Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No nyt on hävytön nainen liikkeellä, varasti kissan lapsen kädestä

Vierailija
14.07.2023 |

Eläinlääkäriksi itseään väittänyt nainen riisti kissan sitä ulkoiluttaneelta 8-vuotiaalta.

Lapsen noustessa ylös nainen ottikin valjaissa ja talutushihnan päässä olevan kissan maasta syliinsä. Hän väitti olevansa eläinlääkäri ja että hänellä on velvollisuus viedä kissa poliisilaitokselle. Tässä vaiheessa talutushihna oli vielä lapsella kädessä.

Ei hän siitä mitenkään vapaaehtoisesti irti päästänyt, vaan nainen oli ilmeisesti nykäissyt hihnan lapsen kädestä, Pitkänen kertoo.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/26c62077-7177-403e-bb0d-71214a5691f5

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarina on niin uskomaton, eläinlääkäri vie poliisille? Ihan kuin tuon olisi keksinyt lapsi. Toivottavasti ei ole sattunut jotain että kissa on päässyt lapselta karkuun ja keksi hätävalheen. Olisiko voinut kokeilla esim totteleeko kissa häntä vapaana ja ottanut valjaat pois ja kissa onkin lähtenyt lipettiin. Toivottavasti olen väärässä.

Kuule kyllä tuolla liikuskelee porukkaa joka lähtöön. Itselleni sattui toissaviikolla sellainen keissi, että tuikituntematon myöhäiskeski-ikäinen pyöräilevä nainen alkoi raivota kuinka kävelen nyt aivan liian keskellä tietä. Oman silmämääräisen arvioni mukaan vapaata tilaa ohittaa oli vähintään 1,5 metriä. Oli hyvin aggressiivinen tapaus ja sain tosissaan pelätä ettei matami käy päälle. 

Vierailija
22/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarina on niin uskomaton, eläinlääkäri vie poliisille? Ihan kuin tuon olisi keksinyt lapsi. Toivottavasti ei ole sattunut jotain että kissa on päässyt lapselta karkuun ja keksi hätävalheen. Olisiko voinut kokeilla esim totteleeko kissa häntä vapaana ja ottanut valjaat pois ja kissa onkin lähtenyt lipettiin. Toivottavasti olen väärässä.

Tai kissa päässyt karkuun valjaineen. Kissojen valjaissa on usein turvamekanismi jonka avulla kissa pääsee valjaista irti jos ne takertuu jonnekin, esim. puun oksaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8v talutti kissa itsekseen? Ei voi vanhemmat syyttää kuin itseään.

Nuo on todella pelottavia tilanteita kun vastaan tulee jonkun kulman takaa yhtäkkiä joku alle.10v lapsi jolla koira tai kissa hihnassa. Ei sen ikäiset hallitse eläimiä yhtään, pahimmassa tapauksessa lapsi kaatuu ja raahautuu eläimen perässä. Kierrän lapsi+koira -yhdistelmät normaalisti todella kaukaa, mutta välillä tulee juurikin yllättäen eteen joltain sivupolulta tms. Vastuuttomia aikuisia ketkä antaa eläimen pienen lapsen vastuulle.

T: aikuinen koiranulkoiluttaja

Raahautuu kissan perässä? Ei se kai mikään täysikasvuinen tiikeri ollut kuitenkaan.

No mieti nyt laajemmin. Tuon ikäinen taluttelee kissaa ja vastaan tulee henkilö, joka ei vaikka hallitse koiraansa, mitenköhän tuo voisi päättyä?

Kissa säikähtää jotain ja pomppaa kenties ohi ajavan fillarin alle?

Onhan tuossa jo aikamoinen määrä riskitekijöitä. Lähellä on puistoja, siellä voi ulkoiluttaa kissaa.

-Olen turkulainen ja ulkoilen itsekin tuolla. Toivon todellakin, että kissa palautuu omistajalleen!!!!

Vierailija
24/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia edes meidän teinit ei ulkoiluta Helsingissä meidän pientä koiraa yksinään tai aina kaksistaan tai kaverin tai aikuisen kanssa.

Koska näitä hulluja riittää.

Maalla omalla kylällä lenkittävät kyllä.

Vierailija
25/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne sitten alkaa, kissavarkaudet, kun niistä pyydetään jo useita satasia. Alkaa olemaan maatiaiskollitkin arvossaan.

Vierailija
26/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tätä itsekin vahvasti epäilen.

Meidän alueen facebookissa kerrottiin, kuinka aikuinen huppupäinen mies oli riistänyt jonkun pikkupojan koulurepun pojan selästä kesken koulumatkan. Sitä miestä sitten etsittiin joukolla ja syyllistettiin kaikki hupparissa kulkijat. Lopulta reppu oli löytynyt jostain liikuntahallilta ja poika myönsi että oli itse hävittänyt repun ja keksinyt tarinan että vanhemmat ei olisi vihaisia.

Vierailija
27/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän alueen facebookissa kerrottiin, kuinka aikuinen huppupäinen mies oli riistänyt jonkun pikkupojan koulurepun pojan selästä kesken koulumatkan. Sitä miestä sitten etsittiin joukolla ja syyllistettiin kaikki hupparissa kulkijat. Lopulta reppu oli löytynyt jostain liikuntahallilta ja poika myönsi että oli itse hävittänyt repun ja keksinyt tarinan että vanhemmat ei olisi vihaisia.

Meidän omakotialueella pyöri viime viikolla pihoilla mies joka yritti varastaa pyöriä ja lopulta kengät erään asukkaan jaloista. Täysin sekava. Lähti lopulta kottikärryjen kanssa.

Meille ei pääse pihalle koska korkea aita ja portti lukossa.

Vierailija
28/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on todella pelottavia tilanteita kun vastaan tulee jonkun kulman takaa yhtäkkiä joku alle.10v lapsi jolla koira tai kissa hihnassa. Ei sen ikäiset hallitse eläimiä yhtään, pahimmassa tapauksessa lapsi kaatuu ja raahautuu eläimen perässä. Kierrän lapsi+koira -yhdistelmät normaalisti todella kaukaa, mutta välillä tulee juurikin yllättäen eteen joltain sivupolulta tms. Vastuuttomia aikuisia ketkä antaa eläimen pienen lapsen vastuulle.

Haluaisin nähdä tilanteen jossa lapsi tai aikuinen raahautuu kissan perässä :D :D 

Mietin samaa. Hurjan kokoisia kissoja jossain päin Suomea 😃

Vierailija
29/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, ja nyt olet sitten sitä mieltä että kissansa menettänyt lapsi teki samoin? En ihmettele että on hulluja liikkeellä ihan vapaana.

Vierailija
30/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä tilanteen jossa lapsi tai aikuinen raahautuu kissan perässä :D :D 

Mietin samaa. Hurjan kokoisia kissoja jossain päin Suomea 😃

Minä olen kaatunut ja raahautunut 7,5-kiloisen koiran perässå talviliukkaalla.

Lapseni painoi 8-vuotiaana 18 kiloa. Kyllä iso kissa hänetkin olisi nurin saanut äkkinykäisyllä.

Vierailija
31/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rohkeaa päästää 8-vuotias yksin kaupungille taluttamaan kissaa. Ettei vaan olisi kissa päässyt häneltä karkuun? Olisi luullut, että kissavaras olisi vienyt valjaatkin mukanaan, mutta nehän löytyivät lähistöltä.

Vierailija
32/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hento ja vanha anoppi kaatui ja mursi lonkkansa kun 4kg kääpiökoira nykäisi sitä hihnassa. Oli myös raahautunut koiran perässä kun oli talvi ja iiukasta.

Vierailija
33/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hento ja vanha anoppi kaatui ja mursi lonkkansa kun 4kg kääpiökoira nykäisi sitä hihnassa. Oli myös raahautunut koiran perässä kun oli talvi ja iiukasta.

No jo on heiveröistä porukkaa. Minun vanha kollini painoi 10 kg (iso rotu, pitkä ja lihaksikas kissa) ei olisi ketään vetänyt kumoon.

Vierailija
34/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kissa päässyt karkuun valjaineen. Kissojen valjaissa on usein turvamekanismi jonka avulla kissa pääsee valjaista irti jos ne takertuu jonnekin, esim. puun oksaan.

Valjaathan löytyivät lähistöltä.

Vierailija
35/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä tuli itsellä heti mieleen. Jos valjaat on puettu löysään tai joku lukitus huonosti kiinni, voi kissa luikerrella niistä ihan itsekin. Tai tosiaan, kuten sanoit, lapsi on halunnut vain päästää kissanitsekseennkävelemään luottaen siihen, että kissa pysyy lähellä. Sitten rangaistuksen pelossa keksinyt tämmöisen jutun.

Vierailija
36/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa saa kyllä itsensä aika helposti vedettyä valjaista pois. Olisiko jotain pelästynyt ja lähtenyt käpälämäkeen.

Vierailija
37/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa kyllä keinotteli itsensä valjaista. Sitten pidettinkin sisäkissana. En muista oliko vain kaulapanta, ei ehkä mahavyötä ollut.

Hulluja on, lasten vihaajia, kiusantekijöitä. Varastetaanhan sitä vauvojakin.

Vierailija
38/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli mieleen että nyt on lapsi itse sepittänyt tarinan.

Kuinka sattuikin että lapsen kompastuessa on paikalle sattunut se "ainut" hullu kyselemään vointia ja varastaa sitten kissan? Toisekseen miksi ihmeessä on luopunut valjaista? Pikkukoira olisi eri asia mutta kissa! Ei kissa välttämättä nökötä sylissä samalla tavalla kuin koira. Valjaat aika ehdottomat. Varsinkin kun kyseessä vieras kissa niin miksi on riisunut valjaat saman tien?

Kukaan ei lisäksi nähnyt kissaa kantavaa naista ja ilmeisesti suosittu ulkoilureitti?

Kyllähän hulluja toki on ja voihan tarina olla tottakin mutta vähän epäilen.

Toivottavasti kissa löytyy ehjänä ja kunnossa.

Vierailija
39/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän haiskahtaa tämä juttu.

Vierailija
40/62 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän kissaa ainakaan pystyisi kuskaaman sylissä ulkona. On siis sisäkissa ja ulkoilee valjaissa. Ulkona on aina varautunut ja oudot äänet pelottaa. Joitakin kertoja saanut sätkyn ja päässyt valjaista irti silmänräpäyksessä

Oli miten oli, toivon että kissa löytyy kunnossa!