Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ TAMMENTERHOT keskiviikko ♥

13.12.2006 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain niinkin paljon aikaan että kaupassa pyörähdin ja tein rahka-voitaikinan omena-joulutorttuja varten sekä peruna-voitaikinan pasteijoita varten. Niiden leipominen vielä edessä...

Jos täyttäis tuota pakkasta tuollaisilla " helpoilla" herkuilla joilla voi sitten kestittää alkuvuodesta vauvavieraita! Tosin mies syö kaikki lihapasteijat sitä mukaa kun niitä teen, täytyy varmaan piilottaa jonnekin pakastimen takaosaan....

SALMIAKKI & LAKU himo on täälläkin iskenyt ihan olan takaa!

Lakuista tykkään muutenkin, mutta salmiakista vähemmän, nyt menis kumpaakin kourakaupalla! Suklaa jäänyt täälläkin jostain syystä vähemmälle, meni Dajm-himo ohi....onneks!

Se 50 g kerta-annos on muutaman (?) kerran ylittynyt kun " huomaamatta" tullut syötyä koko 200 g pussi lakuja....

Sitten ihmettelin viime viikolla päänsärkyä, tais johtua siitä ja sitten nestehukasta! Lakussahan on sokeria aikalailla ja salmiakissa taas suolaa....

ZATUN sairaalalistaan lisäisin minäkin omat aamutossut/sisäkengät. Oltiin siellä Naistenklinikalla tutustumassa niin sieltä ainakin sanottiin että ovat kuulemma niiden sisätossut niin haluttua tavaraa että niitä häviää aika paljon! Kuten kuulemma kaikki muukin mikä ei oo vaijerilla kiinni seinässä....

Taidan ottaa mukaani semmoiset muovisandaalit varmuudeks, just ostin uudet uimahallireissuja varten, saavat kelvata!

Ja toisena lisänä semmoinen mikrossa lämmitettävä kaura/vehnänjyväpussi, on kuulemma hyvä apu avautumisvaiheessa, varsinkin jos selkään ottaa!

TUISKUA onnittelut muhkeista viikoista! Kiva että olet päässyt näin pitkälle, saas nähdä oletko seuraavan terho-vauvelin tuore äiti! Jännää!

Nyt meen taas leipomusten kimppuun, ettei ihan lorvimiseks mee taas tää päivä....!

Pupina

Vierailija
22/31 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla hieman kommentoimaan viesteihin. Käyn useamman kerran päivässä lukemassa niin ei tarvii lukea kaikkia kerralla. Voipi olla et selkä ei kestäis niin kauaa istumista. Sairaslomalla kun olen vielä kaksi päivää niin on aikaa lukea. Sit alkaakin äippäloma.

TIKRU: Terkkari ei sanonut mitään päänsärystä. Olen aloittanut vasta vitamiinit kun rauta oli hieman alhainen. Kysyin voisko johtua niistä säryt ja huono-olo mut ei oikein kommentoinut siihen mitään. Meillä kun on sen verran iäkäs terkkari et saa olla koko ajan muistuttamassa esim. et on jo antanut lääkäriajan tms.

OMK80: Mie olen saanut sairaspäivärahaa lokakuusta lähtien. Olen soitellut Kelaan joka kerta kun on alkanut lähestyä vimppa saikkupäivä eikä papereita ole käsitelty. Mut aina kun soitan niin on viimeisenä saikkupäivänä olleet tilillä. Eli pitää vaan kovasti soitella ja sanoa et rahat loppuu, milläs sit elän???

Sairaalakassin pakkasin vauvan osalta jo muutama viikko sit (miehen toive vaikka olis sen ittekin osannut tehdä) ja eilen pakkasin omani. Sekä myös keitin tutit ym. samalla kun omat rintakumit. Otan sairaalaan omat rintakumit mukaan vaikka sain esikoisen kans ne kyl sairaalasta.

Minulla on kans sellainen olo et 1kk päästä minulla olis jo vauva sylissä. Vaikka rv on vasta vajaa 34 niin olo on sellainen et voikun sais jo vaavin ulos. Tiedän, parempi hänelle et pysyis viel yksiössään.

HEINÄ76: Tervetuloa mukaan!!!

Minulla on ollut jonkinverran etovaa oloa aina aamupalan jälkeen. Helpottaa kun menee pitkäkseen vähäksi aikaa. Voi kyl johtua miun selästä, se kun on ihan jumissa. Ja pahenee vaan kun iltaisin supistaa niin " mukavasti" .

Kohta pitäs lähteä viemään lasten joululahjat mummolle. Siellä ovat paremmassa " turvassa" ja sinne tulee myös joulupukki tänä vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa myös kuvia minulle,osoitteeseen MariaElina-79@luukku.com

Ja tosiaan käytäntönä kuvaa vastaan saat salasanan niin ei tuu varmastikkaa väärinkäytöksiä ja mieluusti jos on, niin nimellisestä osoittesta, on vielä varmempi olo kaikille :)

ja kaikkea sieltä löytyy, kamelista lähtien tosiaan :))

Nyt ruuan laittoon, tulin vasta shoppailemasta, ostin sen ultivent tuttipullon, vaippoja,liivisuojia,tutin (tais olla jollain muullakin limen vihree ensitutti?)

ja pienen bodynkin löysin söpön :)

Vierailija
24/31 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistämpä miehen joku päivä digikameran kanssa asialle (se on jo kauan vinkunut et otetaan lisää kuvia masusta, ite en oo kauheen innoissani ku aina oon niin " raihnaisen" näköinen....)

Tosiaan viimeks otettu masukuva rv:lla 20 eli puolivälissä niin kivahan olis vielä tässä loppuvaiheessa saada muistoksi kuva siitä millainen möhköfantti sitä olikaan!

Laitan meiliä heti kuhan saadan kuvat aikaseks!

Pupina

Vierailija
25/31 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Täällä pyykkikone on ollu ahkerana. Piti saaha hetimmiten akan hepan hajut pois, akkaaki liotin ammeessa ;) Kirjaan oon uppoutunu oikeen urakalla tänään, kirjottanu yhen kirjeen ja listannu mitä vielä tarvii hankkia yms.

[b]Maria [/b]heh :D koetin kuvitella jotakuta heijaamaan jäykästi ja kieltämäti hassun näköstä :)

[b]Heinä [/b]teretulemast joukkoon vielä viime metreiksi :)

[b]Tuiskua [/b]onnea rajapyykin ylityksestä bd bd. Katos vaan, että olinki unohtanu noin oleellisen asian ku shampoon ja saippuan listasta :)

Perusrasva on tullu lisättyä siihen myös mm.

[b]Äityli [/b]tsemiä huomiseen bd bd.

[b]Omk [/b]ei muuta auta nyt ku kelaa sit kovistella hoitamaan asia nopeesti, ku eihän tuo sinusta johtuvaa oo ettei tarvittavia lappuja oo toimitettu.

[b]Ariella [/b]kiitos kysymästä, tänään on ollu ihan ok olo :)

[b]Ardisia [/b]no jopas ukkos teki temput. Ei tainnu sit töitä keretä tälle päivää tekemään?

[b]Monttu [/b]en varmaan kehtaa omaa tyynyä ottaa ;) Viimeksi nukuin ihmeen hyvin, vaikka en sairaaloitten ylin ystävä ookkaan. Autto varmaan, ku sai omassa rauhassa olla.

[b]Päänsärystä [/b]ei oo onneks ollu, muutaman hassun kerran vähän ja tiiän sen johtuvan hartioitten/niskan jumituksesta. Mut eikös raudanpuutos aiheuta mm. päänsärkyä?

[b]Pupina [/b]tuo kaurapussi pitääkin lisätä, vaikka tiiän, ett laitoksella on niitä omasta takaa. Mut voi olla ettei niitä sit osastolla niin vain saa.

Heh :D mä en kyllä niitä tossuja ottas mitä OAS:ssa on, koska ne ei mitään hemasevia saati mukavia ollu.

Mulla on tosiaan joku listaamisen tarve ollu tänään. Kai ku nykyään tulee niin unoheltua asioita niin pitää nyt jo alkaa laittaan ylös mitä vielä hankkia ja niin poies päin.

Tässä on mun ostoslistaa->

-pienen pieniä vaippoja

-yösiteitä

-tuttiputeli

-tutti (vaikka yks vaaleen violetti jo on)

-topseja

-korvikemaitoo (kaiken varalta)

-septidiä

Ja yhä mietin oonko unohtanu jottai oleellista.

Akka on hehkuttanu, ku on saanu ratsastaa, olla kärryjen kyytissä, taputella ja ruokkia heppoja yms. Keppiheposella onki vetäny ympäri mökkiä :)

Nyt pitää saaha ukko hereille tuosta sohvalta. Mikähän ois hyvä keino. .

Vierailija
26/31 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=1C86EE]Piti ryhtyä pinoutumaan, kun oltiin tiputtu jo toiselle sivulle. Koko päivän on tarkoitus ollut tulla pinoutumaan, mut en ole vain saanut aikaiseksi. Pinon olen kyllä käynyt selaamassa läpi parikin kertaa. Täällä flunssa on jo helpottamaan päin. Onneksi taa nyt tuntuu menevän ohi aika helpolla. Toivottavasti ei tuu jälkitauteja, niinku tuolla miehellä tuo poskiontelon tulehdus (mitä varten ei muuten ole vieläkään saanut lääkäriaikaa terveyskeskuksesta).

Olin tänään neuvolassa, jossa sitten todettiin mulla heti alkuun korkeat verenpaineet 140/104, p.92. Pissa oli onneksi puhdas ja kaikki muukin ok.

Paino oli noussut 450g/vko, turvotukset --, sf-mitta 32cm (lyhentynyt 2cm, mutta ei ollut oma th mittaamassa), sydänäänet 155/min. Kertoi myös pään olevan jo matalalla, eli laskeutunut, muttei vielä ihan kiinnittynyt.

No sit th laittoikin mut makoilemaan puoleksi tunniksi ja kontrolloi tuon verenpaineen, jolloin se oli 128/89 eli ok. No saimpa ajan taas huomiselle, kun olen neuvolaan joka tapauksessa menossa synnytysvalmennukseen. Mittaillaan siis huomenna vielä tuo verenpaine ja tikutetaan pissa. Että sellaista. Voi kun se olis nyt vaan ollut yksittäinen verenpaineen nousu johtuen vaikka tästä flunssasta!

HEINÄ76: Tervetuloa mukaan vielä näinkin myöhäisessä vaiheessa! Tännehän mahtuu!

TUISKUA: Onnea maagisen 37-viikon rajan saavuttamisesta! :)

ZATU: Kiitos kysymästä, kurkku on jo parempana tänään :) Toi sun lista sairaalakassista oli aika kattava. Siinä oli kaikki mitä olen itse ajatellut mukaan pakata.

Mut nyt pitäis vielä iltapuhteella jaksaa imuroida. Syötiin miehen kanssa juuri saksanpähkinöitä ja olihan sotkuista puuhaa...

Sulina + Papu rv 37+6

Vierailija
27/31 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maria kannattaa olla varovainen yleiskoneella vaivaamisen tähden,oon onnistunut tekemään useaan otteeseen sitkeitä pullia kun oon vaivannu liikaa.. ja totesin sitten että käsin itse henk. koht. onnistun paremmin.

Pupina mulla on toi boschin iso kone ja oon erittäin tyytyväinen,sillä pystyy vatkaamaan isoillakin kierroksilla ihan kuinka kauan vaan ilman koneen kuumenemista,tosin mun kone taitaa olla viitisen vuotta vanha jo.. tehosekotin siihen kannattaa ostaa jos ei vakiona mukana tuu.. (esim. kaurahiutaleet saa sillä hienonnettua vaaville että voipi saada sileää puuroa ja pirtelöä teen usein sillä)

Ilman puudutusta täällä myös synnytetty (ilokaasun kanssa) ja oli erittäin positiivinen kokemus.Mun mielestä pahin kohta on siinä just ennen ponnistusvaihetta,siinä tulee joku sellain inhottava tunne,kun supistaa ja melkein ponnistuttaa,mutta ei onneksi kestäny kauaa ja sitten kun vauva on ulkona niin kliseisesti taisin viimeksi sanoa että voisin synnyttää vaikka heti uudestaan.. Eilen justiin pohdiskelin miehen kanssa tota puudutus/ei puudutus asiaa,koska tosiaan epiduraalihan voi hidastaa synnytystä,mutta toisaalta taas ilman puudutusta synnyttäessä jos ei pysty yhtään rentoutumaan/rentouttamaan kohtu yms. lihaksia niin sehän saattaa myös hidastaa synnytystä.. jokainen synnytyshän on erilainen,enkä etukäteen uskalla liiaksi suunnitella..esim. viimeksi ajattelin ponnistavani pystyssä ja olevani aktiivinen niin vielä mitä loppuvaiheessa menin sänkyyn enkä suostunu sieltä liikkumaan enkä nousemaan mihinkään vaikka kätilö kuinka maanitteli että olis helpompi ponnistella vähän pystymmässä,käskin kätilöä tulla ite ponnistamaa kun siinä neuvomaan alkaa :)

Oma (.) joulutortut on leivottu ja piparitaikina jääkaapissa,huomenna sitten alkaa muumitalon teko =) vauva liikuskelee hyvin,ei onneks mitään kovia liikkeitä vaan sellasia hillittyjä ja rauhallisia,alkaa varmaan tila pikkuhiljaa käydä vähiin.Hikkailee vieläkin usein.. viikon päästä olis vielä neuvola ja sit joulurauhaa. Kinkku käytiin tänään ostamassa ja lupasin miehelle että teen jonkunlaisen kauppalistan jouluruokakauppaa varten,kun jätän kaiken viime tippaan yleensä. Listaa oon tehny siitä mitä pitää vauvalle ja itselle ostaa vielä,pakkaan varmaan sitten kun lähtö tulee,jotenkin ei mitään inspiraatiota sen asian suhteen,en tiiä miksi.

Hienoa että Tuiskua selvisit tänne asti vaikka ensin aattelin että sää oot eka joka vauvan saa :)

Nyt tekemään yöksi nutturoita tytöille että saavat huomiseksi enkelikiharat :)

T:Isa ja masukki 34+3 (voiku olis jo se 37 viikkoa niin vois alkaa toivoa synnytystä... )

Vierailija
28/31 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin piti tulla jo maanantaina tänne kertomaan, mutta kuinkas kävikään, en ole ehtinyt...

Mutta tässä siis tulee omaa napaa: paino oli tippunut edellisestä kerrasta 200g =) Lisää painoa siis lähtötilanteeseen ei juuri ole tullut. RR 120/80 (siis ihannepaine, heh), sitten " möhömahan" sf-mitta 38cm! En muista olinko esikoisesta koskaan näin ISO! Pissa puhdas ja vauvan syke 130, tarjonta rt ja liikkeet ++. Terkkari ei meinannu löytää sydänääniä (taisi masukki leikkiä piilosta) ja hieman ääneen ihmetteli kun äänet löysi, että niin korkealta... Ei taida olla vauva vielä laskeutunut millään tavalla?!

Heinä76, tervetuloa joukkoon!

Tuiskualle onnittelut maagisten viikkojen täyttymisestä.

Sairaalakassista: juuri noita olen pakkaillut. Ja omat sisäkengät on munkin mielestä ihan ehdottomat. Kaikki onkin täällä jo valmiina, sitten kun lähtö koittaa. Oon siis pakannu sairaalakassin (no kameraa, neuvolakorttia, puhelinta tms. lukuunottamatta) ja kotiintulovaatteet molemmille+laittanu turvaistuimen niin, et ukko löytää sen. Vauvallekin on kaikki melkein valmiina. Viel pitäis laittaa äitiyslaatikko sängyksi ja sitten vaan oottelemaan.

Renniestä: täällä myös närästää ja paljon, joten tulee käytettyä päivittäin. Tosta lakurenniestä kannattaa varmaan tarkistaa makeutusaine, kun ainakin siinä spearmintin makuisessa on makeutusaineena sakkariini. Täällä oli aiheesta aiemmin erillinen aloitus ja just silloin itse popsin vaihtelun vuoksi tuota. No, nyt oon taas vaihtanu tavalliseen.

Ja vielä Beijaflorille jaksuja =). Toivottavasti saatte pojan kohta kotiin!

Kukakohan meistä lähtee seuraavaksi " lunastamaan palkintoaan" ?

Mukavaa viikkoa ja joulunodotusta kaikille! Toivottavasti saatais sitä lunta maahan pian!

Noopu ja pikkukakkonen rv 37+3

Vierailija
29/31 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein tutkia ja tosiaan tavallinen rennie on ok, ja siinä spearmintis on sakkariinia ja lakritsis näyttää olevan makeutusaineena aspartaami.

Mää oon ollu ihan järkyttyny, äiti soitti ja kerto lukeneensa, että toi meidän perusturvakeskuksen johtaja on saamassa pedofiili syytteen! en siis ite tunne koko äijää, mutta kauheeta, semmoses viras, että pitäis olla just se joka ajaa lasten oikeuksia yms!! ihan yököttää!

nyt tiskit koneeseen ja leipomaan pipareita...

Vierailija
30/31 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sitten Jorvissa käymässä sen perätilan vuoksi ja yllättäen

Tiuhti olikin itsekseen kääntynyt takaisin pää alaspäin. Eli ei

tarttenut nyt mitään kääntöyrityksiä ultrattiin vain. Ultrasta lääkäri

antoi arvioiksi 3200g, joten toivottavasti ei ihan jättiläiseksi

ennätä kasvaa ennen synnytystä. Lääkärin mielestä ei tule nelikiloista

tällä kertaa. Nyt vaan toivotaan, että Tiuhti pysyy pää alaspäin.

Kovasti korkealla tuo keikkuu, tuntuu että jalat on mun kitarisoissa

kiinni. MItään isompia annoksia on turha kuvitella syövänsä, joten

kaikkea pientä popsin silloin tällöin. Esikoinenkaan ei laskeutunut

ennekuin synnytyksessä ja silloinkin huonosti, toivottavasti Tiuhti

tajuaa mennä vähän alaspäin että sais hengitystilaa.

Taneli75: Joo olen menossa Jorviin synnyttämään. Tykkäsin ainakin viimeksi henkilökunnasta tosi paljon.

t: vupii ja tiuhti rv36+4

Vierailija
31/31 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasassa ollaan edelleen vaikka taukoa on pidettykin palstailussa. on vaan ollut niin paljon menoo...

(.) mitenkähän tuon sais kuvattua sellasenva valahtaneena? kun eilen aloin " kauhulla" kattoon et mun masu on ihan tippunut. lisäksi paine tuntuu lähes jatkuvasti aikaslailla tuolla alhaalla. ja masun yläosa tuntuu tyhjemmältä, eikä liikkeetkään tunnu enää ihan tuohon ylemmäs, mutta en silti usko et kaveri ois kääntyillyt vaan tosiaan alempana. olihan se pää maantaina lähtenyt jo kiinnittymään neuvolan tädin mukaan. liikkeet on myös jonkinverran vähentyneet, mutta ei niitä sen kummemmin vieläkään laskea tarvitse, supistuksia (kivuttomia) taas tulee välistä aika ahkerastikin.

kylläpä oli söpö tuo beijaflorin pikkuinen!!!:)

karkkien syönnistä. mäkin muistan kun vertailtiin pari kuukautta sitten erilaisia suklaita oikein porukalla, se on jäänyt. kaikki nyt vaan pipareita ja sen sellaista miettii:)

sairaalakassistakin on ollut puhetta. jonkin asteinen versio mulla oli jo auton takakontissa kun olin yöreissulla äidin ja isän luona ti-ke. kun ei sitä voi sanoo enää että milloin se hetki sit koittaa:)

tuiskualle paaaljon onnea viikkojen saavuttamisesta, vaikka vaikeuksia välillä olikin bd

synnytystapa-arviosta puhelin viimeks neuvolass. täti vaan totes et jos näyttää kovasti yli menevän, niin sit voisin päästä tayssiin katsastaan että mahtuuko tuolta lantiosta. on kai kattonut et oon sen verran synnyttäjä rakenteeltani, ettei huolta pitäis olla...

limen vihreestä tutista. onkos teillä muillakin se ainu-merkkinen? meillä löytyi sellainen isyyspakkauksesta:) saman värinen kun pikkusen huone:)

yleiskoneesta ja leipomisesta. mä oon ihan vakuuttunut taikinoiden tekemisestä tolla koneella, en meinaan ite tahdo saada millään hyviä taikinoita käsin tehtyä. onneks on tuo härveli:)

vupii oli saanut hyviä uutisia ultrasta, kiva juttu:)

mut siinäpä ne. jakautumisuutisia jään ootteleen, kun niin monella jo viikot pitkällä:)

tigru ja simppis 37+6