Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullinen tarina vanhuksesta, joka ylisuurella tontilla olevilla puilla aiheuttaa riitoja naapurustoon

Vierailija
10.07.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009642147.html

Eiköhän aika tee tehtävänsä ja moottorisaha kohta laulaa tuollakin. Ei tuollainen kuulu nykyaikaiseen kaupunkiin.

Kommentit (285)

Vierailija
221/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella miten tuo täti pukee visusti maskin kuonolleen kun uskaltaa joskus lähteä tuolta metsästä pois😆🤣😂

Miksi pukisi?

Vierailija
222/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häh? Mielettömän inspiroiva juttu luontoa ymmärtävästä biologista.

Ihminen jonka mielestä kaupungissa ei saa puusta leikata pienen pientä oksaakaan ei todellakaan ymmärrä luontoa.

Nimenomaan juuri ymmärtää luontoa ja luonnon kiertokulkua. Mistä ihmeestä sikiää ajatus että luonto ja luonnonvaraiset kasvit tarvitsevat ihmistä "korjaamaan" jotain? Että kasveja pitäisi trimmata, leikata ja muotoilla? Kyllä luonto osaa hoitaa ihan itse. On osannut miljoonia vuosia ilman ihmistä.

Voi miten ihanan kalkkis 1800-luvun näkemys siihen mikä on luonnolle hyväksi 😆🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella miten tuo täti pukee visusti maskin kuonolleen kun uskaltaa joskus lähteä tuolta metsästä pois😆🤣😂

Eiköhän ole ne naapurit jotka niitä maskeja pukee.

Vierailija
224/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pukisi?

Sanotaanko että on tästä maailmasta ja muista ihmisistä aika lailla irrallaan elävä.

Vierailija
225/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kiitän jokaisesta lehdestä, joka meidän nurmikolle tulee. Ajelen ne silpuksi ruohonleikkurilla, ei kestä kauaa kun ne ovat hävinneet. Kastemadot vievät ne maan alle ja nurmikosta tulee ilmava ja kukoistava.

Hyvä että joku edes ymmärtää että lehdet eivät ole roskia. Minullakin on pihassa runsaasti kastematoja kun en hysteerisesti perkkaa "roskia" sotkemasta pihaa. Kasvit kasvaa silmissä, ötököitä riittää mutta ei massoina tuhoamassa kasvustoja. Kasvit ovat terveitä ja kestävät ötökkähyökkäykset kuolematta. Keinolannoitteita tarvitsee hyvin harvoin, vain kalkkia joskus lisään. Naapurilla kuuluu menevän hermot ja kaivaa heti myrkkypullon esiin kun näkyy jossain voikukka tai muurahainen. Pensaat kynii joka vuosi rangoiksi ja kukinnat menee joka kerta ainakin vuodeksi. Minun pihassa on tilaa muurahaisille ja voikukille. Molemmissa hyvät puolensa. Jaksaa naapuri aina ihmetellä miten kaikki minun pihassa kukoistaa.

Voi mummo parka kin et ymmärrä helsinkiläisen omakotitontin ja metsän eroa.

Vierailija
226/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen jonka mielestä kaupungissa ei saa puusta leikata pienen pientä oksaakaan ei todellakaan ymmärrä luontoa.

Nimenomaan juuri ymmärtää luontoa ja luonnon kiertokulkua. Mistä ihmeestä sikiää ajatus että luonto ja luonnonvaraiset kasvit tarvitsevat ihmistä "korjaamaan" jotain? Että kasveja pitäisi trimmata, leikata ja muotoilla? Kyllä luonto osaa hoitaa ihan itse. On osannut miljoonia vuosia ilman ihmistä.

Vanhat on monissa asioissa viisaampia. Kaikki uusi ei ole aina parempaa kuin vanha. Jotkut sukupolvet vain kadottaa terveen järjen ja luontoyhteyden.

Vierailija
227/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää postimerkki tonteista, mutta en tosiaankaan haluaisi tuollaista naapuria. Naapuritontillakin ja asunnossa pimeää kuin tontun pe%#"%ssä. Aurinko paistaa Suomessa niin vähän, että paistakoot!

Vierailija
228/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kiitän jokaisesta lehdestä, joka meidän nurmikolle tulee. Ajelen ne silpuksi ruohonleikkurilla, ei kestä kauaa kun ne ovat hävinneet. Kastemadot vievät ne maan alle ja nurmikosta tulee ilmava ja kukoistava.

Hyvä että joku edes ymmärtää että lehdet eivät ole roskia. Minullakin on pihassa runsaasti kastematoja kun en hysteerisesti perkkaa "roskia" sotkemasta pihaa. Kasvit kasvaa silmissä, ötököitä riittää mutta ei massoina tuhoamassa kasvustoja. Kasvit ovat terveitä ja kestävät ötökkähyökkäykset kuolematta. Keinolannoitteita tarvitsee hyvin harvoin, vain kalkkia joskus lisään. Naapurilla kuuluu menevän hermot ja kaivaa heti myrkkypullon esiin kun näkyy jossain voikukka tai muurahainen. Pensaat kynii joka vuosi rangoiksi ja kukinnat menee joka kerta ainakin vuodeksi. Minun pihassa on tilaa muurahaisille ja voikukille. Molemmissa hyvät puolensa. Jaksaa naapuri aina ihmetellä miten kaikki minun pihassa kukoistaa.

Voi mummo parka kin et ymmärrä helsinkiläisen omakotitontin ja metsän eroa.

Näyttää että ymmärrän paremmin kuin moni muu.

Vierailija
229/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos kotonasi on luteita, torakoita, toukkia ym, ne ovat vain ihanaa luontoa joita ei saa poistaa.

Vierailija
230/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pukisi?

Sanotaanko että on tästä maailmasta ja muista ihmisistä aika lailla irrallaan elävä.

Miten sekin sitten sinun elämääsi häiritsee?

Vierailija
231/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa ja lainatkaa tämän kasvitieteilijän kirjoja. Kääntäkää tämäkin herjajuttu kohteelle positiiviseksi. Minä tilasin heti kolme kirjaa.

Minulla on jo. Kasvien maaginen maailma on mahtava hakuteos. Puiden kertomaa olisi kiinnostava.

Vierailija
232/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat on monissa asioissa viisaampia. Kaikki uusi ei ole aina parempaa kuin vanha. Jotkut sukupolvet vain kadottaa terveen järjen ja luontoyhteyden.

Tässä keskustelussa teitä vanhuksia kyllä riittää.

Vierailija
233/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Ilomantsissa asuvat mummot kommentoi Stadin tonttia. Huoh.

Vierailija
234/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartasta ja satelliittikuvasta näkee ettei metsä edes varjosta naapurien tontteja. Ehkä vika onkin siinä, ovat kateellisia varjosta jonka pihan omistaja saa.

Vierailija
235/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen pohjois-helsinkiläinen parjausjuttu, kun joku ei sovi muottiin. Keksitään juttuja ja kierretään ympäri naapurustoa kertomassa tarinoita. Täällä monella elämän suola on toisten herjaaminen.

Vierailija
236/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai myös rukoilet ja suutelet jokaista lehteä?😆

Vierailija
237/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 67-vuotias vanhus,no ei ole. Olen myös 67 ja ihan noin suurinpiirtein tunnen itseni keski-ikäiseksi. Mikä ikä se sitten onkaan? 🤗. Ihan asian läheltä siis ja en ole lukenut kuin muutaman kommentin

Vierailija
238/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain Ilomantsissa asuvat mummot kommentoi Stadin tonttia. Huoh.

En tiennytkään että pitää asua jossain tietyssä paikassa saadakseen osallistua vauvapalstalla olevaan julkista lehtijuttua koskevaan keskusteluun.

Vierailija
239/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kartasta ja satelliittikuvasta näkee ettei metsä edes varjosta naapurien tontteja. Ehkä vika onkin siinä, ovat kateellisia varjosta jonka pihan omistaja saa.

Totanoin, viimeksi kun katsoin niin maailmassa on muitakin varjoa tuottavia asioita kuin puut. 😄

Vierailija
240/285 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puilla on usein ihan valtavat juuret, esim koivulla yhtä leveät ja syvät kuin latvus on. Juuristo menee läpi esim kaivoista ja putkista mennen tullen, ja maa elää usein roudan aikaan juurien takia. Ymmärrän, että tällaisessa tilanteessa puista tulisi pyrkiä jossain määrin eroon. Mutta voi että miten ihana piha keskellä ankeutta! Itsellä onneksi puustoinen luonnontilainen 2ha tontti, jonka keskellä torppa. Myrsky kaatoi kaikki puut ja jätti tontin orvoksi ja tyhjäksi, mutta nyt silloiset puuntaimet ovat kasvaneet jo varjostaviksi ja metsä alkanut vetämääm monimuotoisuudellaan puoleensa erilaisia eläimiä mäyristä kontiaisiin ja korpeista ja teeristä pajulintuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan