Onko teillä autolainaa?
Millaisia rahoitustarjouksia olette saaneet viimeaikoina vai pankkilainallako olette hankinnat tehneet?
Kommentit (88)
Ei ole. Ostan aina käteisellä, sillä on helppo tinkiä.
2020 ostin, eli en ihan viimeaikana :)
Mutta silloin sain korottoman ja kuluttoman luoton. Eli ehdottomasti kannattavampaa ottaa kuin se että olisi maksanut heti pois. Näinä inflaatioaikoina varsinkin.
Harmi kun kohta maksettu.
Ainoo mihin voi ottaa lainaa on opiskelut ja kämppä. Kaikki muu tulee pystyä maksamaan heti tai jättää sitten ostamatta.
Toisesta autosta jäljellä pari tonnia, laina otettu vuonna 2019, todellinen vuosikorko alle 1%
Toinen auto ostettu hetken mielijohteesta perus pankin kulutusluotolla, korko taitaa olla jotain 9% tai yli. Ei niin hirveästi paina kun ykköstonneista puhutaan.
Tällä hetkellä autorahoituksessa 3,99 tuntuu olevan yleinen linja, tosin piilokuluja niissä että "laskutuskulu 25€/kk, perustamiskulu500€" ei mitenkään harvinaisia. Aiemmin perustamiskulua ei ollut ja laskutuskulu jotain 5€/kk
En ole ikinä ottanut autolainaa koska en näe siinä mitään järkeä. Olen aina ostanut niitä edullisia autoja joihin minulla on varaa ja hyvin olen pärjännyt.
Auto on minulle vain liikkumisväline paikasta A paikkaan B ja itsetuntoni kestää ajaa vaikka ladalla tai fiatilla jos niin on.
Ainoa laina mitä olen elämässäni ottanut on asuntolaina.
M32
Vierailija kirjoitti:
Ainoo mihin voi ottaa lainaa on opiskelut ja kämppä. Kaikki muu tulee pystyä maksamaan heti tai jättää sitten ostamatta.
Olen opiskellut yliopistotasolle asti, täysin ilman opintolainaa. Työnteolla rahoitin opinnot.
Autoon olen ottanut lainaa, ihan vaan siksi kun olisihan se ollut pöljää maksaa joku 30 tonnia käteisellä, kun tarjottu korko oli 0% plus 5€/kk.
T. Tarkka opiskelija
Ei, kyllä nyt 6500 euron auto pitää pystyä ostamaan käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut yliopistotasolle asti, täysin ilman opintolainaa. Työnteolla rahoitin opinnot.
Autoon olen ottanut lainaa, ihan vaan siksi kun olisihan se ollut pöljää maksaa joku 30 tonnia käteisellä, kun tarjottu korko oli 0% plus 5€/kk.
T. Tarkka opiskelija
Mikä järki on laittaa noin paljon rahaa johonkin autoon?
Vierailija kirjoitti:
Mutta silloin sain korottoman ja kuluttoman luoton. Eli ehdottomasti kannattavampaa ottaa kuin se että olisi maksanut heti pois. Näinä inflaatioaikoina varsinkin.
Minä ostin käteisellä ja tingin 700€ hinnasta pois. Ehdottomasti kannattavinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ottanut autolainaa koska en näe siinä mitään järkeä. Olen aina ostanut niitä edullisia autoja joihin minulla on varaa ja hyvin olen pärjännyt.
Auto on minulle vain liikkumisväline paikasta A paikkaan B ja itsetuntoni kestää ajaa vaikka ladalla tai fiatilla jos niin on.
Ainoa laina mitä olen elämässäni ottanut on asuntolaina.
M32
Ihana mies 🥰
Saanko ottaa moisesta alfalta suikkiin?N17
Et saa koska en viehäty sokeritytöistä ja minua kiinnostaa vain aikuiset naiset.
M32
Vierailija kirjoitti:
Tuo mikään auto ole. Tuo on auton käsiraha...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä harva ymmärtää, omalla rahalla jos ostaa auton niin siinä on aika iso tinkivara silloin. Rahoituksella/velkarahalla jos hakee auton käyttöönsä niin tinkivara on paljon pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai luuletko ettei muuten saa tingittyä kuin setelitukkoa heiluttamalla? Hah.
Harvoin ne autoliikkeet itse niitä autoja rahoittaa. Se on ihan sama sille liikkeelle kilahtaako heille se raha Mäen Annan tililtä vai Santanderilta.
Ei ole, fiksu liisaa auton varsinkin nyt kun tekniikka kehittyy nopeasti.
Ehkäpä autolaina on tietyllä tapaa turhin kohde minkä ostaa lainalla. Ostaa mielummin sellaisen mihin on käteisellä varaa.
Nimimerkillä viimeksi ostettu uusi auto "meidän perheessä" vuonna 1980.
Ei ole koskaan ollut. Olen aiemmin saanut vanhemmiltani heidän vanhan autonsa aina kun ovat ostaneet uuden auton, nykyisen autoni olen ostanut itse käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Paalattavaksi pitäisi viedä tuollaiset romut!
Ei todellakaan. Aina pitää ostaa sellainen auto johon ei tarvitse lainarahaa.