Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähähiilaripitoisen ruokavalion päivän ruokaesimerkit

Vierailija
12.07.2023 |

Siis loputtomasti nyt aiheesta lukenut ja tietoa kerännyt. Tarvitsisin siis esimerkkejä koko päivän aterioista. Onko kenelläkään antaa normaalia, oikeaa ja ennekaikkea konstailematonta esimerkkiä vähähiilihydraattipitoisesta ruokavaliosta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilihydraattinen ruokavalio (VHH) 

Suosi näitä ruoka-aineita VHH-ruokavaliossa:

kasvikset

kasvirasvat, pähkinät ja siemenet

vähärasvaiset lihat ja juustot

täysjyväviljat ja kuitulisät kuten psyllium, kauralese ja pellavansiemenrouhe

marjat, hedelmiä kohtuullisesti

sokerittomat maitotuotteet

palkokasveja kohtuullisesti

Käytä näitä ruoka-aineita kohtuudella VHH-ruokavaliossa:

valkoinen leipä, riisi, pasta

sokeria ja valkoisia vehnäjauhoja sisältävät makeiset ja leivonnaiset

sokeria sisältävät virvoitusjuomat

Vierailija
2/9 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt syönyt pari kk sillai että päivällä syön salaatin fetalla ja vaikka tonnarilla tms. ehkä tumman leivän tai kaks tuorejuustolla. Välipalaksi hedelmä, porkkanoita tai turkkilaista jugurttia marjoilla. Illalla syön viiden kuuden aikoihin sit kanaa, lihaa tai kalaa n. 150-200g ja salaattia, vihanneksia. Jos illalla vielä nälkä niin saatan ottaa leivän tai keitetyn kananmunan, omenan. Näitä varioiden sitten on lähtenyt 6kg. Ei tee mieli herkkuja. No jäätelöä joskus tekis ja ostankin ens viikonlopuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt syönyt pari kk sillai että päivällä syön salaatin fetalla ja vaikka tonnarilla tms. ehkä tumman leivän tai kaks tuorejuustolla. Välipalaksi hedelmä, porkkanoita tai turkkilaista jugurttia marjoilla. Illalla syön viiden kuuden aikoihin sit kanaa, lihaa tai kalaa n. 150-200g ja salaattia, vihanneksia. Jos illalla vielä nälkä niin saatan ottaa leivän tai keitetyn kananmunan, omenan. Näitä varioiden sitten on lähtenyt 6kg. Ei tee mieli herkkuja. No jäätelöä joskus tekis ja ostankin ens viikonlopuksi.

Entäs aamulla? Tai milloin sitten heräät...

Vierailija
4/9 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata syödä mitään. Laihtuu hyvin.

Vierailija
5/9 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata syödä mitään. Laihtuu hyvin.

Ei kovinkaan älykästä kommentointisi, vaikka olkoonkin läppää, anoreksiaan kuolee.

Vierailija
6/9 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on perustiedot hallussa, niin eikö niiden pohjalta kannattaisi koostaa se oma ruokavalio sellaiseksi, että sitä jaksaa noudattaa pidemmän päälle? Muiden ehdotukset ei ole välttämättä sun makuun. Minä en esimerkiksi voi sietää rahkaa, raejuustoa, saati kaurapuuroa, ja nuo on lähes aina mukana kaikissa ruokavalioneuvoissa. Itse suosin erilaisia munakkaita kasviksilla, sienillä ja juustoilla. Syön myös paljon siemeniä ja pähkinöitä.

Vierailija
7/9 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue esim. kutsuvapauteen-nimistä blogia, saat hyviä vinkkejä/reseptejä. 👍

Vierailija
8/9 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos helppoja juttuja kaipaat, niin näitä itse söin:

Pähkinöitä

Lihapullia

Käärin salaatinlehtiin kinkkua ja juustosiivuja

Paistoin kanamunia

Vierailija
9/9 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt syömään palkokasveja ja pähkinöitä kaiken muun lisäksi niin ei luulisi olevan vaikeaa koostaa tarpeeksi vaihtelevia aterioita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän