Muistatteko 90-luvun alun saatanpalvontapaniikin
Saatananpalvonta on kaikkein pahin juttu mihin nuoret voi langeta. Hevimusiikki ja roolipelit houkuttelee saatananpalvontaan ja sitten seotaan ja tehdään ihmisuhreja.
Kommentit (93)
Ei niitä kannata pelätä. Ovat jo pääosin kuolleita.
En muista paniikkia koska olin itse nuori. Muistan kyllä että oli joku joka sai Saatanalta käskyjä tappaa ja se tuntui pahalta. Joku puoli-intoili mustasta raamatusta. Itseä ei Saatana kiinnostanut, onneksi. Muuten olin kyllä melko rebel. Mun mielestä nyt on paljon enemmän satanismia, monessa muodossa.
Nauratti koko homma. Pelattiin spiritismiä ja naurettiin.
Muistan ja olen itse hyvin perinteinen kristitty ja jopa minä pidin ns. satan panicia naurettavana ilmiönä. Kouluissa kiersi joitakin ex-saatananpalvojia puhumassa. Samaten kävi porukkaa puhumassa huumeiden vaarallisuudesta. Kuinka moni muistaa tarinan, jossa joku huumeiden takia luuli itseään appelsiiniksi, kuori itsensä ja kuoli verenhukkaan?
Faktahan oli se, että juuri kukaan nuorista ei ollut edes ajatellutkaan mitään saatananpalvontaa, huumeita tms. ennen kuin vasta sitten kun näistä alettiin varoitella ja valistaa. Suurimmalla osalla nuorista meni ihan hyvin ja niillä joilla ei mennyt syynä oli lähinnä ongelmat kotona (vanhempien alkoholin käyttö jne.)
Ei kaikki saatananpalvojat pukeudu mustiin, esim aikuiset on yleensä ihan normaaliasuisia pukumiehiä ja naisia. Eliitti.
Muistan. Yhä smanlaista meininkiä. Purranpalvontaa havaittavissa. Jopa aikuisväestössä
Juu. Yhdessä lähimetsässä jotkut sanoivat olevan pari (nuorta?) palvojaa, otin todesta. Ei tietoa oliko oikeasti, ei siellä näkynyt ketään. Muualla saattoi ollakin. Taisin itsekin vahingossa lietsoa paniikkia, teininä. :D
Yksi kerta tosin siellä metsässä puska liikkui kuin itsekseen. Just silloin kun olin lukinnut itseni ulos, enkä päässyt sisälle. Tiedä sitten mikä tai kuka oli.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu siihen aikaan pelasi sitä ja kertoi kokemuksistaan. En tiedä vaikuttiko heidän käyttämät päihteet, jos niitä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu siihen aikaan pelasi sitä ja kertoi kokemuksistaan. En tiedä vaikuttiko heidän käyttämät päihteet, jos niitä oli.
Me pelattiin ihan ilman päihteitä.
En muista, olen syntynyt vuonna 2009.
Parempi, jos ei sekaannu mihinkään, jota ei ymmärrä ja hallitse.
Muistan kyllä. Meidän naapurikunnassa jotkut nuoret leikkasivat ruumiilta kuulemma sormenpään irti. Sielläpäin siis kuolleet tuodaan arkussa kirkon kellotapuliin ennen hautajaisia ja sinne oli helppoa murtautua. Sitä en tiedä, kuka se vainaja oli ja mitä niille nuorille sitten tapahtui. Todennäköisesti siellä alueella ja siihen aikaan homma on hoidettu jotenkin uskonnollisesti seurakunnan toimesta...
Kyllä muistan. Koulussa meidät pistettiin katsomaan dokkari "Saatana kutsuu minua", löytyy nykyään Tubesta
(1. osa, osa 2 ja 3 löytyy tosta sivusta).joo ja viäläkin satanisti ja saatananpalvoja ovat lehdistön mielestä sama asia...
Muistutti woketusta ja cancel-vainoja. Nämä eivät ole kylläkään ja valitettavasti katoamassa minnekään.
Nykyyänhän feministit ovat ns. feministisiä satanisteja ja "noitia" :DDD
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muistan. Koulussa meidät pistettiin katsomaan dokkari "Saatana kutsuu minua", löytyy nykyään Tubesta
(1. osa, osa 2 ja 3 löytyy tosta sivusta).
Meille näytettiin tämä dokumentti ala-asteella, taisin olla kolmannella luokalla ja se oli ahdistava ja pelottava.
Ei kukaan meistä lapsista ollut kuullutkaan saatananpalvonnasta ja ei silloin noin nuoret huumeista ja seksistäkään paljon mitään tiennyt ennen tuota dokumenttia. Hurjimmat lapset meni sitten kotiin leikkimään spiritismiä, semmoista saatanpalvontaa tuo dokumentti innosti harjoittamaan.
jep. muistan hyvin tuon, että joku huumemies kuori itseänsä kuin appelsiinia vertauksen. samoin poliisien vakavamieliset vierailut koulussa jäi mieleen, kaikki istuivat ihan paskanjäykkinä opettajaa ja rehtoria myöten. meillä uskonnonopettaja varoitti myös, että ei saa kuunnella takaperin hevimusiikkia. siinä esiintyi kuulemma saatanallisia tekstejä.
Muistan, psykologit puhuivat mustiin pukeutuvista nuorista kauhuissaan.