Mun äiti määräilee!
Sain äidiltä vähän myöhässä synttärilahjan ja kas... paketissa oli valkokultainen kaulaketju.
Nyt joku ihmettelee, että mitä ämmä mutisee, hieno lahja. On joo.
Mutta tiedättekö, äiti määrää, että minun on pidettävä juuri HÄNEN ostamia koruja sen sijaan, että käyttäisin rakkaan mieheni minulle ostamia hopeisia tai pronssisia Kalevala-koruja, josta pidän tavattomasti. Olen atoopikko ja äiti pelkää, että ihoni pahenee noista koruista ja ostaa siksi jalometallia, aikaisemmin keltakultaa, mutta koska syvästi inhoan sitä väriä, nykyään valkokultaa. Aina, kun mieheni on ostanut jonkun korun (usein!) äiti ostaa " tilalle" korvaavan ketjun, ja sanoo, että et sinä saa pitää noita paskoja, kun ei tiedä, mitä ne sun iholle tekee.
Olen hei 33-vuotias! Enkö jo viimein saisi määrätä omasta elämästäni, omasta ihostani, jos menee pilalle, menkööt.. Itsepä sen kärsin sitten, mutta tuolla käytöksellä hän haluaa kontrolloida minua sekä vähätellä miestäni ja hänen antamia lahjoja.
Kommentteja?
Kommentit (4)
koruja. Jos äiti ihmettelee, anna ihmetellä. Ole sitkeä, niin saat selville mitä äitisi todella ajaa takaa. Vai olisko kateutta, jos ei hänelle mies ole moisia ostellut?
Vastaus oli kutakuinkin näin:" kyllä minä kuule tiedän, miltä nuo allergiat tuntuu. Minäkin tässä yksi päivä join appelsiinimehua ja voi kauheata millainen kutina siitä tuli."
Minulla vaan tämä iho on tasan yhtä kirjava oli mulla mikä koru tahansa tai ei korua ollenkaan. Harmittaa vain suunnattomasti, miten paljon se ensinnä öysää rahaa noihin kalliisiin koruihin, jotka ei todella mulle merkkaan lähskään niin paljoa kuin miehen antamat. Varsinkin kun saatesanat on mitä on..
ap
ap, kai ne äidit ei osaa lopettaa säätämistä. Mulla ikää 30v ja aina vaan äiti puuttuu meidän asioihin ja loukkaantuu jos teemme oman mielemme mukaan. Oli kysesssä tukka tai meidän koti. Napanuora on kyllä katkaistu minun puoleltani, hän ei päästäisi irti. Vihjaa vaan että koska muutetaan samaan tuppukylään kun he...
toisaalta kai sinä joskus vaihtelet koruja tilanteen mukaan -joskus siis niitä miehen antamia ja toisinaan äidin ostamia ja joskus jopa ihan itse omalla maulla valittuja? tuskin se ilkeyttään niin tekee,ota asia avoimesti puheeksi,jos niin kovin korpeaa!