Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hämähäkki on aina ällöttävä, mutta kärpänen tai hyttynen ei?

Vierailija
09.07.2023 |

Samanlaiset jalat niillä on ja ei kauneimpia elukoita.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lapsena kammoksuin hämähäkkejä, mutta iän myötä se kammo kaikkosi.

Ennakkoluulot ja mielikuvitus on osassa niiden kuvottavuuteen, joten siitäkin kammosta voi oppia pois, jos on vain halua.

Mä näin lapsena sellaisen elokuvan kuin Kahdeksan jalkaiset kummajaiset, niin siitäkin on voinut mun kammokin syntyä.

Ulkomailla on valtavia hämähäkkejä, joten jos sellaisia on nähnyt niin ei varmana enää pelkää Suomen hämähäkkejä.

Myrkyllisiä hämähäkkejä on syytäkin vähän pelätä, mutta niitähän ei Suomessa ole.

42/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkit, isot sellaiset, ovat pelottavia. Eivät niinkään ällöttäviä. Hämähäkithän ovat tietyllä tavalla aika kauniita, näyttäviä.

Suomen luonnossa ei toki isoja hämähäkkejä ole. Täällä pelottavimpia ovat isot yökiitäjät, esim. syreeni- ja pääkallokiitäjä.

Kärpäsiä en pelkää ollenkaan. Ne ovat korkeintaan ärsyttäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri laittoi lapsena minun päähän sellaisen jätti-ison hämähäkin. Olin ihan paniikissa, kun luulin, että se on oikea. Siitä jäi pitkäksi aikaa hämähäkkikammo. Kärpäset on yököttäviä, kun ne tulee sisälle. Pieniä ei saa kiinni ja ne porsaankokoiset oksettaa.

Vierailija
44/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laittoi lapsena minun päähän sellaisen jätti-ison hämähäkin. Olin ihan paniikissa, kun luulin, että se on oikea. Siitä jäi pitkäksi aikaa hämähäkkikammo. Kärpäset on yököttäviä, kun ne tulee sisälle. Pieniä ei saa kiinni ja ne porsaankokoiset oksettaa.

Eräs ei enää uskaltautunut meidän mökille, kun oli heittäytynyt sängylle ja näki sitten katosta laskeutuvan hämähäkin, joka oli laskeutumassa hänen syliin päin 😂

Kivat tuommoiset hämähäkki traumat.

Mun päässä ja olkapäälläkin on ollut hämähäkkejä, mutta mä en panikoinut.

Vierailija
45/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se johtuu niistä 8 jalasta emt. mutta hyödyllisiä ne on kun pitävät muut pahemmat ötökät aisoissa kotona. Vaikka vihaan niitä niin en tapa paitsi lukit joista ei taas taida olla mitään hyötyä

Vierailija
46/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hämähäkit ällötä itseäni sen jälkeen, kun tajusin miten ne hämähäkit syö ja metsästää nimenomaan kaikkia niitä ötököitä, mitä ei kodissa tahdo olevan.

Vierailija
47/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän kaikista hyönteisistä, jopa monia ällöttävistä toukista, hämähäkeistä, tuhatjalkaisista ja ampiaisista jne. Annan sokeritoukkien elää kanssamme sovussa asunnossammekin. Mutta käsittääkseni pitkät jalat ja liikkumisen nopeus tekevät hämähäkeistä monen mielestä pelottavia. Oikeastihan hämähäkeillä on aika söpötkin naamat, mutta niitä ei oikein näe heidän vipeltäessään. Voi siinä olla myös jokin evoluutiollinenkin asia kuten myös käärmeissä. Koska myrkyllisiä hämähäkkejä on olemassa, ihmiset ovat oppineet sen olevan vaarallinen eli pelottava.

Vierailija
48/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkin purema on myrkyllinen, noiden muiden ei.

Vierailija
49/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hämähäkki lymyää piilossa. Hyttyset ja kärpäset lentävät avoimesti ihmisten luokse ja ihmisten joukossa. Hämähäkit punoo verkkojaan ja vaanii saalistaan nurkissa. Niiden seittiin takertuu.

Tämä. Ketuttaa ihan sikana se hämiksien ainainen vaaniminen ja hiippailu. Karmivaa! Ja hyi yöks niitä pitkiä jalkoja, joita on aivan liian paljon.  Jotenkin liian yliluonnollisen ja ilkeän näköisiä örkkejä!!

Vierailija
50/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Propagandalla painettu ihmisten mieliin sellaseks.. Hämis ei oikeesti tee mitään, ne puree ainoastaan silloku niitä provosoi ihan huolella, välillä ei sillonkaa. 

Minä olen lapsesta asti pelännyt yökkösiä ihan hirveästi. Eiväthän nekään mitään pahaa sinänsä tee; eivät pure tai pistä. Silti kammoan niitä enemmän kuin vaikkapa ampiaisia jotka saattavat pistää. Enpä tiedä miksi näin.

Yökkösissä pelottaa se holtittomuus ja äkkiarvaamattomuus. Ilmestyvät pimeästä ihan salamana, sinkoilevat päättömästi sinne tänne ja toisaalta taas liimantuvat täysin paikoilleen, eivätkä hievahda vaikka miten ravisteltaisiin.

Vierailija
51/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkit ovat ihania <3

Hämähäkki tuottaa onnea. Sitä ei saa tappaa eikä vahingoittaa, koska se tuottaa huonoa onnea.

Vierailija
52/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän kaikista hyönteisistä, jopa monia ällöttävistä toukista, hämähäkeistä, tuhatjalkaisista ja ampiaisista jne. Annan sokeritoukkien elää kanssamme sovussa asunnossammekin. Mutta käsittääkseni pitkät jalat ja liikkumisen nopeus tekevät hämähäkeistä monen mielestä pelottavia. Oikeastihan hämähäkeillä on aika söpötkin naamat, mutta niitä ei oikein näe heidän vipeltäessään. Voi siinä olla myös jokin evoluutiollinenkin asia kuten myös käärmeissä. Koska myrkyllisiä hämähäkkejä on olemassa, ihmiset ovat oppineet sen olevan vaarallinen eli pelottava.

Jos hämis näyttäisi Mauri Kunnaksen kirjoista tutulta veijarilta, ei niiden kanssa olisi mitään ongelmia. Mutta nykyisellään on hesarin sunnuntaipainos valitettavasti ainoa tervetulotoivotus, minkä saavat.  En pidä siitä ja kunnioitan elämää, mutta ei voi mitään.  It's either you or me..

Vierailija
53/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla tappaa hämähäkkiä. Ällöttää ajatus kun liiskaa hämähäkin ja sisältä voi tulla satoja pikkuhämähäkkejä

Vierailija
54/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa Ruohonjuuritasolla (=Minuscule) -animaatiopätkiä, niin hyönteisetkin (erityisesti hämähäkit!) alkavat näyttää ihan inhimillisiltä ja niitä alkaa ymmärtää entistä paremmin <3

Vierailija
55/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googletapas "maailman vaarallisin eläin."

Vierailija
56/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämikset on ällöttäviä ja tapan ne kaikki, jos tulevat sisälle. Joskus liiskaamalla. Joskus sähköllä. On totta että ne eivät pure. Koska tapan ne ennen kuin ehtivät.

Vierailija
57/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin araknofoobikkonakin on myönnettävä että lintuhämähäkit karvaisine töppöjalkoineen ja isoine silmineen ovat tavallaan ihan symppiksenkin näköisiä, mutta ei niitä silti lähelle halua :3

Pitkäkoivet kauhistuttaa jo ihan kuvissakin nähtynä.        

Vierailija
58/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpäset ovat ällöttäviä. En asu enää maalla ja kun välillä siellä käyn inhoon kärpäsii, likaavat ikkunat ja istuvat pullan päällä.

Vierailija
59/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyttyset levittävät sairauksia ja tappavat eniten ihmisiä maailmassa.

Vierailija
60/64 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi