Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikon ruokaostokset kahdelle 40,89 euroa

Yritetään säästää
10.07.2023 |

Perunat 1,39 e
Tomaatit 1,74 e
Jäävuorisalaatti 1,97 e
Kurkku 0,80 e
Kahvi 5,19 e
Juusto 6,45 e
Shampoo 1,99 e
Kaurahiutale 1,45 e
Ruisleipä 2 pussia 3,98 e
Jauheliha 400 g 2,79 e
Nakit 900 g 3,24 e
Kananmunat 12 kpl 2,09 e
Maito 0,99 e
Pakastevihannekset 2 pussia 1,18 e
Kalapuikot 12 kpl 1,50 e
Suola 0,99 r
Rypsiöljy 3,15 e
Nämä yhteensä 40,89 e
Täydennystä ei tarvitse tälle viikolle hakea ja ruokaa jää vielä seuraavaankin viikkoon. Pakastimesta marjoja ja mehuja lisäksi.
Tällä laskutoimituksella meillä menee 160 euroa kuukaudessa ruokaan ja meitä on 2 henkilöä. Käydään töissä että voidaan käyttää enemmänkin jos halutaan.
Miten teillä muilla?

Kommentit (286)

Vierailija
221/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä menee viikossa yhdellä:

Mikro ateriat x 7 = 17,5e

Maito 1l = 1e

Leipä = 2e

Tomaatti = 2e

Kurkku = 2e

Herkut = 5e

Jogurtti = 4,5e

Viilit = 4e

= 38e

Tämmöisillä eväillä täällä. Syön tosiaan lounaaksi mikroaterian ja toisen kerran iltapalan.

Ihan ok. Minä vaihtaisin mikroateriat kotiruokaan, jos vaan omistat uunin.

Minä vaihtaisin (ainakin) kahtena päivänä valmisruuan keittolevyllä valmistettuun ateriaan. Esim. keitetyt perunat ja kalapuikot. Helppo tehdä ja luksusta eineksiin verrattuna. Suunnilleen samanhintaisia myös.

Vierailija
222/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesoillaan sillä kuka pystyy syömään mahdollisimman epäterveellistä ruokaa, mut kuhan maksaa vähän 🤡

Lifegoals!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yhden hengen talous ja ruokaan menee muutaman kympin vaille 400 euroa kuukaudessa. En syö nykyään juuri lainkaan punaista lihaa missään muodossa, en syö valmisruokia, en käytä kovia rasvoja, pastani on täysjyvää ja riisin olen korvannut suomalaisella kauratuotteella, arkipullan leivon itse, syön kasviksia ja hedelmiä enemmän kuin mitä ovat vähimmäissuositukset ja ruokahävikkiä ei minulta synny. En aiheuta yhteiskunnalle kustannuksia liikakiloilla, pystyn ja osaan syödä niin, että paino pysyy kurissa.

Tjaa mulla menee noin 75 euroa kuussa ruokiin. 400 eurolla saisin 5 kuukauden ruuat ja jäisi ylikin herkkuihin kuten suklaaseen. Säästöliekillä eloa.

Vierailija
224/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä noilla hyvin pärjää ja eihän hiuksia tarte pestä joka päivä, shamppoo riittää pitkäksi aikaa.

Maitoa ei aikuinen tarte , voi juoda vettä ja mehujakaan ei tarte , pärjää vedellä.

Kahvinjuontia voi vähentää .

Aamulla kaurapuuro leivän kanssa

Porkkanat ovat edullisia ja porkkanaraaste täyttävää ruuan kanssa

itse voi tehdä esim kuivakaakun joka käy kahvileivästä

Valmiit ruuat ja salaatit maksaa paljon , ne voi tehdä itse

Vierailija
225/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pisti silmään kahvin hinta, en ikinä ostaisi noin kallista pakettia😅

Vierailija
226/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asun ja ruokabudjetti 100 e/viikko. Tuon yli ei saisi mennä. Joskus menee kaikki, joskus vähemmän.

Vierailija
227/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio banaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yhden hengen talous ja ruokaan menee muutaman kympin vaille 400 euroa kuukaudessa. En syö nykyään juuri lainkaan punaista lihaa missään muodossa, en syö valmisruokia, en käytä kovia rasvoja, pastani on täysjyvää ja riisin olen korvannut suomalaisella kauratuotteella, arkipullan leivon itse, syön kasviksia ja hedelmiä enemmän kuin mitä ovat vähimmäissuositukset ja ruokahävikkiä ei minulta synny. En aiheuta yhteiskunnalle kustannuksia liikakiloilla, pystyn ja osaan syödä niin, että paino pysyy kurissa.

Tjaa mulla menee noin 75 euroa kuussa ruokiin. 400 eurolla saisin 5 kuukauden ruuat ja jäisi ylikin herkkuihin kuten suklaaseen. Säästöliekillä eloa.

Minulle on tärkeää syödä laadukkaasti ja terveellisesti ja jos tinkiä jostakin täytyy tingin jostakin muusta kuin syömisestä.

Vierailija
228/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on treenaavan miehen kolmen päivän safkat.

Koska kaikki miehet on bulkkaavia kehonrakentajia.

Listalta taitaa lähinnä puuttua käyhien kestosuosikit: olut ja tupakka

Vierailija
229/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noin halvalla saa ruokaa?

Täällä mm. Maito 1,29e, jauheliha 3,67e, 900g nakkipaketti yli 5e.

S-Market Kalajoki. Täällä on hyvä lomailla ja mökkeillä.

Kappas! no siinä tapauksessa! Haluaisitko vähän korjailla tuota sun listaa, kun meillä ei esimerkiksi ole 12 kpl kalapuikkoja 1,50 eurolla. 12 kappaleen kalapuikkoja on, mutta ne maksaa 3,35 €. Pakasteesta löytyy myös 1,5 eurolla kalapuikkoja, niitä Rainbown halvimpia, mutta paketissa on 10 kalapuikkoa, ei 12. Myöskään 12 kpl munia meillä ei ole tuohon hintaan, niitäkin on vain 10 kpl rasiassaan. Nakkitarjous, jauheliha ja öljy on oikein.  Tomaatteja et tainnut ostaa kovin montaa, kun halvimmat meillä on 2,39 kg? En nyt koko kauppalistaasi käynyt läpi, mutta nuo huomasin heti, että väittämät eivät pidä paikkaansa.

Haha, busted!

Koska olen tavattoman ärsyttävä ihminen (en ap), niin kävin Kalajoen S-marketissa katsomassa nuo ostokset. AP:n ostoslistalla ja yllä olevilla huomioilla (kananmunia ja kalapuikkoja saa vain 10 kpl pakkauksissa, ei 12), ostosten hinnaksi tuli 41, 09€. Hintaero muodostui mm. kaurahiutaleiden 0,05€ ja suolan 0,20€ erotuksesta. Jos olisin valinnut halvimman maidon ja halvimman jäävuorisalaatin, olisin päässyt alle tuon ap:n hinnan.

Mitä tämä tarkoittaa? No, se tarkoittaa sitä, että ap EI käynyt Kalajoen S-marketissa, vaan jossain toisessa S-marketissa, Kalajoen hän heitti, koska ei halua kertoa missä lomailee. Oletettavasti jossain lähialueilla, koska oletti, että kaikissa S-marketeissa on samat hinnat. Täkäläisessä S-marketissa summa olisi 41,54€.

Jos taas vaihdan pääkaupunkiseudun kauppaan, niin summa onkin enää 38,56€.

Että sinänsä. AP joko osti ruuat tai ei ostanut, mutta noilla pienillä korjauksilla tuo pitää riittävällä tarkkuudella paikkaansa. Ja pääkaupungista ostamalla saa varhaisperunoita 2,7kg tuolla 1,39€. Kyllä siitä pottuja pitäisi riittää viikoksi kahdelle.

Minä ostin ruoat Kalajoen S-Marketista. Munien ja kalapuikkojen määrän katsoin väärin. Laskin äsken nuo munat. Niitä oli kymmenen. Sillä ei ole minulle mitään väliä että tekeekö ostokset 40 tai 240 euroa. Vai laskinko väärin ne munat. Mutta kiitokset korjailuista.

-Ap

Mutta kun sanoit, että niistä kymmenestä munasta riittää aamuihin ja kahteen päivällismunakkaaseenkin kahdelle, niin toisia tällainen askarruttaa.

Itsekin välillä harrastan mökkeilyä eri paikoissa ja joutunut miettimään, miten järkevästi täyttää tyhjä jääkaappi juuri sopivasti viikoksi, varsinkin jos uusi kauppareissu on hankala. Noin niukalla listalla en kyllä ole pärjännyt, mutta jokainen tavallaan.

Ei me joka aamu syödä munia. Puuro ja reilusti marjoja. Munakas tehdään maitojauheeseen.

Ja se maksaa listaan lisää?

Vierailija
230/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitten ilman?

ostin just kahvia, ja se maksoi juuri tuon verran kuin ap:lla

Vierailija
231/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas! no siinä tapauksessa! Haluaisitko vähän korjailla tuota sun listaa, kun meillä ei esimerkiksi ole 12 kpl kalapuikkoja 1,50 eurolla. 12 kappaleen kalapuikkoja on, mutta ne maksaa 3,35 €. Pakasteesta löytyy myös 1,5 eurolla kalapuikkoja, niitä Rainbown halvimpia, mutta paketissa on 10 kalapuikkoa, ei 12. Myöskään 12 kpl munia meillä ei ole tuohon hintaan, niitäkin on vain 10 kpl rasiassaan. Nakkitarjous, jauheliha ja öljy on oikein.  Tomaatteja et tainnut ostaa kovin montaa, kun halvimmat meillä on 2,39 kg? En nyt koko kauppalistaasi käynyt läpi, mutta nuo huomasin heti, että väittämät eivät pidä paikkaansa.

Haha, busted!

Koska olen tavattoman ärsyttävä ihminen (en ap), niin kävin Kalajoen S-marketissa katsomassa nuo ostokset. AP:n ostoslistalla ja yllä olevilla huomioilla (kananmunia ja kalapuikkoja saa vain 10 kpl pakkauksissa, ei 12), ostosten hinnaksi tuli 41, 09€. Hintaero muodostui mm. kaurahiutaleiden 0,05€ ja suolan 0,20€ erotuksesta. Jos olisin valinnut halvimman maidon ja halvimman jäävuorisalaatin, olisin päässyt alle tuon ap:n hinnan.

Mitä tämä tarkoittaa? No, se tarkoittaa sitä, että ap EI käynyt Kalajoen S-marketissa, vaan jossain toisessa S-marketissa, Kalajoen hän heitti, koska ei halua kertoa missä lomailee. Oletettavasti jossain lähialueilla, koska oletti, että kaikissa S-marketeissa on samat hinnat. Täkäläisessä S-marketissa summa olisi 41,54€.

Että sinänsä. AP joko osti ruuat tai ei ostanut, mutta noilla pienillä korjauksilla tuo pitää riittävällä tarkkuudella paikkaansa. Ja pääkaupungista ostamalla saa varhaisperunoita 2,7kg tuolla 1,39€. Kyllä siitä pottuja pitäisi riittää viikoksi kahdelle.

Minä ostin ruoat Kalajoen S-Marketista. Munien ja kalapuikkojen määrän katsoin väärin. Laskin äsken nuo munat. Niitä oli kymmenen. Sillä ei ole minulle mitään väliä että tekeekö ostokset 40 tai 240 euroa. Vai laskinko väärin ne munat. Mutta kiitokset korjailuista.

-Ap

Mutta kun sanoit, että niistä kymmenestä munasta riittää aamuihin ja kahteen päivällismunakkaaseenkin kahdelle, niin toisia tällainen askarruttaa.

Itsekin välillä harrastan mökkeilyä eri paikoissa ja joutunut miettimään, miten järkevästi täyttää tyhjä jääkaappi juuri sopivasti viikoksi, varsinkin jos uusi kauppareissu on hankala. Noin niukalla listalla en kyllä ole pärjännyt, mutta jokainen tavallaan.

Minuakin askarruttaa, miten kymmenestä munasta riittää kahdelle kahteen päivällismunakkaaseen ja sen lisäksi vielä aamuihinkin kananmunia.

Tein eilen aamupalamunakkaan kahdelle. Siihen meni kahdeksan kananmunaa. Ja ihan hoikkia ollaan.

Vierailija
232/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sitä voisi itsekin säästää. Joku kirjoitti, että 1,39 eurolla saa S-kaupasta jopa 2,5 kiloa perunoita. Ne on sitten jotain 50 senttiä kilolta eli  vanhoja viime kesän perunoita. Itselle juuri uudet perunat ovat ihan parhaita, ja vaikka en henno torilta ostaa seitsemän euron kilohintaan, niin Prismasta sai oikein hyviä juuri tuon 1,39 euroa kiloa. Niitä menee meidän perheessä jo vaikka miten monta kiloa päivässä. Jos kaikesta nipistäisi, niin säästäisi. 

Vierailija
233/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, mitä kasvisruokaa kommentoijat ja lukijat te valmistatte kotona? Minulla on ideat loppu, jos niitä nyt on koskaan ollutkaan.

Kaurapuuro ja hernekeitto kuuluu jo ruokavalioon. Mitäs muita niitä kasvisruokia teette?

Tämä on ohi aiheen, mutta enpä tee tästä uutta ketjua nyt.

Vierailija
234/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäävuorisalaatto on älytön ostos. Ei ravintoarrvoa ja kallis.

Normaalihintainen kahvi myös typerä ostos, jos yrittää säästää.

Lista huutaa suunnittelemattomuutta. Hetken päähänpistos, nyt dyödään halvalla kalapuikkoja - tyyliin. Jos sulla olis kykyä ruoanlaittoon ja ostossuunnitteluun, lista ei olisi tämä eöi mitä yrität todistaa?

Miksi jäävuorisalaattia on jokaisessa marketissa? Siksi, että ihmiset ostavat sitä. Jos sinä et osta niin ei tarvitse silti sanoa älyttömäksi. Miksi kahvi olisi typerä ostos jos tykkää kahvista ja on oma merkki. Itse ostan omaa merkkiäni maksoi mitä maksoi ja sillä siisti. Osta sinä alekahvia mitä merkkiä milloinkin. Noin pienestä listasta ei voi päätellä mitään suunnittelemattomuutta. Mahtoiko ap nyt yrittää edes todistaa yhtään mitään, itse en saanut ollenkaa semmoista vaikutelmaa.

Vierailija
235/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa, mitä kasvisruokaa kommentoijat ja lukijat te valmistatte kotona? Minulla on ideat loppu, jos niitä nyt on koskaan ollutkaan.

Kaurapuuro ja hernekeitto kuuluu jo ruokavalioon. Mitäs muita niitä kasvisruokia teette?

Tämä on ohi aiheen, mutta enpä tee tästä uutta ketjua nyt.

No viimeksi olen tehnyt munakoisovuokaa, ratatouillea, kasvislasagnea, pastakastiketta, kasvissosekeittoa, pinaattikeittoa ja kesäkeittoa. Nyt en ole ihan hetkeen tehnyt mitään, kun syödään enimmäkseen vain uusia perunoita ja niiden kanssa usein sieniä tai sienikastiketta.

Vierailija
236/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pussia leipää viikoksi kahdelle! Eivät voi edes kovin isoja pusseja olla, kun kerran maksavat yhteensä alle 4 euroa. Minä yksinasuva nainen syön helposti kolme pussillista leipää viikossa.

Minäkin olen yksinasuva ja joskus menee viikko, etten syö kuin kaksi siivua leipää. Jos sinä olet leivän suursyömäri, muiden ei tarvitse sellaisia olla. Kokkaan joka päivä tuoreita ruokia enkä syö mitään voileipiä. 

Vierailija
237/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla viisikko-ministerien keksimä lista kun toivat WEF köyhdyttämisen agendan Suomeen 2020-2023 ja nyt kaikkien suomalaisten ostovoima on nollassa... kyyti on kylmää...

Tässähän ei ole Ap:n ostovoimasta kysymys. Mutta hyvä lista hänelle joka väittää ettei toimeentulotuella pysty ostamaan ruokaa. Hyvä lista hänelle joka seisoo leipäjonosta ja saa kuitenkin tukea yhteiskunnalta. Pienilläkin tuloilla voi elää jos osaa käyttää taskulaskinta.

Hyvä lista hänelle, joka haluaa nääntyä nälkään ja menettää terveytensä lisäksi mielenterveytensä ja elämänhalunsa. Ja viimeisetkin työkykynsä rippeet.

Kukaan ei tässä koko maailmassa näänny noilla ostoksilla nälkään. Et taida tietää edes millaista on nälkään nääntyminen. Viikon elää varsin mukavasti noilla appeilla jos on normaalisti syövä ihminen eikä tarvitse parin tunnin välein burgereita ja pitsaa ja paksuja voileipiä ja pullia. 

Vierailija
238/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, busted!

-Ap

Minuakin askarruttaa, miten kymmenestä munasta riittää kahdelle kahteen päivällismunakkaaseen ja sen lisäksi vielä aamuihinkin kananmunia.

Tein eilen aamupalamunakkaan kahdelle. Siihen meni kahdeksan kananmunaa. Ja ihan hoikkia ollaan.

Tuhti aamupala teillä. Mitä lisäksi? Montako siivua leipää, kinkkua ja juustoa? Itse teen kahdelle munakkaan neljästä kananmunasta. En ole ap.

Vierailija
239/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai sitä voisi itsekin säästää. Joku kirjoitti, että 1,39 eurolla saa S-kaupasta jopa 2,5 kiloa perunoita. Ne on sitten jotain 50 senttiä kilolta eli  vanhoja viime kesän perunoita. Itselle juuri uudet perunat ovat ihan parhaita, ja vaikka en henno torilta ostaa seitsemän euron kilohintaan, niin Prismasta sai oikein hyviä juuri tuon 1,39 euroa kiloa. Niitä menee meidän perheessä jo vaikka miten monta kiloa päivässä. Jos kaikesta nipistäisi, niin säästäisi. 

Noi 0,49 €/kg perunat olivat nimenomaan varhaisperunoita, ilmeisesti joku kampanja pääkaupunkiseudun S-marketeissa, Prismoissa ei ollut samalla hinnalla.

Vierailija
240/286 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitten ilman?

ostin just kahvia, ja se maksoi juuri tuon verran kuin ap:lla

Minun merkkikahvi maksaa 6,70 e puoli kiloa enkä hinnan vuoksi luovu. Nautin kahvista ja juon kolme pientä kuppia päivässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi