Lopetan hiustenvärjäyksen ja meikkaamisen
Lopetan hiustenvärjäyksen ja meikkaamisen. Miksi me naiset käytetään niin paljon rahaa ja aikaa näihin, kun ollaan kauniita ilmankin? Mun mies vielä kannustaa tässä. Ärsyttää sekin, että ei ole ollut helppoa olla meikkaamatta, vaan helposti ajattelen edelleen, että en voi lähteä kotoa ilman meikkiä. Vaikka oikeasti meikki on vain maski, naamari.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Nonni, tervetuloa kerhoon! En ole meikannut enää vuosiin muuten kuin juhliin eli harvoin.
Kiitos!
Ap
Hiustenvärjäystä en ymmärrä ollenkaan. Paitsi silloin kun on jo harmaita hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Hiustenvärjäystä en ymmärrä ollenkaan. Paitsi silloin kun on jo harmaita hiuksia.
Mikä siinä on niin kamalaa? Olen kyllä itsekin värjännyt harmaita, mutta ajattelin lopettaa. Miksei harmaat voi olla kauniit siinä missä muutkin?
Mulla on ollut hiusväri päässä viimeksi 2016. Tykkään omasta väristä.
Ripsaria käytän ja joskus rajauksia. Talvella puuteri/meikkivoide.
Lopetin hiustenvärjäuksen 19v kun tuli lievä allerginen reaktio. Meikannut en ole koskaan juuri. Näytän vanhemmalta meikattuna joka on kumma. Olen 31v.
Ei mulla mee yhtään noihin rahaa, ihan oma valinta se on.
Mieluummin satsaan ihonhoitotuotteisiin. Pitäisi vielä kasvattaa luonnollinen hiusväri esiin. Juurikasvu tulee näkymään.. mutta aion tehdä sen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi harmaat hiukset pitäisi värjätä?
Kyllä pienellä ehostuksella naama vaan näyttää freesimmältä. Onneksi kenenkään ei ole pakko meikata kuitenkaan, oman tahdon mukaan saa toimia.
Hiustenvärjäyksessä sama. En enää ikinä kasvata omaa väriä takaisin, niin paljon kivammalta näytän vaalennetuilla hiuksilla. Kampaajakäynti nosti mielialaa pitkäksi aikaa.
Minäkin aloin näyttää kolmikymppisenä vanhemmallta meikattuna kuin meikittä. Miksi ihmeessä meikkaisin?
Itse aion vielä jatkaa hiusten värjäämistä. Olin parisen kuukautta värjäämättä hiuksiani (todella perinteinen maantienharmaa tukka) ja nyt kun viimein pari päivää sitten värjäsin hiukseni uudestaan ruskeiksi niin mulle tuli niin paljon itsevarmempi ja oman näköisempi olo. En ole koskaan pitänyt omasta luonnollisesta hiusväristäni.
Olen muuten huomannut että kun olen jättänyt meikkaamisen vähemmälle pariksi päiväksi, ihoni on ollut paremmassa kunnossa kuin meikin kanssa. Voi myös ehkä johtua hormoneista, mutta itse olen huomannut tämän itsessäni.
En ole värjännyt kohta 20 vuoteen ja kohta taitaa tulla 10 vuotta kampaajalla käynnistä.
Ripsiväriä käytän, mutta muut on jääneet pois.
Rahaa säästyy isot summat.
Isoin syy miksi en värjää on kemikaalien myrkyt ym imeytymiset kehoon.
Jos haluaa päästä eroon värjäämisestä ilman järkyttävää juurikasvua kannattaa antaa kasvaa muutaman sentin ja mennä kampaajalle. Pyydä värjäämään latvat mahdollisimman samanväriseksi kuin tyvi. Sen jälkeen ei enää tarvitse murehtia värjäilystä.
Niin. Onkohan huulipunissa joku "turvallinen" vaihtoehto, vai onko kaikissa metallit. Vai ovatko ne tutkittuja. Värihuulivoide?
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onkohan huulipunissa joku "turvallinen" vaihtoehto, vai onko kaikissa metallit. Vai ovatko ne tutkittuja. Värihuulivoide?
Laveran huulipunissa ei ole lyijyä.
Vierailija kirjoitti:
Nonni, tervetuloa kerhoon! En ole meikannut enää vuosiin muuten kuin juhliin eli harvoin.
Kiitos, mä en ole koskaan värjännyt hiuksiani, enkä meikannut juuri ripsiväriä enempää. Samoin jäi hormonikorvaushoitokin aloittamatta. Kadonnutta kauneutta ei löydy yhdestäkään purkista, ei purnukasta.