Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison rahoilla elävät/neet

Vierailija
12.07.2023 |

Olen tapaillut jonkun kuukauden miestä, jonka mielestä kaiken pitäisi olla yhteistä ja rakkkautta osoitetaan 'rahalla'.

Mies esittäyttyy hyvin anteliaana ja osallistuvana, mutta todellisuudessa minä maksan suurimman osan kaikesta. Miten olette tilanteessa toimineet?

Itselleni paikka on hankala, koska en ole tällaiseen 'hyväksikäyttöön' tottunut enkä sihen myöskään aio alistua. Mies menkööt menojaan, jos ei itseään pysty elättämään.

Olen asiasta muutaman kerran maininnut, että tilanne on eri jos eläisimme yhteistaloudessa jne (tätähän ei tule tapahtumaan, jos miehen asenne ei muutu), jolloin molemmat osallistuisivat kuluihin, tällä hetkellä kyse on kuitenkin vielä tapailusta eikä mistään selkeästi vakavasta suhteesta.

Miehen vastaus on ollut vain, että vihaa pihejä ihmisiä (jollainen kuulemma olen) ja, että rakkauteni on ehdollista, kun vaadin (tässä tapauksessa) rahojeni vastineeksi sitoutumista ja osallistumista kuluihin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ukko hyväksikäyttää sinua menne tullen eikä aio osallistua millään tavalla itse. Usko pois.

Vierailija
2/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä vaihtoon tuollaiset. Kuulostaa todella manipuloivalta.

Olen itse ollut mieheni elätettävänä kun hän tienasi erittäin hyvin, mutta se oli hänen päätöksensä eikä mielestäni olisi ollut oikein vaatia sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen vastaan tulevan miehen kanssa ei ole mikään pakko väkisin alkaa vääntämään jotain parisuhdetta.

Vierailija
4/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut mieheni elätettävänä kun hän tienasi erittäin hyvin, mutta se oli hänen päätöksensä eikä mielestäni olisi ollut oikein vaatia sellaista.

Vaihtoon? Tapaillaan siihen asti että löytyy joku johon vaihtaa?

Vierailija
5/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sinäkin, että inhoat pihejä ihmisiä, jotka elävät toisen siivellä osallistumatta kuluihin.

Vierailija
6/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Älä jää suhteeseen. Tahallista tai tahatonta hyväksikäyttämistä, tuo sinua syyllistävä ja paheksuva asenne nostaessa ongelman esiin jo kertoo tarpeeksi.

Vierailija
7/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku eläny tällaisessa suhteessa, jossa mies elää täytetnä pummina naisen rahoilla? Itselle ei tulisi mieleenkään.

Vierailija
8/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa asia avoimesti puheeksi, että miten hänen mielestään yhteistalous toimisi. Onko se niin, että molemmat käyttävät rahaa, jonka molemmat tienaavat vai että toinen saa käyttää toisen tienaamat rahat vapaasti, vaikka ei itse tienaa mitään/anna toisen päättää rahojen käytöstä. Tiedän "pariskunnan", jossa toisella "puolisolla" on huomattavat tulot ja ovat sopineet järjestelyn, että toinen saa x €/kk käyttöönsä vastineeksi siitä, että toinen saa alistaa toisen miten haluaa. Ei mitenkään terve suhde heillä...

Vierailija
9/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyväksikäyttöä.

Olen elättänyt miestäni. Siis aviomiestä ja lasteni isää. Perhettämme. Samalla miehellä oli minua huomattavasti heikompi rahatilanne jo seurustellessa, eikä silloin tullut mieleenkään elättää. Silloin asiat meni puoliksi ja heikomman tilanteen mukaan katsottiin millaisiin juttuihin oli varaa. Yhteen muutettiin niin ostelin yksin huonekaluja tmv molempien käyttöön, mutta juoksevat menot edelleen puoliksi. Avioliitossa sitten eri edut kun ollaan perhe.

