Miten pystytte leikata koiranne kynnet?
Kommentit (232)
leikkaamaan "En ole humalassa, minähän pystyn puhumaan" sanoi Irwin Syksyn sävel kilpailussa. Sijoitus tipahti sijallle 2. viimeisellä minuutilla.
Tietäjäinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumihiutaleilla meni tunteisiin, kun ei kirjoteta vauva-palstalle kuin olisi äidinkielen(Suomi) yo-kokeissa.
Aina kuuluu kirjoittaa oikein. Kielen osaamattomuus kertoo sivistymättömyydestä.
Koulussa on istuttu kännykkä kädessä.
Koiran kanssa lenkkeillään paljon ja kynsiä ei tarvitse leikata kuin trimmauksen yhteydessä kahden tai kolmen kuukauden välein. Kolmas koira jo menossa enkä ole varmaan kuin pari kertaa itse leikannut koiran kynnet viimeisen 20 vuoden aikana. Kaksi ensimmäistä koiraa opetin itse kynsien leikkuuseen, mutta nyt tämän viimeisen nuoren koiran kanssa en ole kertaakaan leikannut sen kynsiä.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Koiran kynnet kuuluu leikata noin kuukauden välein. Tällä tavalla koira tottuu myös niihin saksiin eikä vastustele.
Kynnenleikkuuväli on kyllä tosi koirakohtaista. Nykyisellä koiralla ehtii jo viikossa kasvaa kynnet. Edellisellä koiralla taas riitti 2-3vk välein.
Ja tuo tottuminen osittain luonnekysymys. Pennusta asti leikattu vähintään kerran viikossa ja edelleen vastustelee toisinaan. Koira jo 7v. On kokeiltu eri metodeja ja palkkaustapoja vuosien varrella. Edellisen kanssa ei tarvinnut taistella ollenkaan. Kuukauden välein jos leikkaa, niin ehtii kyllä sakset unohtaa.
Mutta joo, meillä koira selällään sylissä. Toinen leikkaa ja toinen rapsuttelee. Palkan saa vasta lopuksi. Kiihtyy nameista niin paljon jos kesken leikkuun saa, ettei leikkaamisesta tule mitään.
Minun koiralla kasvaa kynnet tosi hitaasti, kun ne ovat kovassa kulutuksessa päivittäin. Joskus menee kolmekin kuukautta, että kynnet tarvitsee leikata
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Koiran kynnet kuuluu leikata noin kuukauden välein. Tällä tavalla koira tottuu myös niihin saksiin eikä vastustele.
Kynnenleikkuuväli on kyllä tosi koirakohtaista. Nykyisellä koiralla ehtii jo viikossa kasvaa kynnet. Edellisellä koiralla taas riitti 2-3vk välein.
Ja tuo tottuminen osittain luonnekysymys. Pennusta asti leikattu vähintään kerran viikossa ja edelleen vastustelee toisinaan. Koira jo 7v. On kokeiltu eri metodeja ja palkkaustapoja vuosien varrella. Edellisen kanssa ei tarvinnut taistella ollenkaan. Kuukauden välein jos leikkaa, niin ehtii kyllä sakset unohtaa.
Mutta joo, meillä koira selällään sylissä. Toinen leikkaa ja toinen rapsuttelee. Palkan saa vasta lopuksi. Kiihtyy nameista niin paljon jos kesken leikkuun saa, ettei leikkaamisesta tule mitään.
<
Meidän hauvan kynnet täytyy leikata joka viikko tai muuten tulee lattiian naarmuja
Millers Forgella on hyviä saksia ja samalla syötät koiralle nameja
Meidän käy paikallisessa eläinkaupassa kynsienleikkuulla, en vain itse uskalla leikata tarpeeksi ja siinä koirakin vaan hermostuu.
Kannattaa kysyä, ei tämäkään kauppa mainosta kynnenleikkuuta, mutta kun hoksin kysyä niin kyllähän sellainen palvelu löytyykin :)
Vierailija wrote:
Meidän käy paikallisessa eläinkaupassa kynsienleikkuulla, en vain itse uskalla leikata tarpeeksi ja siinä koirakin vaan hermostuu.
Kannattaa kysyä, ei tämäkään kauppa mainosta kynnenleikkuuta, mutta kun hoksin kysyä niin kyllähän sellainen palvelu löytyykin :)
Maksaa 200 euroa kun vie koiran manikyyriin ja pedikyyriin. ihme rahan tuhlausta...
Tämä asia tuntuu herättävän suorastaan pelottavia tunteita