Herätys!!!! Suomessa on edullista matkailla, kun yöpyy teltassa ja ostaa eväät ruokakaupoista. Miksi matkailemalla pitäisi esittää sellaista mitä oikeasti ei ole????
Täällä on hirveä valitus siitä miten kallista Suomessa on elää niin kuin presidentti eli lentää lentokoneella, asua hotelleissa, syödä ravintoloissa ja riehua huvipuistoissa.
Ei ennenkään näin tehty. Silloin telttailtiin.
Eväät hankitaan ruokakaupoista. Ruokaan menee silloin sama raha kuin menisi kotonakin.
Teltassa saa yöpyä ilmaiseksi jokaisen oikeudella ja telttoja saa muutamalla kympillä.
Peseytyä voi järvessä. Kyllä hiki lähtee.
Matkaa taitetaan polkupyörällä. Se on ekologista ja terveellistä. Päivämatkat voi sovittaa pyöräilijöiden mukaisesti eli jos mukana on lapsia ja nuoria, ajetaan lyhyempiä matkoja.
Ja kappas kappas: Ei se kotimaan matkailu olekaan niin kallista.
Kommentit (47)
Hyi yäk, en todellakaan lähde fillaroimaan ympäri Suomea, saati sitten majoittumaan telttaan 😲
Teltta on kamalin nukkumapaikka mitä olen kokeillut, jos ei muuta majoitusta ole tarjolla jätän väliin koko reissun
Mun loma kuluu harrastusten parissa ihan kotona, tarvii lähteä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä! Itse ihmettelin, kun työkaveri kauhisteli kalliita vuokramökkien hintoja. No onhan ne, jos pitää heinäkuussa päästä. Me mennään aina sukulaisten mökille, eihän se nyt mikään luksus ole, mutta ei maksa mitään! Ja ihan saman mökkielämyksen saa kuin kalliilla vuokramökillä!
Eli, menette sukulaisen mökille lokkeilemaan?
Mitä # lokkeilua" on, jos mene kutsuttuna suvun mökille? Kaikkien sukulaiset eivät tarvitse, eivätkä ota maksua mökillään vierailusta/olosta!! Kaikki eivät ole riidoissa sukunsa kanssa!
En valitettavasti laske teltassa nukkumista elämykseksi tai matkailuksi. Vaikka säästät yöpymisessä, menetät mukavuudessa. On kiva olla ihmisten ilmoilla siistinä, peseytyneenä ja laitettuna ja eräolosuhteissa tuon toteuttaminen on vaikeaa.
Minulle lomailussa on ihanaa että on vähän arkea parempaa ja helpompaa eli syö ulkona eikä tarvitse vetää kuivaruokia pusikossa. Suorastaan ankeaa. :D
Aah... tiedättekö sen tunteen, kun illalla ruokailun ja kuutamouinnin jälkeen pääsee telttaan lämpimään makuupussiin täydellisessä luonnon rauhassa? :) Ja aamulla saa herätä aurinkoiseen kesäaamuun ilman kiirettä.
Saa lueskella kirjaa ja kuunnella luontoa.
PS. Retkikeitin ei ole avotuli ja siksi sitä saa käyttää jokaisen oikeudella.
Ikävä kyllä nuo lomatelttailijat eivät välitä metsäpalovaroituksista ja jättävät jälkeensä roskavuoren, käyttävät kesämökkien ulkohuusseja ja röyhkeimmät myös laituria ja grillikatosta sekä polttopuita. Halvaksi tulee sellainen telttailu.
Lapsena, siis 2000-luvun alussa, parhaat reissut oli telttareissut. Autolla ajettiin, leirintäkeskuksessa nukuttiin teltassa usein järven yhdeydessä, ja käytiin katselemassa eri nähtävyyksiä. Siinä oppi niin paljon yhteisöllisestä olemisesta, luonnosta ja vaikka mistä. Monta kertaa olen miettinyt, että tekisi mieli joskus puolison kanssa kokeilla samaa. Pitää vaan löytää mies, joka osaa nämä hommat myös.
Vierailija kirjoitti:
Aah... tiedättekö sen tunteen, kun illalla ruokailun ja kuutamouinnin jälkeen pääsee telttaan lämpimään makuupussiin täydellisessä luonnon rauhassa? :) Ja aamulla saa herätä aurinkoiseen kesäaamuun ilman kiirettä.
Saa lueskella kirjaa ja kuunnella luontoa.
PS. Retkikeitin ei ole avotuli ja siksi sitä saa käyttää jokaisen oikeudella.
