Haittaako jos mies vähän 15-20v vanhempi parisuhteessa?
Kommentit (84)
Haittaa: impotentti iskee jo 45+ sedille, maha kasvaa, tukka lähtee järjen kanssa viiskymppiskriisin aikana jne.😂
Vierailija kirjoitti:
Haittaa, koska joudut todennäköisesti olemaan omaishoitaja plus mies kuolee 20-30 vuotta aikaisemmin.
Kerro toki, miksi ottaa noin paljon vanhempi mies.
Elämästä ei koskaan tiedä etukäteen. Ihmiset eivät mitenkään automaattisesti kuole samassa järjestyksessä kuin syntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaa, koska joudut todennäköisesti olemaan omaishoitaja plus mies kuolee 20-30 vuotta aikaisemmin.
Kerro toki, miksi ottaa noin paljon vanhempi mies.
Elämästä ei koskaan tiedä etukäteen. Ihmiset eivät mitenkään automaattisesti kuole samassa järjestyksessä kuin syntyvät.
Ei tiedä ei mutta harvemmin se vanhempi ukko on nuoria viehättävämpi, edes vaikka mitä väittäisitte.
Ei haittaa jos on vähän mutta haittaa jos ei ole vähän.
Vierailija kirjoitti:
20 vuoden ikäero on 1 kokonainen ELINIKÄ ja tuolla ikäerolla ollaankin sitten auttamatta ERI SUKUPOLVEA.
Tämä. Ihmiset elävät 20v.
Itselleni en haluisi noin vanhaa miestä, enkä tyttärilleni.
Jos kavereilla olisi noin vanha mies, olisin vähän huolissani.
Vieraiden suhteet taas ei kuulu mulle.
Haluatko käydä töissä vielä 20 vuotta sen jälkeen kun toinen on jäänyt eläkkeelle. Sitten kun on sinun vuoro jäädä eläkkeelle niin toinen on jo melkein 90 vuotias, jos on enää edes hengissä.
En valitettavasti koe itseäni 15-20 vuotta vanhempia miehiä millään tavalla viehättävänä tai parisuhdetta heidän kanssaan tavoiteltavaksi.
Joku joskus minulta kysyi, että eikö raha kelpaa niin kommentoin, etten tarvitse miehen rahoja - tienaan itse sen, mitä kulutan ja säästyykin vielä.
No mulle kävi niin, että rakastuin mua 14v vanhempaan mieheen ja hän muhun. Ei mahtanut mitään. Vuosia yritettiin olla vain kavereita, mutta rakkaus oli niin syvää ettei sitä voinut enää kieltääkään. En näe enkä koe häntä mitenkään vanhempana kuin itse olen.
Jos sua ei nyt haittaa niin haittaako myöhemmin? Mua kyllä haittaisi, varsinkin kun ite olisin 40.v ja puoliso miettii jo eläkkeelle jäämistä. Enkä lähtökohtaisesti haaveile vanhuudesta yksin, tai uuden puolison etsimistä sitten mummu iässä.
Mulla vanha ukko, ei mitään yhteistä enää, nukutaan eri huoneissa, matkustellaan omia teitämme. Lääkkeet haen hänelle kylläkin.
En osaa kuvitella minulla ja 26-31 vuotiaalle naisella olevan yhteiset toiveet tulevasta. Olemme niin eri elämänvaiheessa. Lisäksi en näe miten tuon ikäinen pitäisi minua mitenkään viehettävänä. Vertauksena käytän, että itse katselisin 61-66 vuotiaita naisia. Ei mitään kiinnostusta parisuhdemielessä.
Vierailija kirjoitti:
En valitettavasti koe itseäni 15-20 vuotta vanhempia miehiä millään tavalla viehättävänä tai parisuhdetta heidän kanssaan tavoiteltavaksi.
Joku joskus minulta kysyi, että eikö raha kelpaa niin kommentoin, etten tarvitse miehen rahoja - tienaan itse sen, mitä kulutan ja säästyykin vielä.
Mistä tulee tämä ajatus, että vanhalla miehellä edes olisi mitään rahoja? Ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista on pieni- tai keskituloisia, ja rikkaita on tosi vähän. Pieni- ja keskituloiset naiset ilman äitiyslomia yltävät ihan samoille tuloille kuin miehetkin.
