Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No nyt on hävytön nainen liikkeellä, varasti kissan lapsen kädestä

Vierailija
14.07.2023 |

Eläinlääkäriksi itseään väittänyt nainen riisti kissan sitä ulkoiluttaneelta 8-vuotiaalta.

Lapsen noustessa ylös nainen ottikin valjaissa ja talutushihnan päässä olevan kissan maasta syliinsä. Hän väitti olevansa eläinlääkäri ja että hänellä on velvollisuus viedä kissa poliisilaitokselle. Tässä vaiheessa talutushihna oli vielä lapsella kädessä.

Ei hän siitä mitenkään vapaaehtoisesti irti päästänyt, vaan nainen oli ilmeisesti nykäissyt hihnan lapsen kädestä, Pitkänen kertoo.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/26c62077-7177-403e-bb0d-71214a5691f5

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparka jos on valehdellut ja vanhemmat jakaa juttua iltapäivälehdille!

Vierailija
42/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei hän siitä mitenkään vapaaehtoisesti irti päästänyt, vaan nainen oli ilmeisesti nykäissyt hihnan lapsen kädestä, Pitkänen kertoo."

Tämä paljastaa että lapsi valehtelee. Ei tuon ikäinen alkaisi "eläinlääkäriä" vastustamaan. Hän on selvästi selitellyt kotona, että en mä sitä päästänyt... Kissa on itse rimpuillut irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi olin järkyttynyt että miten tälläistä voi tapahtua, voi lapsiraukkaa ja toivottavasti kisu löytyy. Mutta nyt mietin että tapahtuiko näin oikeasti. Tuntuu kyllä hullulta

Vierailija
44/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina kuulostaa uskomattomalta mutta vuonna 88 tai 89 kun olin ala-aste ikäinen, oli kesäloma ja ulkoilutin kissaani valjaissa kerrostalon pihalla, tuli pultsarin oloinen akka aidan taakse väittämään että kissa on hänen ja hänen miehensä on poliisi mutta jos ojennan kissan aidan yli tarkastettavaksi; niin poliisia ei tarvita . ONNEKSI äiti huusi silloin parvekkeelta ja nainen lähti karkuun.

Että kyllä tarpeeksi sekaisin oleva viedä vanhaa sanontaa (kuIn veisi tikkarin lapselta)helposti lapsen lemmikin.

Vierailija
45/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä varas riisuisi kissalta valjaat?

Aivan satavarmasti kissa löytyy vielä jostain lähistöltä ja lopulta lapsi myöntää keksineensä jutun kun kissa oli päässyt karkuun. Siitä ei tosin enää lehdille kerrota.

Vierailija
46/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampiot etsii skuuteilla kissaa. Nainen vei sen kotiinsa.

Vierailija
47/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asuinalueella on nyt ihan todellinen riesa koiria taluttavat pikkulapset. Jollain kahdella pikkutytöllä on aina mukana joku pieni spanieli jota tytöt ei hallitse yhtään. Kun se näkee toisen koirakon se alkaa haukkumaan ja vetämään kohti jo kaukaa ja lapset vaan liukuu hihnan päässä perässä vaikka kyseessä on pieni koira. Monesti ne jää vielä keskelle kevyenliikenteenväylää seisomaan ja leikkii jotain tai räpeltää kännyköitä mikä tarkoittaa että siitä ei uskalla.mennä oman koiran kansss ohi kun tietää että se koira tulee kimppuun ja lapset ei sitä jaksa pitää kiinni. Ärsyttää kun on pakko kiertää kokonaan jotain muuta reittiä.

Joku jo esiteini-ikäinen käy isomman koiran kanssa iltaisin läheisen päiväkodin pihassa ja päästää koiran irti aidatulle alueelle. Luulee varmaan, että kyseessä on koirapuisto. Kiva sitten kun lapset menee leikkimään telineisiin mihin se koira on kuseskellut...

Yhdellä pikkupojalla puolestaan on tiibetinspanieli mitä taluttaa fleksissä ja sillä on tapana päästää koira ihmisten pihoille aina koko fleksin mitalla. Meillä on piha aidattu omille koirille mutta ei ihan tien reunaan saakka turvallisuussyistä. Tämä poika päästää sen koiran aina haukkumaan meidän koirille ihan siihen aidan viereen eli reilusti pihan puolelle. Jää vielä oikein paikalleen seisomaan ja katsomaan.

Ja ei, ei ole minun vastuulla alkaa opastamaan ja kieltämään näitä lapsia, minä keskityn pitämään omat koirani kontaktissa ja viemään ne pois tilanteesta.

Eli päästäkää vaan ne lapsoset eläimiä taluttamaan kun "kyllähän nyt Meidän Petteri pärjää meidän kiltin pienen Sessen kanssa".

Vierailija
48/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun hento ja vanha anoppi kaatui ja mursi lonkkansa kun 4kg kääpiökoira nykäisi sitä hihnassa. Oli myös raahautunut koiran perässä kun oli talvi ja iiukasta.

No jo on heiveröistä porukkaa. Minun vanha kollini painoi 10 kg (iso rotu, pitkä ja lihaksikas kissa) ei olisi ketään vetänyt kumoon.

Yllättävä nykäisy riittää.

Tai se että se kissa/koira kävelee äkisti eteen ja sitä yrittää väistää.

Vierailija
49/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta pakko jakaa oma kokemus. Olin kävelyllä kahden koiran kanssa, kun takaa tuli vanhempi setä pyörällä ja alkoi räyhäämään saatana pidä noi koirasi kurissa. Koirat siis haisteli tien vieressä olevaa ruohikkoa eikä mitenkään riehuneet ympäriinsä. Ohi olisi mahtunut varsin hyvin. Sanoin sedälle, että käytöstavat pitäisi olla kaikilla ja voit soittaa tuota kelloa, jos haluat koko tien itsellesi. Polki jupisten tiehensä.

Vierailija
50/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä tapahtuu. On uutisoitu miehestä

Helsingin Kalliossa, joka vei omistajalta 13 -vuotiaan koiran väittäen että se on hänen. Lopuksi vielä pahoinpiteli miehen. Tämä oli 9.6 iltalehdessä uutisoitu. Ja koiran nimi Lupe.

Eli itse en epäile lapsen kertomaa.

Vierailija
51/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varas" halusi kissalle vain pahaa. Halusi siitä eroon ja siksi valjaat irti. Kissanvihaaja-akka - ripuloikoon hän loppuelämänsä.

Vierailija
52/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raukkamaista toimintaa. Lapsi saattaa jopa syyttää itseään tapahtuneesta ja ajatella, että hänen olisi pitänyt pystyä estämään se.

Vierailija
53/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan satavarmasti kissa löytyy vielä jostain lähistöltä ja lopulta lapsi myöntää keksineensä jutun kun kissa oli päässyt karkuun. Siitä ei tosin enää lehdille kerrota.

Miksi 8-vuotias keksisi turhaan noin monimutkaisen jutun. Riittäisi, että sanoisi naisen (tai ehkä isokokoisen miehen) vieneen kissan. Siihen ei tarvita eläinlääkärinä esiintymistä.

Vierailija
54/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kissa jo löytynyt? Tai kyseinen henkilö?

Vierailija
55/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä hillitä noita vihaviestejä ja mustan magian tekstejä kissan viejää kohtaan, koska ei tiedetä mikä on syynä sellaiseen erikoiseen tilaan, että käyttäytyy noin. Vaikka epäilyksiä riittää. Tai oliko huolissaan kissasta. Jos on kylmäkiskoinen varas, se olisi pahinta, vallankäyttöä(?). Kissan vuoksi voi olla huolissaan koska ei tiedetä mihin joutui, mutta sitä voi etsiä. 

Vierailija
56/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 8-vuotias keksisi turhaan noin monimutkaisen jutun. Riittäisi, että sanoisi naisen (tai ehkä isokokoisen miehen) vieneen kissan. Siihen ei tarvita eläinlääkärinä esiintymistä.

Keksityt jutut on yleensä liian monimutkaisia ja usein jopa itsensä kanssa jopa ristiriidassa. Vuosien takaa muistuu lehdissäkin ollut juttu että omakoitalon pihalta oli kadonnut vauva nukkumasta. Sitten joku nuori tyttö oli löytänyt sen metsästä, pelastanut ja vienyt vanhemmilleen. Myöhemmin paljastui että tyttö oli vienyt vauvan itse pihasta metsään.

Vierailija
57/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiköhän se kissa, oli sen nimikin lehdessä, mutta unohdin jo.

Vierailija
58/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan aikuiselle ei menisi ikipäivänä läpi tuollainen veruke eläinlääkäristä. Minä sanoisin, että mikä eläinsuojeluviranomainen sinä luulet olevasi ja näytä asianmukaiset paperit siitä, että olet eläinsuojeluviranomainen. Ja näytä paperit siitä, että sinulla on päätös ottaa kissa huostaan.

Vierailija
59/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoja myydään tori.fi.ssä kovalla hinnalla. Onkohan rahapulassa tämä nainen, kun varasti kissan.

Vierailija
60/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8v talutti kissa itsekseen? Ei voi vanhemmat syyttää kuin itseään.

Nuo on todella pelottavia tilanteita kun vastaan tulee jonkun kulman takaa yhtäkkiä joku alle.10v lapsi jolla koira tai kissa hihnassa. Ei sen ikäiset hallitse eläimiä yhtään, pahimmassa tapauksessa lapsi kaatuu ja raahautuu eläimen perässä. Kierrän lapsi+koira -yhdistelmät normaalisti todella kaukaa, mutta välillä tulee juurikin yllättäen eteen joltain sivupolulta tms. Vastuuttomia aikuisia ketkä antaa eläimen pienen lapsen vastuulle.

T: aikuinen koiranulkoiluttaja

Jep, onkin tosi pelottavia nuo kissanulkoiluttajat. Lähinnä seisovat paikallaan.

Itse olen nähnyt useita ulkoiluttajia, jotka raahautuvat kissan perässä selällään tai mahallaan. Viimeksi toissapäivänä, oli varmaan 70-kiloinen mamma jota raahasi hurjistunut katti. Hiekka vaan pöllysi.

Erittäin pelottavaa.