Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Betania-yhteisö

Vierailija
09.07.2023 |

Olen etsiskellyt jo vuosia itselleni hengellistä/spirituaalista yhteisöä, olen kristitty. Törmäsin jossakin vaiheessa kirjoituksiin Betania-yhteisöstä. Muuten oikein ok, mutta jäi ihmetyttämään vaade työpaikasta/opiskelipaikasta 🤔 Perustelut todella huterat, jos yhteisö esittää olevansa kristittyjä. Onko kenelläkään kokemuksia yhteisöstä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo pienryhmät kokoontuvat varmaan ihan vapaaehtoisen vetämänä. Jos rukoilevaan pienryhmään tulee joku, jolla on vakavia huolia, huono elämäntilanne, mielisairaus, psykoosi yms, niin ihan tavallisella tallaajalla ei ole osaamista käsitellä asiaa. Jos tuo henkilö olisi vielä kovin itsekeskeinen, niin voisi olla, että ryhmä keskittyisi vain häneen.

Se, että olet kykenevä tekemään työtä eli opiskelemaan tai työskentelemään, on yksi piirre terveestä mielestä.

Tän oon huomannut monissa muissa vertaisyhteisöissä. Sinne hakeutuu helposti ihmisiä, jotka kaipaa huomiota omille ongelmilleen ja terapeutin tms. ammattilaisen tukea. 

Vierailija
42/47 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä tietoa: https://www.betaniayhteiso.com/ukk

Eli periaatteessa ihan normaali luterilainen porukka: "Betania -yhteisön taustalla on Suomen evankelis-luterilainen kirkko ja se toteutetaan Helsingin seurakuntayhtymän ja Kallion seurakunnan yhteistyönä. "

Ja tosiaan, näin siellä sanotaan: "Yhteisön jäsenen olisi hyvä olla töissä tai olla päätoiminen opiskelija". Omituinen vaatimus, eikä mielestäni ihan kristinuskon mukainen. Miksei saa olla esim. sairaseläkeläinen? Eikö seurakunta olekaan tarkoitettu kaikkein heikoimmille?

Pysyisin poissa eliittikristittyjen puuhasteluista. Minulle kelpaa vain seurakunta, jossa on myös köyhiä ja raihnaisia ja hulluja ja kaikenikäisiä ihmisiä.

Minulle tuli myös tekstistä eliittivibat. Yhteisö, joka seuraa Kristusta ja välttelee heikkoja/köyhiä/sairaita? Erikoista. Eikö tämä oikeastaan ole vastoin kaikkia Kristuksen oppeja?

Varmaan pääsy kielletty myös Kristukselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä tietoa: https://www.betaniayhteiso.com/ukk

Eli periaatteessa ihan normaali luterilainen porukka: "Betania -yhteisön taustalla on Suomen evankelis-luterilainen kirkko ja se toteutetaan Helsingin seurakuntayhtymän ja Kallion seurakunnan yhteistyönä. "

Ja tosiaan, näin siellä sanotaan: "Yhteisön jäsenen olisi hyvä olla töissä tai olla päätoiminen opiskelija". Omituinen vaatimus, eikä mielestäni ihan kristinuskon mukainen. Miksei saa olla esim. sairaseläkeläinen? Eikö seurakunta olekaan tarkoitettu kaikkein heikoimmille?

Pysyisin poissa eliittikristittyjen puuhasteluista. Minulle kelpaa vain seurakunta, jossa on myös köyhiä ja raihnaisia ja hulluja ja kaikenikäisiä ihmisiä.

Minulle tuli myös tekstistä eliittivibat. Yhteisö, joka seuraa Kristusta ja välttelee heikkoja/köyhiä/sairaita? Erikoista. Eikö tämä oikeastaan ole vastoin kaikkia Kristuksen oppeja?

Varmaan pääsy kielletty myös Kristukselta.

Minä en usko että tällaisilla periaatteilla tällä ryhmällä on mitään tekemistä Kristuksen tai Pyhän Hengen kanssa.

Vierailija
44/47 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
45/47 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Betania-koti on käsittääkseni aivan eri asia kuin tämä ko Betania-yhteisö.

Vierailija
46/47 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hyvä että paremmalle väelle on omat yhteisönsä. Onhan kirkko muutenkin hierarkinen paikka. Siellä jos jossakin uskotaan luokkajakoon.

Vierailija
47/47 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekumeenista henkeä, eli kaikki uskonnot käy.

Pitää olla kristitty. Siihen riittää, että on kastettu.

Vauva parka ei tiedä kasteestaan tuon taivaallista.  Aikuiskasteessa

sitoudutaan Kristkseen tietoisesti.

Puhuu se parempi kristitty joka kykenee kaikenlaisiin sitoutumisiin ja hyvään elämään ja malliksi muillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan