Miten Titanic lausutaan
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaitänik
Ei H kirjain kuuluu sanaan lainkaan. Tuohan on kun Thaimaa.
Jep. Ei tuo H sinne hyppää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Titaanien uhma kirjoitti:
Kyllä sen näin suomea puhuvien kesken Suomessa voi lausua ihan reilusti 'Titanik'. Sen verran kieleemme vakiintunuthan tuo nimi näet suomen kieleenkin jo on.
Kansainvälisessä, englantia puhuvassa seurassa sitten tietystikin 'Taitänik'.
Nimihän muuten tulee Kreikan muinaistaruston Titaanien taistelusta.
Ne olivat siinä uhmakkaita jättiläisiä, Uranoksen (=taivaan) ja Gaian (=maaemon) poikia ja tyttäriä .
(Noustuaan uhmakkaasti ylijumala Zeusta vastaan ne hävisivät sille taistelun ja ne syöstiin Tartarokseen (=kadotus)
....hmmm herää tuosta ajatus, että olikohan nimi sittenkin enne ?
Eivät ne mitään nousseet Zeusta vastaan, vaan titaanit hallitsivat ennen jumalia, ja jumalat Zeun johdolla syrjäyttivät titaanit.
No niin ja jäävuori sitten syrjäytti Titanicin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin juntti, että mulle Titanic on titanic, ja Biden on on Biden .. eikä mikään taitanic ja baiden 😂
Kyllä sä muiden suomalaisten junttien kanssa voit ääntää miten haluut, niinhän nekin tekee. Mutta hyvähän se on tietää miten Atlannin takana sen Bidenin oma kansa ääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin juntti, että mulle Titanic on titanic, ja Biden on on Biden .. eikä mikään taitanic ja baiden 😂
Kyllä sä muiden suomalaisten junttien kanssa voit ääntää miten haluut, niinhän nekin tekee. Mutta hyvähän se on tietää miten Atlannin takana sen Bidenin oma kansa ääntää.
Joe Biden on syntynyt v. 1942, eli siis 30 vuotta Titanicin uppoamisen jälkeen !
Eivät ne mitään nousseet Zeusta vastaan, vaan titaanit hallitsivat ennen jumalia, ja jumalat Zeun johdolla syrjäyttivät titaanit.