Jo 10 vuotta on liikaa. Itse on viisikymppinen ja yritin jonkun aikaa tapailla 60 v miestä. Ei siitä tullut mitään. Mies kuvitteli olevansa elämänsä iskussa, mutta kuitenkin puhui jatkuvasti eläkkeestä ja mitä sitten tehtäisiin. Kuvitteli, että jään töistä pois kun hän jää eläkkeelle. Samoin musiikkimaku oli karmea, jotain pappamusaa, kun itse ole hevi-sukupolvea.
Ei voi tietää, jos hän onkin luonteeltaan sopiva niin ei sillä iällä niin väliä olisi.
Kyllä se haittaa. No, jos sattuu nyt olemaan erittäin lapsellinen mies ja ikäistään kypsempi nainen, niin jutut saattaa kohdata. Varsinkin jos naista ei seksi kovasti kiinnosta, koska yli 40v miesten mieskunto alkaa heiketä ja se on melko surkea jo 55+v.
Itseäni on muutaman kerran lähestynyt yli 10v vanhempi mies, ja oli selvää heti, että hän etsii vain jotain alistettavaa eikä tasavertaista kumppania. Kyllähän se selvää on että tarkoituksella paljon nuorempaa etsivällä on paljonkin ongelmia. Ei kiitos.
Toki joissakin harvoissa tapauksissa on rakastuttu pikkuhiljaa ajan kuluessa ennen kuin mitään lähestymistä on edes tapahtunut, niin kuin esimerkiksi presidentin tapauksessa. Näitä sattuu suuntaan ja toiseen. Kaverillakin on 15 vuotta nuorempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan molemmat on yli 25v niin toi ikäero on ok. Jos toinen on sitä nuorempi, niin kyllä siinä muodostuu epätasainen valtasuhde.
Totta! Minulla 19-vuotiaana oli ihan käsittämätöntä valta silloin 36-vuotiaaseen mieheeni. Nyt olen aikuistunut ja ymmärtänyt, että se oli väärin ja suhde on sen myötä tasapainoittunut ja olemme tasavertaisia puolisoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku joskus minulta kysyi, että eikö raha kelpaa niin kommentoin, etten tarvitse miehen rahoja - tienaan itse sen, mitä kulutan ja säästyykin vielä.Mistä tulee tämä ajatus, että vanhalla miehellä edes olisi mitään rahoja? Ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista on pieni- tai keskituloisia, ja rikkaita on tosi vähän. Pieni- ja keskituloiset naiset ilman äitiyslomia yltävät ihan samoille tuloille kuin miehetkin.
Jos ajatellaan historian kautta niin vasta vuonna 1919 naimisissa oleville naisille myönnettiin oikeus ansiotyöhön ilman aviomiehen suostumusta (aiemmin 15-vuotiaana naimattomana kenen tahansa) ja 1929 avioliittolaki: naiselle oikeus omaisuuteen ja yhtäläiseen vanhemmuuteen, aviovaimo vapautuu miehensä holhouksesta.
Muutkin lait ovat vaikuttaneet siihen, ettei naisella ole ollut vielä itsenäisyytemme varhaisissa vaiheissa mahdollisuutta tehdä työtä ja omistaa itse omaisuuttaan. Näin ollen miehet olivat kauan sekä tienanneet työssä ollessaan enemmän, mutta heillä oli myös enemmän omaisuutta.
Valitettavasti vain nämä sukupuoliroolit muutoksineen tuntuu osalla kulkevan edelleen 100 vuotta jäljessä, jonka vuoksi joko nähdään kotoa malli, jossa äiti elää puolisonsa varoilla tai ei ole kokemusta nykyaikaisesta koulutetusta naisesta, joka tienaa oman omaisuutensa ja siten ei ole riippuvainen miehen varallisuudesta.
Olet kuitenkin ihan juonessa siinä, että roolit ovat muuttuneet ja kaikki eivät halua sopeutua niihin.. Surullista.
Papparainen yrittää selittää mustan valkoiseksi.