Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako autolla ajaa paljain jaloin?

Vierailija
10.07.2023 |

Autoliiton koulutuspäällikkö ei osaa ottaa kantaa kysymykseen koska voimassa olevissa laeissa ei suoranaisesti oteta kantaa ajokenkiin eivätkä poliisit yleensä tarkasta että onko ajalla kenkiä jalassa vai ei:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saako-autolla-ajaa-paljain-jaloin-p…

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole kielletty. Monien kuorma-autoa ammatikseen ajavien tapana on jättää kengät portaalle ja ajaa autoa sukat jalassa.

Vierailija
2/7 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaisia paljonkin jotka haluaa autoa ajaa paljain jaloin. Kerran olen kokeillut ja minusta se ei ollut hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa. Tuo on joku ikivanha urbaanilegenda, että ei muka saisi. Muistan kuulleeni noita juttuja jo ainakin 20 vuotta sitten.

Vierailija
4/7 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sellaisia paljonkin jotka haluaa autoa ajaa paljain jaloin. Kerran olen kokeillut ja minusta se ei ollut hyvä.

Olen joskus ajanut esimerkiksi uimarannalta kotiin, kun en ole halunnut laittaa hiekkaisia jalkoja kenkiin.

5/7 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä missään ole kielletty. Ja joka kesä tästä on myös mediassa. Poliisiakin aiheesta haastateltu. Itse ajan mieluusti paljain jaloin. Hyvä tuntuma polkimiin ja mukavaa. Yleensä kesällä flipflopit jalassa ja niillä ajaminen on tosi vaikeaa. Eli kengät jo valmiiksi

Vierailija
6/7 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa paljaalla mennä vetelemään.

Vierailija
7/7 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan oma moka kun hölmöilin. Meinasin ajaa kolarin kun sandaalit luikahti jalasta...

Opin kyllä silloin ihan kerrasta:

Kuljen kaikki kesät sandaaleilla tai paljasjaloin. Autoa ajan tällöin ihan ilman jalkineita.

Poliiseja se ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi