Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko tämä mielestänne riittävä tuomio? Isä tappoi pienet lapsensa

Vierailija
13.12.2006 |

Kaksi- ja neljävuotiaat poikansa surmanneen miehen tuomio koveni hovioikeudessa. Turun hovioikeus määräsi vuonna 1970 syntyneelle Tero Tapani Holopaiselle kymmenen vuoden vankeustuomion kahdesta taposta. Holopainen surmasi poikansa Pyhärannassa elokuussa 2005. Vakka-Suomen käräjäoikeus oli antanut miehelle yhdeksän vuoden tuomion. Holopainen kertoi olleensa äärimmäisen uupunut surmat tehdessään. Hänen mukaansa tekoon vaikuttivat muun muassa perheen vaikea tilanne ja vaimon vakava sairaus. Käräjäoikeus otti seikat huomioon tuomion kohtuullistamisperusteina.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekoa tappaessaan lapsensa, vaan hyvän. Suojelee lapsia pahalta maailmalta. Eikä siis tapa vihastuksissaan tai muuta sellaista. Kyllä minä katsoisin lieventäväksi asianhaaraksi.

Riippuu myös siitä yrittikö päälle itsemurhaa ja epäonnistui. Tai ei pystynytkään tekemään itsemurhaa. Niinhän se yleensä menee, että tarkoitus on tappaa sekä lapset että itsensä. Jos on tarkoitus tappaa vain lapset, silloin en hyväksyisi tuomion alentamista.

Vierailija
2/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyttävämmin, kun " perheellämme on kriisi menossa ja vaimokin sairas..." .

Hohhoijaa... Tuon perusteella oma v:mäinen avoukkonikin voisi saada lievän tuomion tuollaisesta rikoksesta, koska meillä on jo pitkään oltu eron partaalla (siis minä olen sitä vakavasti meinannut) ja lisäksi minäkin olen ollut sairaana (siis fyysisesti) ja oikein sairaalassakin sen takia makoillut... =-/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on miehellä heikot kantimet, jos noin sekaisin menee siitä, ettei kotitalouskone (vaimo) olekaan päivittäin palvelemassa.

Vierailija
4/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon perheen ja miehen tilanteesta. Typerää puhetta.

Vierailija:

Kyllä on miehellä heikot kantimet, jos noin sekaisin menee siitä, ettei kotitalouskone (vaimo) olekaan päivittäin palvelemassa.

Vierailija
5/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuon perheen ja miehen tilanteesta. Typerää puhetta.

Vierailija:

Taidat olla päähänpaijaava sossuntäti tai lässyttävä psykologi. Omien lasten tappajat eivät ansaitse mitään sääliä.

Vierailija
6/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalouskonetta ja päivittäin palvelemista. Joopa joo. Mitä sinä tiedät omaishoitajan arjesta.

Vierailija
7/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudella on ollut tarkemmat tiedot kuin meillä ja heidän mielestä sieltä löytyy kohtuullistamisperusteet ja luotan niihin.

Muutenkin ärsyttää nämä mediaoikeudenkäynnit ja -tuomiot.