Vierailija
10/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika ymmälläni tilanteesta nykypäivänä, että minun pitäisi elättää aikuista miestä. Olen ymmärtänyt, että miehen ex elätti ja asutti hänet täysin koko heidän suhteensa ajan, kun mies oli työttömänä (koko suhteen ajan).

Vierailija
11/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa asia avoimesti puheeksi, että miten hänen mielestään yhteistalous toimisi. Onko se niin, että molemmat käyttävät rahaa, jonka molemmat tienaavat vai että toinen saa käyttää toisen tienaamat rahat vapaasti, vaikka ei itse tienaa mitään/anna toisen päättää rahojen käytöstä. Tiedän "pariskunnan", jossa toisella "puolisolla" on huomattavat tulot ja ovat sopineet järjestelyn, että toinen saa x €/kk käyttöönsä vastineeksi siitä, että toinen saa alistaa toisen miten haluaa. Ei mitenkään terve suhde heillä...

Mitä ihmettä? Kumpi puolisoista hyvätuloinen?

Vierailija
12/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku eläny tällaisessa suhteessa, jossa mies elää täytetnä pummina naisen rahoilla? Itselle ei tulisi mieleenkään.

Miksi "mies pummina" on sietämätön tilanne? Kun taas 90% naisista elää pummina miehen rahoilla... Tasa-arvoa?

No, tässä nyt vain sattuu tialnne olemaan näin, että kyseessä mies, joka haluaa elättäjän.

Vierailija
14/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää hyväksikäyttäjä ennen kuin kuppaa sinut konkurssiin. Olen ollut tuollaisen kupparin kanssa suhteessa ja törkeimmillään tämä esiintyi hyväntekijänä luovuttamalla pois MINUN omaisuuttani ja sitten vielä yritti maksatuttaa sen minulla koska sitä omaisuutta ei enää ollut ja hän halusi ITSELLEEN uuden! Mikä erikoisinta hän keräsi kolehdin siitä minun omaisuudesta myös suvultaan, koska hän halusi kaikkien osallistuvan tähän lahjoitukseen.  Raivostui ihan hirveästi kun sanoin, ei. 

Vierailija
15/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoon? Tapaillaan siihen asti että löytyy joku johon vaihtaa?

Tarkoittaa että pois vaan kiertoon huono mies vaikka heti . Ota sitten uusi kun tulee hyvä vastaan .

Vierailija
16/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmotta se on persaukisten rapajuoppojen kanssa jotka eivät kykene työllä elättämään edes itseään saati joskus ehkä tulevaa perhettään.

Jätä se sika!

Vierailija
17/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutaman kuukauden perusteella mies väittää oikeasti pihiksi, niin eiköhän se suhde ollut siinä.

Vierailija
18/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi "mies pummina" on sietämätön tilanne? Kun taas 90% naisista elää pummina miehen rahoilla... Tasa-arvoa?

Tuo kuvaamasi "nainen pummina" tilanne on 99%:sti tosiasiassa se, että nainen on ollut yhteisestä päätöksestä lasten kanssa kotona ja sitä myöden pienemmät tulot. Silloin minusta pitääkin suurituloisemman maksaa enemmän yhteisistä menoista.

Jos nainen on ns. Gold-digger, niin silloin tilanne on ihan sama kuin "mies pummina".  

Vierailija
19/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt ole sukupuolesta kiinni. Hyväksikäyttäjät ovat aina ällöttäviä.

Usein kun puhutaan naisista, niin tilanne on oikeasti se, että nainen elää hetken miehensä tuloilla, koska hän hoitaa yhteisiä lapsia kotona. Se on työ joka jonkun on pakko tehdä. Ei päiväkoti huoli pikkuvauvoja hoitoon. Ja yleensä mies hyötyy tilanteesta enemmän kuin nainen.

Mutta onhan näitä naisissakin. Yksi tuttavani etsii juuri miestä, joka elättäisi ja tekisi kaikki kotityöt. En ole viitsinyt sanoa, että niin epätoivoista miestä ei löydy mistään.

Vierailija
20/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme