En vastannut entiselle ystävälleni kun hän koitti tavoitella vuosien jälkeen
Tunnen huonoa omatuntoa, mutta sitten taas toisaalta en. Itse olen mies ja hän nainen, me olimme aina todella hyviä ystäviä mutta meidän tiet vaan erkani jossain kohtaan. Nyt hän laittoi viestin mutta en halua edes avata sitä, syy siihen on se että en ole enää se sama ihminen mitä olin 10 vuotta sitten. Mulle kävi jotain mitä en halua alkaa tässä availemaan mikä sai mut muuttumaan ihmisenä, enkä mä halua olla enää se ihminen mitä mä joskus olin. En osaa enkä halua myöskään esittää enää mitään, tai sitä vanhaa minääni. Tämä ihminen muistaa mut tietynlaisena ja mä en pysty enää tarjoamaan sitä samaa hänelle.
Vitsi että tekee pahaa mutta ei voi mitää. En myöskään halua alkaa availemaan mitään hänelle koska olen kyllästynyt selittelemään itseäni. Se maailma missä mä ennen elin ei ollut kiva. Ja mä en halua sinne enää.
Kommentit (16)
No tuota, mistä tiedät milleen hän sinut näkee ja onko hänkään enää sama ihminen?
Sinulla on ihan hyvät perusteet olla vastaamatta. Ei tarvitse vastata, jos ei siltä tunnu. Ei siitä tarvitse huonoa omaatuntoa kantaa.
Oikein. Sulla ei ole mitään velvollisuutta häntä eikä ketään muutakaan kohtaan olla tekemisissä hänen kanssaan.
Minäkään en haluaisi yhteydenottoja entisiltä kavereilta. Erkaantumiseen ei liity mitään dramatiikkaa, mutta itsekin koen muuttuneeni ja elämäni muuttuneen paljon paremmaksi. En halua pilata sitä palaamalla ns. vanhaan vaikka kaverit sinänsä kivoja aina olivatkin ja yhdessä oli ihan mukavaa. Se aika vaan on ohitse.
Ei ole pakko, jos ei siltä tunnu. Minä olen joskus ottanut yhteyttä vanhaan kaveriini vuosien jälkeen ja lopputulos on ollut sen arvoinen. Samoin kun minuun on joskus otettu.
Nykyisin tilanne on WhatsAppin ja muiden ansiosta muuttunut. Lähes kaikki vanhat kaverit ovat jossain ryhmässä, joten tekemiset on selvillä ilman erillistä yhteydenottoakin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en haluaisi yhteydenottoja entisiltä kavereilta. Erkaantumiseen ei liity mitään dramatiikkaa, mutta itsekin koen muuttuneeni ja elämäni muuttuneen paljon paremmaksi. En halua pilata sitä palaamalla ns. vanhaan vaikka kaverit sinänsä kivoja aina olivatkin ja yhdessä oli ihan mukavaa. Se aika vaan on ohitse.
Miten ne kaverit muuttaisi elämäsi huonompaan suuntaan? Jos olivat kuitenkin mukavia?
Kerrot hänelle lyhytsanaisesti, että tuomiotasi on jäljellä vielä neljä vuotta.
Minä vastasin eräälle utelijalle kahdella sanalla. Ei ollut eikä vieläkään ole muuta sanottavaa. Aikoinaan hän hylkäsi hädän keskellä ja haukkui. En tiedä mitä hän minusta nyt halusi, monen vuoden jälkeen?
Mua lähestyi yksi vanha ystävä, 18 vuoden tauon jälkeen.. jäi vastaamatta 😊
Älä vastaa, laita estoon. Jatka nyt hyvää elämääsi. Se juna jo meni. Älä palaa entiseen.
Anna kun arvaan. Sinä olit ihastunut häneen mutta hän piti sinua tiukasti friendzonella. Ehkä jopa vähän hyväksikäytti ihastunistasi. Suhde ei ollut oikea ystävyyssuhde.
Myöhemmin olet tavannut jonkun jolle kelpasit kokonaan ja ymmärsit tuon entisen ystävyyssuhteen "valheen".
Vierailija kirjoitti:
Minä vastasin eräälle utelijalle kahdella sanalla. Ei ollut eikä vieläkään ole muuta sanottavaa. Aikoinaan hän hylkäsi hädän keskellä ja haukkui. En tiedä mitä hän minusta nyt halusi, monen vuoden jälkeen?
HV? Minä olen kommentoinut identtisesti samoin 🤩
Mä ymmärrän. Olen tehnyt samoin vanhojen opiskelukavereiden kohdalla. He ovat edelleen samalla alalla, kun itse olen vaihtanut ammattia pitkällisten pohdintojen seurauksena. Yhteinen elämänvaiheemme ei ollut minulle onnellista aikaa, enkä halua siihen palata. Yksi oli kaivanut uuden sukunimeni esille ja laittoi fb-viestin. Tuntui tungettelevalta. En vastaa näihin mitään ja joitakin olen blokannutkin. Itselleni olisi ok jos minulle tehtäisiin näin. Ihmisillä voi olla syitä, joista he eivät halua puhua.
Täysin ymmärrettävää. Elämä on mennyt eteenpäin. Älä turhaan koe huonoa omaatuntoa.