennä mutta nyt kun itse lähestyn neljääkymppiä niin ajatuskin on etova. Hyvin, hyvin harva yli viisikymppinen mies näyttää enää hyvältä.
Tapauskohtaista. Isäni oli äitiäni 17 vuotta vanhempi, olivat aina samanikäisen oloisia, isäni oli(on) urheilullinen. Niin siinä kävi, että äitini menehtyi kolme vuotta sitten, isäni elää vielä ja voi hyvin.