Onko väärin jos ensi syksyn ja talven nostan ansiosidonnaista ja vain olen
Olen ihan hemmetin väsynyt raskaaseen työhöni, jota olen tehnyt 33 vuotta yhtä soittoa. Tämän ikäisellä ihmisellä taitaa olla sisäänrakennettu se ajatus, että töitä on tehtävä vaikka mikä olisi.
Nykyinen työsuhteeseen päättyy ensi Kuun lopulla ja haaveilen että viettäisin ainakin puolen vuoden Helsinki moloman ansiosidonnaisen turvin. Sillä pärjäisi hyvin, koska olen sen verran töitä paiskinut että päivärahaa saisin yli tonnin kuussa.Mitään toimeentulotukea en hakisi.
Niin, ja ikää 57 etten ole ihan kuuminta hottia työmarkkinoillakaan.
Kehtaanko tehdä tämän?
Kommentit (32)
Ei ole ongelmaa. Itsekin irtisanouduin, kun työyhteisö teki elämäni sietämättömäksi. Uusia hommia löytyi ja tuli mukava palkankorotus.
Helsinki moloman!
Joo, tsi sellanen itsellesi, niin rentoudut kunnolla!
Olen minäkin ihmetellyt tätä, miten melkein kuusikymppisiä pidetään töissä vaikka olisivat itse halukkaita antamaan paikkansa nuoremmille ja terveyden puolesta voisivat olla sairauseläkkeellä. Esim äitini, jolla on nivelrikko molemmissa lonkissa ja polvissa. Käy töissä suurtalouskeittiössä.
Sitten oman ikäisiäni tai jopa nuorempia jotka ovat muka mielenterveyden takia päässeet eläkkeelle. Kuitenkin jaksavat harrastaa ja touhuta, mutta töihin eivät kykene. Käsittämätöntä.
Mikset hae saikkua vain jos sanot että tullu mielenterveys ongelmia iän takia?
Sipilä ja Rinne ottivat heti sopeutumiseläkkeen kun se oli ajankojtaista/mahdollista joten mitä isot edellä sitä pienemmät nilkit perässä. :D
Vierailija kirjoitti:
Kelan sairauspäiväraha on paljon pienempi kuin ansiosidonnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan sairauspäiväraha on paljon pienempi kuin ansiosidonnainen.
Eikö sun sairaspäiväraha lasketa ed vuonna tienatusta palkasta? Ed vuoden verottettujen tulojen mukaan? Samoihin se menee anssin kanssa.
Mieluimmin ensin sairaana ja palautuu kunnolla ja sit jatkaa työttömänä.
Ansiosidonnainen mahdollistaa miettiä miksi haluaa isona.
Työelämä ei kiitä ketään.
Jos on 30 vuotta maksanut liiton puheenjohtaja jäsenmaksuja, on ihan ok saaha siitä jotain hyötyä myös itselleen. Ay pomot ovat miljoonansa vetäneet välistä duunarin rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran olen miettinyt, että sairaslomalle ei kannata jäädä kun ei ole vakituista työsuhdetta. Siksi suunnittelen jääväni loisimaan ansiosidonnaiselle.
Tiedän kyllä, että työhakemuksia pitää rustailla, mutta kun niissä mainitsen raihnaisuudestani johtuvat rajoitteen, ei minua varmasti olla ensimmäisenä rekrytoimassa. T. Ap
Ei tartte vaivoista mitään kertoa. Ikäsi mainitseminen jo riittää 100% siihen, ettet tule valituksi mihinkään työhön. Saat alkaa nyt jatkossa viettää kivoja "eläkepäiviä". Ei ole pelkoa pienimmästäkään työhönjoutumisesta. Ainakaan palkalla. Työmarkkinatuelle pudottuasi voivat alkaa laittamaan ilmaisorjatyöhön riippuen paikkakunnasta. Täällä eivät kiusaa.
Olen itse saman ikäinen kuin ap. Siksi tiedän. Olen oikeasti hakenut töitä. Haluan nimittäin rahaa ja turvattua vanhuutta mutta tämä ikäiset on ihan kuraa työmarkkinoilla. Lukuisista hakemuksista huolimatta yhden ainutkaan työnantaja ei ole edes vastannut takaisin. Joten, rauhassa saat olla. Töitä ei saa takuulla vaikka haluaisit ja vielä vähemmän kun maisitet vaivasi - mikä on tavallaan pakkokin, sillä työnantajan on saatava tietää kaikki työesteet. Ainakin minusta se on petos, jos monisairas hakee töitä ja saa sitä mainitsematta vioistaan ja sitten sairaslomalorvii lähes koko työajan firman maksaessa sen ilman minkäänlaista työpanosta. Mielestäni ihan sama asia, kuin ryöstää suoraan rahaa yrittäjän lompakosta!
Ei ole väärin. Ja kyllä sitä aina johonkin töihin pääsee kun alkaa siltä taas tuntumaan.