Herätys!!!! Suomessa on edullista matkailla, kun yöpyy teltassa ja ostaa eväät ruokakaupoista. Miksi matkailemalla pitäisi esittää sellaista mitä oikeasti ei ole????
Täällä on hirveä valitus siitä miten kallista Suomessa on elää niin kuin presidentti eli lentää lentokoneella, asua hotelleissa, syödä ravintoloissa ja riehua huvipuistoissa.
Ei ennenkään näin tehty. Silloin telttailtiin.
Eväät hankitaan ruokakaupoista. Ruokaan menee silloin sama raha kuin menisi kotonakin.
Teltassa saa yöpyä ilmaiseksi jokaisen oikeudella ja telttoja saa muutamalla kympillä.
Peseytyä voi järvessä. Kyllä hiki lähtee.
Matkaa taitetaan polkupyörällä. Se on ekologista ja terveellistä. Päivämatkat voi sovittaa pyöräilijöiden mukaisesti eli jos mukana on lapsia ja nuoria, ajetaan lyhyempiä matkoja.
Ja kappas kappas: Ei se kotimaan matkailu olekaan niin kallista.
Kommentit (47)
tuota tuota, ei suomalainen pärjää mettässä. se on vain hyvin pieni osa kansasta, joka luonnossa pärjää. työllistävät vain pelastuslaitosta eksymällä siihen lähipuistoon. syvemmälle tiettömille taipaleille ei kannata edes haaveilla menevänsä, koska kartta ja kompassi on vierasesineitä. tänäkesänä olen kolmesti tehnyt tulet aikuisille alfamiehille, kun ei se syty. viime reissulla eräs adonis teki kuolemaa, kun muotikenkä teki rakon kantapäähän. oli melko paha, mutta täti hoiti ja laittoi pipiin myös rakkolaastarin, ja yhden buranankin tarjosin. että pysykää vain reppanat siellä betonilähiöissänne, elkääkä lähtekö itseänne telomaan metsään. voi vielä karhu viedä.
Vierailija kirjoitti:
tuota tuota, ei suomalainen pärjää mettässä. se on vain hyvin pieni osa kansasta, joka luonnossa pärjää. työllistävät vain pelastuslaitosta eksymällä siihen lähipuistoon. syvemmälle tiettömille taipaleille ei kannata edes haaveilla menevänsä, koska kartta ja kompassi on vierasesineitä. tänäkesänä olen kolmesti tehnyt tulet aikuisille alfamiehille, kun ei se syty. viime reissulla eräs adonis teki kuolemaa, kun muotikenkä teki rakon kantapäähän. oli melko paha, mutta täti hoiti ja laittoi pipiin myös rakkolaastarin, ja yhden buranankin tarjosin. että pysykää vain reppanat siellä betonilähiöissänne, elkääkä lähtekö itseänne telomaan metsään. voi vielä karhu viedä.
Miksi olisi pakko siellä metikössä rämpiä? On olemassa leirintäalueita. Ne maksaa tosi vähän.
Itsehän siis tykkään telttailusta ja pyöräilystä ja olen pyörämatkailua harrastanut, mutta ei se kaikkia varten ole ja osittain aika epämukavaakin. Suomessa on pitkät välimatkat ja jos ei ole hyvässä kunnossa, niin käy välillä raskaaksi loppupäivästä. Hinnasta, olen juuri viettänyt päivän fillareita selaillen ja alessakin ok retkeilyyn sopiva pyörä maksaa parisen tonnia. Vanhan korjauttaminenkin vie varmaan satasia. Muita varusteita on, paitsi retkipeiton ostoa olen myös tuumaillut kesäksi makuupussin tilalle.
Ja tosiaan telttailu on ollut niin suosittua koronan aikaan, että leirintäalueet on olleet täynnä monina öinä. Toki hotelliin verrattuna edullista ja puskassa ilmaista. Mitään kylmiä lihiksiä ja pizzoja ei ole pakko syödä ja toisaalta joskus kaupan pihalla pidetty eväshetkikin on juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun betonilähiössä ja kuljen metsissä kuin omassa kodissani. Koskaan en ole eksynyt vieraaseenkaan metsään.
No en ikinä lähde enää mihinkään telttaretkelle.
Ahkerasti telttailin nuorena partioaikoina.
Pari kesää sitten ajattelin aloittaa uusiksi harrastusta. Yksi yö teltassa, enkä päässyt kunnolla kävelemään kolmeen päivään.
Telttailu on nuorille ja niille, joilla on varaa laittaa se 100 e kunnon retkipatjaan.
No on on. Eihän sitä telttailun ihanuutta olekaan kun viimeiset kolme vuotta hehkutettu ja kaikki kansallispuistot ja ulkoilureitit ollut jengiä väärällään.
Ihan mukavaa se hyvällä säällä on mutta yksi kerta kesässä sitä lajia riittää. Kaikki me suomalaiset ollaan jollain tasolla luonnon kanssa tekemisissä eikä se ole mitään luonnosta vieraantumista jos ei telttailusta nauti eikä halua viettää lomaansa survival-olosuhteissa.