Niin kun ulkona on jäätävästi hyttysiä, joita saa noukkia haarovälistä pois kun kävi tarpeilla ja kirja on kastunut yhdeksi mössöksi sadeveden tulvittua telttaan ja retkikorputkin ovat nihkeän kosteita ja jaffa väljähtynyttä. Makuupussikin on ottanut osumaa sateesta.
Joo, siis kyllä. Mä muistan niin hyvin, että pysyttelen mieluummin kotona jos ei kunnon hotelliin ole varaa.
Joo ap, kyllähän me kolmen 2-11vuotiaan lapsen kanssa ajetaan pyörillä pitkin Suomea, syödään kylmiä roiskeläppäpitsoja tien poskessa ja nukutaan teltassa huoltoasemien takapihoilla.
Ihmiset on niin irtautuneita todellisuudesta ja luonnosta. Joillekin pitäisi saada joku muskin älyvempain istutettua aivoihin, niin saisi nämä ihmiset vaan 24/7 yhdistettyä piuhan kautta matrixiin. Eipähän tarvitse hyttysiä ja ulkoilmaa enää kestää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on niin irtautuneita todellisuudesta ja luonnosta. Joillekin pitäisi saada joku muskin älyvempain istutettua aivoihin, niin saisi nämä ihmiset vaan 24/7 yhdistettyä piuhan kautta matrixiin. Eipähän tarvitse hyttysiä ja ulkoilmaa enää kestää.
Vaellusretket tehdään erikseen ja kaupunkilomat erikseen. Eri kohde, eri mielenkiinto, eri varusteet.
Joo, tuli telttailtua aikoinaan tarpeeksi armeijassa. Jos tekee mieli telttaan niin pystytän sen tohon takapihalle.
Ja kyllä Suomessa matkailu on kallista, ihan turha muuta väittää.
Itsekin käyn telttailemassa pari kertaa kesässä, mutta ymmärrän hyvin ettei se todellakaan ole kaikkien juttu, kyllä siinä touhussa monesti kaikenlaista epämukavuutta saa sietää. Ja ihmisellä voi myös olla esim terveysongelmia mitkä käytännössä estää kyseisen touhun.
Sitä paitsi laadukkaat retkeilyvälineet ovat muuten kaalliita, pilapali varusteilla ei kovin kauas voi lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaellusretket tehdään erikseen ja kaupunkilomat erikseen. Eri kohde, eri mielenkiinto, eri varusteet.
Piloille hemmoteltuja aikuisia lapsia koko maa täynnä. Yhyy, hyttynyen. Hui kamala. Joissain maissa on aitoja ongelmia, täällä valitetaan kun luonto on liian puhdas ja kaunis. No, ei se mitään, korporaatiot pilaa senkin pian, niin pääsette jatkamaan ilmastonmuutoksen pahentamista ja maapallon tuhoamista. Suomalaiset nauttii siitä.
Juu ei. Mun perhe harrasti telttailua kun olin lapsi, pyöräiltiin jokapaikkaan, nukuttiin teltassa, syötiin mitä nyt milloinkin jostain pikkukaupasta ostettiin, Monesti teltta tulvi vettä jos satoi, monta kirjaa mennyt pilalle, hyttysiä riitti, jalkoihin tuli rakkoja, vanhemmat huusi että "jaksaa jaksaa" kun minä en jaksanut polkea enää ja halusin lepotauon.
Vihaan nykyisin telttailua ylikaiken.
Riippumatto makuualustalla ja katoksella on kivempi. Niitä saa hyttysverkollakin.
Telttailussa parasta on se, että sen jälkeen oma koti tuntuu 5 tähden hotellilta :D
Joo, ei meillä ennenkään mitään terveydenhuoltoa ollut, ei meillä mitään asuntoja ollut luolassa pärjättiin ihan hyvin, ei meillä mitään etelänhedelmiä ennenkään ollut syökää lanttua. MIKÄÄN EI SAA EDISTYÄ MIKSI ITKETTE ENNEN ASUTTIIN PUISSA!!!!!
Just. Mihin ja millä varusteilla lähden Helsingistä kahden lapsen kanssa? Ei tosiaan ole edes telttaa tai makuupusseja.
Ei joka paikassa voi leiriytyä ja tulen tekeminen vaatii maanomistajan luvan eikä avotulta saa tehdä metsäpalovaroitusaikana. Omalla maalla ollaan lapsena telttailtu, mutta ei se tunnu lomalta, jos ei saa mennä välillä syömään valmiiseen pöytään kuten hotellissa.