Vähähiilaripitoisen ruokavalion päivän ruokaesimerkit
Siis loputtomasti nyt aiheesta lukenut ja tietoa kerännyt. Tarvitsisin siis esimerkkejä koko päivän aterioista. Onko kenelläkään antaa normaalia, oikeaa ja ennekaikkea konstailematonta esimerkkiä vähähiilihydraattipitoisesta ruokavaliosta?
Kommentit (9)
Mä oon nyt syönyt pari kk sillai että päivällä syön salaatin fetalla ja vaikka tonnarilla tms. ehkä tumman leivän tai kaks tuorejuustolla. Välipalaksi hedelmä, porkkanoita tai turkkilaista jugurttia marjoilla. Illalla syön viiden kuuden aikoihin sit kanaa, lihaa tai kalaa n. 150-200g ja salaattia, vihanneksia. Jos illalla vielä nälkä niin saatan ottaa leivän tai keitetyn kananmunan, omenan. Näitä varioiden sitten on lähtenyt 6kg. Ei tee mieli herkkuja. No jäätelöä joskus tekis ja ostankin ens viikonlopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt syönyt pari kk sillai että päivällä syön salaatin fetalla ja vaikka tonnarilla tms. ehkä tumman leivän tai kaks tuorejuustolla. Välipalaksi hedelmä, porkkanoita tai turkkilaista jugurttia marjoilla. Illalla syön viiden kuuden aikoihin sit kanaa, lihaa tai kalaa n. 150-200g ja salaattia, vihanneksia. Jos illalla vielä nälkä niin saatan ottaa leivän tai keitetyn kananmunan, omenan. Näitä varioiden sitten on lähtenyt 6kg. Ei tee mieli herkkuja. No jäätelöä joskus tekis ja ostankin ens viikonlopuksi.
Entäs aamulla? Tai milloin sitten heräät...
Ei kannata syödä mitään. Laihtuu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata syödä mitään. Laihtuu hyvin.
Ei kovinkaan älykästä kommentointisi, vaikka olkoonkin läppää, anoreksiaan kuolee.
Jos sulla on perustiedot hallussa, niin eikö niiden pohjalta kannattaisi koostaa se oma ruokavalio sellaiseksi, että sitä jaksaa noudattaa pidemmän päälle? Muiden ehdotukset ei ole välttämättä sun makuun. Minä en esimerkiksi voi sietää rahkaa, raejuustoa, saati kaurapuuroa, ja nuo on lähes aina mukana kaikissa ruokavalioneuvoissa. Itse suosin erilaisia munakkaita kasviksilla, sienillä ja juustoilla. Syön myös paljon siemeniä ja pähkinöitä.
Lue esim. kutsuvapauteen-nimistä blogia, saat hyviä vinkkejä/reseptejä. 👍
Jos helppoja juttuja kaipaat, niin näitä itse söin:
Pähkinöitä
Lihapullia
Käärin salaatinlehtiin kinkkua ja juustosiivuja
Paistoin kanamunia
Jos pystyt syömään palkokasveja ja pähkinöitä kaiken muun lisäksi niin ei luulisi olevan vaikeaa koostaa tarpeeksi vaihtelevia aterioita
Vähähiilihydraattinen ruokavalio (VHH)
Suosi näitä ruoka-aineita VHH-ruokavaliossa:
kasvikset
kasvirasvat, pähkinät ja siemenet
vähärasvaiset lihat ja juustot
täysjyväviljat ja kuitulisät kuten psyllium, kauralese ja pellavansiemenrouhe
marjat, hedelmiä kohtuullisesti
sokerittomat maitotuotteet
palkokasveja kohtuullisesti
Käytä näitä ruoka-aineita kohtuudella VHH-ruokavaliossa:
valkoinen leipä, riisi, pasta
sokeria ja valkoisia vehnäjauhoja sisältävät makeiset ja leivonnaiset