Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki hampaat tallella ja ikäsi?

Vierailija
12.07.2023 |

Kiinnostaisi tietää paljonko vaikuttaa yhden hampaan poisto elämään? Pärjääkö ilman kuinka? Alhaalta toiseksi viimeinen pitäisi poistaa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 65 v, ei ole enää kaikkia hampaita tallella. Osasyynä hampaiden ja suun aikaisempaan huonoon kuntoon ja menetyksiin oli vuosikymmeniä jatkunut tupakointi ja epäterveelliset ruokailutottumukset. Ruokailutottumukset ovat nyt muuttuneet ja tupakointi on loppunut ja seuraukset näkyvät selvästi myös suun terveydessä. Pari hammasta menetin vuosia sitten tapaturmaisesti, tilalla nyt metallirankainen osaproteesi johon olen erittäin tyytyväinen (implantteihin eivät rahavarat riuttäneet).

Vierailija
42/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaalta oikealta toisiksi viimeinen vedetty pois kun tehtiin 900 e juurihoito yksityisellä ja kun menin kunnalliselle, kertoivat että tehty päin hlvettiä eikä hammasta voi enää pelastaa niin vedettiin pois. Ei vaikuta elämääni mitenkään, ihan normaalisti syön myös oikealla puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tallella, no paitsi alaleuan viisaudenhampaat ja ikää 44.

Vierailija
44/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tärkeät löytyy, osa tosin paikattuina. (Viisureita ei tässä kyselyssä varmaan lasketa, nehän poistetaan useimmilta, minultakin.)

N40

Vierailija
45/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin ala-asteella ylhäältä molemmat vitoshampaat, kun olivat valmiiksi rikki. Mahtuivat ainakin kaikki hampaat siistiin riviin eivätkä viisaudenhampaat koskaan puhjenneet vaikka tilaa onkin.  Ja toinen etuhammas on posliinia, kun meni rikki pyöräilyonnettomuudessa. Vähempikin hammaskaluston määrä on riittänyt ruoan pureskeluun.

Vierailija
46/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

42v .. kaikki hampaat on vielä tallella, vaan paikkoja on kyllä useampia

Vierailija
47/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä jäljellä kuusi hammasta. Ikää 70 vuotta.

Vierailija
48/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmahampaat ylhäältä poistettu kun olin 12-vuotias. Eivät mahtuneet.

Kaikki viisaudenhampaat poistettu ja ylhäältä oikealta viimeisin hammas poistettu. Ei vaikuta purentaan. N50

Vierailija
49/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puutu tärkeitä hampaita, 3 tahi 4 viisaudenhampia puuttuu onneksi

Vierailija
50/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 61v. Viisuri tai pari poistettu joskus. 5v sitten poistettiin yksi ja samoin 2v sitten. Toinen ylhäältä, toinen alhaalta ja taisivat olla juurihoidettuja. Ja toiseksi viimeisiä kumpikin. En ota implanttia vielä vaan mummoproteesin sitten, kun alkaa olla vaikeampaa syödä eli poistetaan lisää.

Mutta poisto oli yllättävän vaikeaa; ei saa laittaa suuhunsa lämmintä eikä kai muutakaan 2 tuntiin. Diabeetikon pitää varautua ja syödä ennakkoon? Kysyivät tarvinko sairaslomaa! Nostelu kiellettyä ettei purskahda haava auki! Tavallista kipulääkettä voi ottaa. Ja viime kerralla antoivat sieltä rankempia kipulääkkeitä kuin multa itseltä löytyvät. Ekalla kertaa miesh-lekuri hoiti homman itse, toisella kertaa tuli toinen naispuolinen apuun, oli kai juuret solmussa.

Vierailija
51/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi viisuria poistettu, muuten omat hampit. ikää 60

Vierailija
52/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tallella, paitsi viisaudenhampaat. Äitini oli hammaslääkäri, eli hampaani ovat priimat.

55 v

Vierailija
53/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu olme viisaudenhammasta ja yksi hammas oikomishoitojen aikaan lapsena, jotta hampaat mahtuisivat.

N38

Vierailija
54/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 44v ja ylhäältä poistettu yks hammas koska tulehtu.ien potero jotenki kovettuu ajastaan ja voi syödä normaalisti

Vierailija
55/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

53-vuotias nainen, viisurit otettu pois, muutama alkava reikä ollut 40 vuotta, mutta vieläkään ei ole tarvinnut paikata. Olen valkaissut ne ammattilaisella ja ovat tasaiset. Ovat varmaan kaunein ulkoinen asia itsessäni. Ja olen miettinyt, että jos pitäisi ottaa hammas pois syystä tai toisesta, niin ottaisin tilalle implantin. Ehdottomasti.

Vierailija
56/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hammas on jouduttu poistamaan halkeamisen vuoksi ja ikä on 65 v.

Lisäys edelliseen. Viisaudenhampaat jouduttiin poistamaan ollessani parikymppinen, mutta en laske niitä "oikeiksi" hampaiksi. Ne eivät sopineet kunnolla tulemaan, ja niistä oli vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä