Mikä on mielestäsi "kauppa ihan vieressä? Minun lähikauppani näkyy parvekkeelta mutta kaverin mielestä ei silti ole totta että se olisi "vieressä"
Kommentit (27)
Meidän ruokakauppaan on n. 2km ja autolla sen hurauttaa alle 5 minuutissa. On ihan vieressä ja ollaan erittäin tyytyväisiä.
Ennen tuon kaupan tuloa me ajeltiin saman ketjun kauppaan 15min suuntaansa. Sekin oli ihan ok, mutta ei ollut vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun paikassa, josta on näkymä ikkunasta noin 20 kilometrin päähän. Se että joku näkyy ikkunasta ei ole pituusmitta. ikkunasta voi näkyä vaikka aurinko, joka on about 150 miljoonan kilometrin päässä.
Minä asun viidennessä kerroksessa ja näkyy ainakin 25 kilometrin päähän. Siinä on sellainen minkä huvikseni katsoin etäisyyden netistä. Meren puoleisesta ikkunasta taitaa näkyä vielä kauemmmaksi. Tekisi mieli ostaa kiikarit tai kaukoputki. On tästä niin hyvät näköalat ja pimeällä avaruuttakin. Se maatamo oli viime talvena hieno.
Tallinnan teletorni on Helsingistä näköetäisyyden päässä. Kuu, aurinko ja muut tähdet ovat myös näköetäisyydellä.
Näköetäisyys ei ole kovin hyvä mittari sille, onko kauppa ihan vieressä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ruokakauppaan on n. 2km ja autolla sen hurauttaa alle 5 minuutissa. On ihan vieressä ja ollaan erittäin tyytyväisiä.
Ennen tuon kaupan tuloa me ajeltiin saman ketjun kauppaan 15min suuntaansa. Sekin oli ihan ok, mutta ei ollut vieressä.
Ei sellainen ole vieressä johon mennäksesi otat auton alle.
Lähikauppa näkyy parvekkeelta? Tiesitkö ap että esimerkiksi Lapissa on paikkoja joissa voi nähdä useiden (jopa 10?) kilometrien päähän. Minusta "ihan vieressä oleva kauppa" on max 500m.
Mitä väliä tällä on?
Kuka viitsii edes ajatella tollasta?
No jos se kerran ikkunasta näkyy, niin käviskö päinsä sanoa, että kauppa on näköetäisyyden päässä, tai silmän kantaman päässä. Olisko riittävän eksaktia?