Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja perui kesälomani juuri kahta viikkoa ennen sen alkua

Vierailija
13.07.2023 |

Muiden työntekijöiden yllättävien sairaslomien, kesälomien ja irtisanoutumisten vuoksi. Koska olen perheetön, ei kuulemma ole merkitystä, koska lomani pidän. Kesäloma pitäisi pitää syyskuun loppuun ja minulla onjo muutenkin pitämättömiä lomia kertynyt. esimies sanoi, ettei voida luvata, koska saan lomani pitää. täytyy odottaa sairaslomalaisten paluuta, uusine työntekijöiden rekrytointia ja heidät pitää myös perehdyttää.
Tämä hoitoalahan onkin niin vetovoimaista, että tuskin tässä nyt ovista ja ikkunoista uusia työntekijöitä tulee.
Harkitsen pian jääväni itsekin sairaslomalle, jos ei kiesälomaa saa pitää silloin, kun se kuulusi viimeistään pitää.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa ennen voi loman perua/siirtää mutta pitää osoittaa uusi ajankohta lomalle. Ole yhteydessä ammattiliittoon!

Vierailija
42/47 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko noin oikeasti tehdä?

Kyllä se onnistuu. Minulla pitäisi alkaa kesäloma elokuun viimeisellä viikolla, mutta en ylläty jos pidän kesälomiani vielä loppuvuodesta.

Loma pitää voida pitää lomakuukausina touko,kesä,heinä,elo,syyskuussa. Pidä kiinni oikeuksistasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko noin oikeasti tehdä?

Kyllä se onnistuu. Minulla pitäisi alkaa kesäloma elokuun viimeisellä viikolla, mutta en ylläty jos pidän kesälomiani vielä loppuvuodesta.

Rakastan tuollaisia lampaita, jotka mutisematta taipuvat mihin vain mitä keksin ehdottaa.

t. riistäjä kapitalisti

Vierailija
44/47 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle meinasi käydä samoin. Minä vain ilmoitin, että en tule töihin silloin, vaikka esimies mulle oikein saarnasi, miten hänellä on lain mukaan oikeus perua ja uhkaili seurauksilla. Olin hetkeä ennen sattumalta kuullut, miten pomo tuskaili puhelimessa, ettei saa listoja tehtyä kun on neljän työntekijän vajaus. Jos oisin saanut potkut, sen jälkeen olisi puuttunut viisi. Ja meidän yksikköön oli ollut rekrytoinnit päällä jo ties miten pitkään. Tämän takia uskalsinkin pistää hanttiin.

Vierailija
45/47 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jos on sairaslomalla ennen lomaa niin ei voi jatkaa suoraan lomalle . Sairasloman jälkeen tultava töihin ja loma on siirretty .Näin ei voi kikkailla pitkää lomaa.

No tuokaan ei ole laillista. Eikö teillä ole missään luottamusmiehiä???

Vierailija
46/47 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyttyä lomaa ei voi siirtää. Työntekijältä pitää kysyä suostuuko ja tarjota korvaus, mikä on yleensä satoja euroja. Älkää nielkö kaikkea. Sote - alalla on niin helppo vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
47/47 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up