Outo suhde (?) Olemme menossa (ehkä) naimisiin,kaksi yhteistä lasta mutta asutaan eri osoitteissa
Olemme olleet yhdessä jo kohta kaksitoista vuotta ja meillä on 2 lasta.
Suunnitelemme naimisiin menoa, emme asu yhdessä.
Olemme asuneet yhdessä, mutta siitä seurasi jatkuvia riitoja jotka stressasivat lapsia niin kuin myös meitä ja ehkäpä jopa seinänaapureitammekin.
Mies muutti pois, mutta suhde jatkui ja näin se on jatkunut jo reilun vuoden.
Itse olen kotona hoitovapaalla ja saan kelasta asumistuen, sillä mies ei tosiaan täällä asu (mitä nyt joskus on yökylässä),hän ei tähän talouteen maksa mitään (paitsi lapsille sovitut elatusmaksut tietysti) lakkaako nämä tuet kelalta jos/kun mennään naimisiin? ja korostan nyt: _mies ei täällä asu,eikä tänne tule asustelemaankaan_! itse olen lasten kanssa hänen luonaan joskus kylässä.
Suhteemme kuulostaa ehkä kipeältä, mutta näin se toimii, ei tapella enään ja muutenkin asiat luistaa peremmin kuin molemmilla on kuitenkin se " oma elämä" mutta silti ollaan yhdessä.
Kommentit (3)
vain kakkosasunnoksi, ja kaikissa kunnissa ei aviopari voi edes ilmoittaa kahta osoitetta.
Mitä siitä naimisiin menosta hyötyy?
JOS mies ei ole samassa ruokakunnassa (ts. saman katon alla) ja pystytte tämän todistamaan, esim. miehen kirjat muualla. Meillä tilanne tämä. Lapsilisän yh-korotukseen sen sijaan vaikuttaa, sitä et saa jos menet naimisiin.