Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä musiikkia teillä soitettiin lapsuudenkodissa?

Vierailija
09.07.2023 |

Ja minä vuonna olet syntynyt? Minä muistan, että meillä soi aina Eput, Hurriganes, Hector, Irwin ja Juice.

Vm. -86

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei varsinaisesti soitettu. Radio kuului.

Minä jouduin pianotunneille ja soittelin Tsernyjä ja Aaronia.

Vierailija
22/40 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä nyt 60-luvulla radiosta tuli, Malmstenia, Iltatuulen viestiä, Katri Helenaa, Dallapeeta,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat pakkokuunnellutti finnhitsejä koko 80-luvun. Vuonna 1990 sain korvalappustereot ja löysin rockin.

Finnhitsit ahdistaa edelleen niin paljon että jos sellaista joskus jossain kuulen niin alkaa ihan fyysisesti oksettamaan.

Vierailija
24/40 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1956

Tuulentie, Kai Hyttinen

Beatless

Elvis

Bil Hailey

Vierailija
25/40 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista. Ylen kanavilta jotain toivekonsertteja.

Vierailija
26/40 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio oli aina päällä, sitä äiti kuunteli keittiössä. Jotain vanhaa iskelmää se oli.

Mä olen nuorin meistä lapsista ja isot veljet kuunteli punkkia ( Ramones, The Clash) ja vanhin veli vielä mm. Deep purplea, Black Sabbathia Led Zeppeliniä yms.

Iso sisko sitten Beatles ja CCR ja bluesia.

Ihan hyvä kattaus ollut.

Vierailija
27/40 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aina rinnakkaisradio päällä. Aamusta iltaan.

Radiossa oli siis tuohon aikaan kaksi kanavaa.

Rinnakkaisradiota vastaa nykyään lähinnä radio Suomi.

Vierailija
28/40 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista, sotilasmusiikkia ja jotain iskelmärenkutuksia radiosta. Musiikki oli aina sitä, mitä vanhemmat mieluiten kuunteli. 

Vierailija
29/40 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1976. Mattia ja teppoa, katri helenaa, jamppa tuomista ym iskelmää. Luulin lapsena että vanhempana siirryn kuuntelemaan samoja artisteja, mutta ei se niin mennyt.

Vierailija
30/40 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvulla syntynyt ja vanhemmat kuunteli melko paljon radiota, isä tykkäsi kuunnella mm. metsäradiota ja savossa kun ollaan niin paikallisradio Oikea Asema 96,7 Mhz oli 80-90-luvuilla usein päällä keittiön radiossa ja autossa.

Hyvin vähän kuuntelivat mitään kasetteja tai levyjä, korkeintaan joskus jotain vanhaa kotimaista tangomusiikkia (vanhemmat 50-luvulla syntyneitä). Itsellä varmasti tänäkin päivänä enemmän cd-levyjä ja kasetteja kuin vanhemmillani.

Itsekään en kovin paljon kuunnellut musiikkia, radiosta nauhoitettuja kasetteja, 80-luvun pop ja rock musiikkia, ensimmäisen cd-levyn sain vasta 1990.  Kasarin New Wave synthpop teki lähtemättömän vaikutuksen jo silloin :)

Vierailija
31/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista, ranskalaiia lauluja, viis- ja kuuskytluvun musaa, englantilaista ja amerikkalaista.  Radiosta kaikenlaista.

Vierailija
32/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ranskalaisia

Vierailija
33/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikingarnaa ja Abbaa (äiti). Sekalaista kantria ja Irwiniä (isä). 70-luku.

Vierailija
34/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovinkaan paljon ei kotona soinut musiikki, autossa kylläkin. Pääasiassa vanhaa iskelmää, esim. Olavi Virta. Vähän myöhemmin isä otti tavaksi kuunnella työväenlauluja. Yksi mieleen jäänyt on Simon & Garfunkel, joiden tuotantoa on eksynyt omaankin levyhyllyyn.

Oma tyttäreni kuulee kotona ja autossa paljon parempaa ja ennen kaikkea monipuolisempaa musiikkia.

Vierailija
35/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kauheasti kuunneltu kotona musiikkia. Jouluna ehkä jotain joululevyä. Autossa joku perusylen kanava, mistä tuli liikennetiedotteet ja uutiset.

Vm 89.

Vierailija
36/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelin isäni kanssa aika usein että sain kuunnella radiosta Rockradion ja Kultiveeran koulusta tultuani. Muuten soi Yle 1 ja sieltä klassista tai virsiä, aina. Vai ykkösverkkoko se oli. Ja nuo rokit tuli rinnakkaisverkon kanavalta.

N50

Vierailija
37/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cannibal Corpsea

Vierailija
38/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm-71. Klassista: Vivaldi, Brahms, Schubert, jne. Poppia: Beatles, Bee Gees, Boney M, Carpenters jne. Suomalaista: Loirin Eino Leinot (ihan karmeita mun mielestä), suomalaista mieskuorolaulua esim YL, ja sitten tätä Finnhits osastoa mitä tätä nyt 70- ja 80-luvulla oli. Eli suht laidasta laitaan. Fuusiojazzia ei kuunneltu (mutta 30-40-uvun jazzia kylläkin mm. Armstrongia ja Gillespietä), se nyt ainakin selkeä genre mitä ei ollut. Heviä kuuntelin sit 80-luvulla itse paljon, samoin punkkia jonkun verran ja brittiteknoa. Ja tietenkin Abba ja Elvis, nämä nyt varmaan soi joka kodissa.

Vierailija
39/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri Helenaa ja hengellistä musiikkia... Syntynyt olen 1984. Minusta tuli metallimusiikin ystävä.

Vierailija
40/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MUSIIKKIA HOMOTUSTA ILMASTOA kirjoitti:

mistä on tullut käsitys että ihmiset kuuntelevat musiikkia MEITÄ ANTI MUSIIKIN KUUNTELIJOITA ON PALJON. SILTI JOUDUMME YLE VERON MAKSAMAAN TÄYDESTÄ PASKASTA

Luuleeko joku, että vain radioita on olemassa? Eikö lp-levyt ja c-kasetit ole tuttu asia? Kasvoitko maakuopassa?

En, mutta lapsuudessani ei ollut kuin radio ja savikiekot veivattavalla grammarilla.

Kasvoin rintamamiestalossa, jossa isoveli oli muusikko. Soitti havajinkitaraa ja hanuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan