Onko väärin jos ensi syksyn ja talven nostan ansiosidonnaista ja vain olen
Olen ihan hemmetin väsynyt raskaaseen työhöni, jota olen tehnyt 33 vuotta yhtä soittoa. Tämän ikäisellä ihmisellä taitaa olla sisäänrakennettu se ajatus, että töitä on tehtävä vaikka mikä olisi.
Nykyinen työsuhteeseen päättyy ensi Kuun lopulla ja haaveilen että viettäisin ainakin puolen vuoden Helsinki moloman ansiosidonnaisen turvin. Sillä pärjäisi hyvin, koska olen sen verran töitä paiskinut että päivärahaa saisin yli tonnin kuussa.Mitään toimeentulotukea en hakisi.
Niin, ja ikää 57 etten ole ihan kuuminta hottia työmarkkinoillakaan.
Kehtaanko tehdä tämän?
Kommentit (32)
Ei se väärin ole, mutta epäilen sitä, että saisit vaan "olla" näinä aktivoimisen aikoina
Anna mennä. Voi toki olla aika vaikea päästä enää työelämään takaisin kun ikää on jo tuon verran.
Älä vielä jää pois. Jos sulla on mahdollista sopia pieni tauko ja jatkaa, tee niin. Sun iässä töistä poissaolo helposti muuttuu pitkäaikaistyöttömyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Älä vielä jää pois. Jos sulla on mahdollista sopia pieni tauko ja jatkaa, tee niin. Sun iässä töistä poissaolo helposti muuttuu pitkäaikaistyöttömyydeksi.
Nyt tuntuu siltä, ettei pitkäaikaistyöttömyyskään haittaa.
Kipulääkkeiden avulla olen töissä käynyt viimeiset 5 vuotta. Nivelrikko toisessa lonkassa, mutta eläkkeelle ei Tässä maassa pääse kuin parikymppiset joita työelämän kovuus niin ahdistaa.
En tiedä montako päivää ansiosidonnaista tulisin saamaan, enkä enää jaksa pidemmälle ajatellä.Ihan sama. Väsyttää.
Jos olisit 27, sanoisin, että töihin siitä laiskuri.
Mutta 57, ja koko aikuisiän kaiketivtöitä tehnyt, niin anna mennä!
Nauti elämästä, ennenkuin olet oikeasti vanha ja vielä sairaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuntuu siltä, ettei pitkäaikaistyöttömyyskään haittaa.
Kipulääkkeiden avulla olen töissä käynyt viimeiset 5 vuotta. Nivelrikko toisessa lonkassa, mutta eläkkeelle ei Tässä maassa pääse kuin parikymppiset joita työelämän kovuus niin ahdistaa.
En tiedä montako päivää ansiosidonnaista tulisin saamaan, enkä enää jaksa pidemmälle ajatellä.Ihan sama. Väsyttää.
Kokeile kanakollageenia ja kurkumamustapippurikapseleita.
Eiköhän työurasi ole jo taputeltu. Kannattaa realisoida kaikki sellainen omaisuus, jonka kela huomioi toimeentulotuessa. Sitten kun putoat työmarkkinatuelle, on myöhäistä enää toimia.
Riippuu alasta. Jos olet hoitoalalla, pääset kyllä töihin puolen vuoden päästä. Silloin pikku huili on oman jaksamisen peruste ja sitä kannatan.
Mutta sinun iässäsi (57) pitkäaikaistyöttömyydestä voi tulla ongelmia ja vapaarouvan tai -herran elämä on aika takkuista ilman mukavaa pesämunaa.
Ansiosidonnaista voit saada työhistoriastasi riippuen noin 1,5 vuotta.
Nauti hyvä ihminen kun vielä voit.
No ei se ole väärin, jos olet miltei jo burnoutissa. Ehkä saikku kuitenkin parempi vaihtoehto?
Minä väitän, ettei kukaan terve ihminen halua olla tekemättä mitään, siis jos energiatasot, terveydentila jne. kaikki kunnossa. Se on masentavaa ja raskasta sekä vie itsetuntoa. Tilanne eri, jos on jotain häikkää ja pitää saada palauduttua ja parannettua itseään.
Vierailija kirjoitti:
Prkl, siis HERMOLOMAN, eikä mikään Helsinki...ap
Hermolomaa saa lääkäriltä.
Kunhan haet kokopäivätyötä ja ilmoitat hakemasi paikat työkkärille.
On sairaan väärin! Heti pska hommiin kunnolla kyykytettäväksi!
Itse lopetin työt 12 vuotta sitten ja sen jälkeen elänyt tuilla ja piilotetuilla säästöillä.
Sen verran olen miettinyt, että sairaslomalle ei kannata jäädä kun ei ole vakituista työsuhdetta. Siksi suunnittelen jääväni loisimaan ansiosidonnaiselle.
Tiedän kyllä, että työhakemuksia pitää rustailla, mutta kun niissä mainitsen raihnaisuudestani johtuvat rajoitteen, ei minua varmasti olla ensimmäisenä rekrytoimassa. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermolomaa saa lääkäriltä.
Joo, olisi saanut kaksi päivää 😂
Sivusta eri.
En minäkään olisi vastaan moralisoimassa ratkaisuasi. En vain tiedä, miten noin pitkän, yhtenäisen työhistorian omaava osaaja ei saisi töitä eli joutuisi töihin.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään olisi vastaan moralisoimassa ratkaisuasi. En vain tiedä, miten noin pitkän, yhtenäisen työhistorian omaava osaaja ei saisi töitä eli joutuisi töihin.
Helposti, ellei satu työskentelemään hoitoalalla.