Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhan taaperon/vauvan voi mielestäsi jättää isänsä hoiviin viikonlopun yli? ev

Vierailija
12.12.2006 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itkee hysteerisesti äitiään iltaisin, jos tämä ei ole nukuttamassa. Sama juttu, kun herää yöllä.

Saako tämä lapsi kuprun perusturvallisuuden tunteeseensa, jos äiti " hylkää" ?

Tällaisen lapsen on korkea aika oppia, että maailmassa on muitakin kuin ÄITI. Että isäkin voi nukuttaa, syöttää ja antaa rakkautta.

Ei yksikään lapsi tule noin äitiriippuvaiseksi jos isä on alusta alkaen ollut hommassa mukana. Sääli jos teette lapsistanne hysteerikkoja.

Vierailija
2/13 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva oli 7 vkoa. Mulla oli pakollinen meno. Hyvin pärjäsivät. Tutteli oli vauvalle onneksi tuttu juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanaattisia ja hysteerisiäkin suurin osa.

Vierailija
4/13 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan " lähi-isälle" antaisin kyllä milloin vain hoitoon. Toki on vähän hankalaa, kun imettää mutta kyllä siitä selviää.

Vierailija
5/13 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin ekan kerran isänsä (lähi-isä, erinomainen sellainen) kanssa lapsen kahden kesken kahdeksi yöksi, kun lapsi oli puolitoistavuotias. Ei sillä, etteikö isä olisi pärjännyt lapsen kanssa, mutta mä en halunnut kadota pariksi päiväksi lapsen elämästä, ennen kuin lapsi oli mun mielestäni valmis ymmärtämään edes jollain tasolla, että mitä se pari päivää tarkoittaa.

Meillä on sellainen tilanne, että isä joutuu työnsä takia matkustelemaan paljon, joten ollaan haluttu panostaa tietoisesti siihen, että minä äitinä olen lapselle se pysyvä kallio. En mä silti ole tuntenut itseäni mitenkään kahlituksi lapseen, yön yli reissuja olen tehnyt useampiakin, eikä mun mielestä pientä lasta tulekaan pitkäksi aikaa jättääkään. Joku voi nyt sanoa, että jättäähän se isäkin, mutta ikävä kyllä maailma ei ole reilu, ja tilanteesta on tehtävä vaan paras mahdollinen, jos parhaaseen ei kykene. :)

Vierailija
6/13 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hassu kysymys

Vierailija
7/13 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis ehkä 9kk jättäisin itse pariksi päiväksi max.

Vierailija
8/13 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi pärjää ihan yhtälailla isänsä kuin äitinsäkin kanssa, jos äiti ei enää imetä!

Vierailija
9/13 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä se lapsi nyt ei isänsä kanssa pärjäisi? Paitsi tietenkin jos lapsi elää rintamaidolla eikä huoli tuttipulloa.

Kyllä minä ainakin olen jättänyt vauvan isänsä kanssa päiväksi jo 2 kk:n ikäisestä asti, vaikka olenkin täysimettänyt ties kuinka pitkään. Tissimaitoa pullosta vaan, tai vaihtoehtoisesti korviketta jos ei maitoa riitä varastoon asti.

Kuinka tumpelo tai psykopaatti mies näillä tädeillä oikein on, jotka eivät uskalla lasta isälleen jättää?

Vierailija
10/13 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkee hysteerisesti äitiään iltaisin, jos tämä ei ole nukuttamassa. Sama juttu, kun herää yöllä.

Saako tämä lapsi kuprun perusturvallisuuden tunteeseensa, jos äiti " hylkää" ?

Vierailija
11/13 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä hoiviin viikonlopuksi... Yh siis olen ja olisin varmaan antanut jo aiemminkin, mutta imetin... Lapsen isä on kuitenkin ihana ihminen ja 100% luotettava, vaikkei meillä mitään yhteistä historiaa olekaan...

Vierailija
12/13 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä on ollut lapsen elämässä pienestä ja osaa hoitaa lasta, niin miksei vaikka viikoksikin kerralla? Erikseen on tilanteet, joissa vanhemmat ovat eronneet ennen syntymää, eikä isällä ole kokemusta lapsenhoidosta ja ei ole pahemmin viitsinyt tutustua lapseenkaan.

Jos me nyt vaikka erottaisiin, kun muksu 2-vuotias, niin tietenkin lapsi kävisi isällään kokonaisia viikonloppuja.

Vierailija
13/13 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tuolloin juuri lopettanut imetyksen. Varmasti olisivat tuolloin pärjänneet kahden viikonlopunkin, mutta koska minulla ei ollut mitään syytä pidempiin poissaoloihin...

Kuopusta toivon pystyväni imettämään johonkin 1-1,5v asti, joten varmaan sitä ennen ei useamman päivän eroja ole luvassa.