Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi "kauppa ihan vieressä? Minun lähikauppani näkyy parvekkeelta mutta kaverin mielestä ei silti ole totta että se olisi "vieressä"

Vierailija
09.07.2023 |

Kuulemma valehtelen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, mun "viereinen" kauppa on 5 km päässä, eli melko lyhyt matka.

Vierailija
2/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun on asunut lapsuutensa paikassa, jossa lähin kauppa oli n 5km päässä (nyt 10km koska se lähin on lopetettu) niin kyllä alle kilsan päässä oleva kauppa on ihan vieressä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se näkyy ikkunasta niin kyllä on vieressä vai pitääkö ystäväsi mielestä ihmisen asua kaupan pihassa?!

Vierailija
4/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän käynyt paikan päällä toteamassa, kuinka lähellä se kauppa oikeasti on?

Parvekkeelta voi näkyä sellaistakin, joka ei ole vieressä. Etenkin, jos asunto on talon ylimmässä kerroksessa, ja talo sijaitsee mäen päällä. Olen tällaisessa paikassa asunut, ja parvekkeeltani näkyi hyvällä säällä kymmenenkin kilometrin päähän.

Vierailija
5/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vieressä, tarkoittaa viereisessä rakennuksessa.

Samassa rakennuksessa tarkoittaa samassa rakannuksessa.

Näky parvekkeelta tarkoittaa, että näkyy parvekkeelta.

Vierailija
6/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun paikassa, josta on näkymä ikkunasta noin 20 kilometrin päähän. Se että joku näkyy ikkunasta ei ole pituusmitta. ikkunasta voi näkyä vaikka aurinko, joka on about 150 miljoonan kilometrin päässä. 

Vierailija
7/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä vajailla ongelmat

Vierailija
8/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 500m on kauppa ihan vieressä. Sellainen, että sinne kävelee parissa minuutissa. Meillä on nyt ehkä 300m kauppaan.

Vierailija
9/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä on niin suhteellinen käsite. Eräs ulkomaalainen nainen sanoi asuvansa Moskovan lähellä, ei ole kuin 6 tunnin junamatka. 

Vierailija
10/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on varmastikin sitä porukkaa, jonka mielestä leikillinen "olen nähnyt sen miljoona kertaa" on valehtelua. Naapuriksi ei kelpaa kuin seinän takana oleva kauppa, kun joka sana ymmärretään millilleen. Miksi olet edes tekemisissä tällaisen sekopään kanssa?

Vierailija
11/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kauppa 100m päässä ja näkyy parvekkeelta. Sanoisin myös, että se on ihan vieressä.

Vierailija
12/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttelin tai kahden sisällä.

Vierailija
13/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas, mikä aloitus!

Minun lähikauppa on kävelymatkan päässä, 1,6km.

Vierailija
14/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lähimpään kauppaan vartin kävelymatka ja kyllä se mielestäni aika vieressä on.

Vierailija
15/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lähimpään kauppaan vartin kävelymatka ja kyllä se mielestäni aika vieressä on.

No ei kyllä ole, jos edestakaiseen kauppamatkaan menee puoli tuntia. Esim. koko perusmittainen ruokatunti kuluisi matkaan. Itselläni on myös nykyisin 15-20 minuuttia kävellen lähimpään kauppaan enkä kuvailisi asuvani kaupan vieressä.

Jos pitää mennä vain pihan poikki ja kadun yli tms niin silloin on kauppa vieressä.

Ja toki kävelymatka on sinällään ihan ok vartin mittaisenakin, verrattuna siihen että pitäisi lähteä 10 km päähän kuten jostain mökiltä.

Vierailija
16/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt pitää jotain heittää, niin sanoisin, että maksimissaan 100 metrin päässä oleva ruokakauppa on vielä "ihan vieressä".

Siitä eteenpäin kauppa on "ihan lähellä" tai "lähellä". Kaupungissa puoli kilometriä on "lähellä", Lapin maaseudulla 20 kilometriä voi samoin olla "lähellä".

Sillä, näkyykö kauppa parvekkeelta, ei ole merkitystä. Kuten joku edellä sanoi, aurinkokin näkyy parvekkeelta.

Vierailija
17/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa on minulle tosi lähellä, jos se näkyy ikkunasta tai ovelta tai on suurinpiirtein samassa korttelissa tai kadun toisella puolen. Olisin voinut sanoa noin tai oikeastaan "melkein vieressä" kaupasta edellisessä asuinpaikassa, vaikka ei se ihan kirjaimellisesti ollut vieressä vaan lähimmässä tienristeyksessä ja kaupalle käveli parissa minuutissa. Välissä oli liikerakennus, jossa oli pubi, kampaamo, kebabbila ja eläinlääkäri.

Mutta kuinkas kaukana on kivenheiton päässä?

Vierailija
18/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 100 metriä on maksimi sille että on ihan vieressä.

Vierailija
19/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätön kirjoitti:

Kauppa on minulle tosi lähellä, jos se näkyy ikkunasta tai ovelta tai on suurinpiirtein samassa korttelissa tai kadun toisella puolen. Olisin voinut sanoa noin tai oikeastaan "melkein vieressä" kaupasta edellisessä asuinpaikassa, vaikka ei se ihan kirjaimellisesti ollut vieressä vaan lähimmässä tienristeyksessä ja kaupalle käveli parissa minuutissa. Välissä oli liikerakennus, jossa oli pubi, kampaamo, kebabbila ja eläinlääkäri.

Mutta kuinkas kaukana on kivenheiton päässä?

Tai no, kun joku halkoo hiuksia, näkyy ikkunasta tai ovelta, niin silleen selvästi ja tyyliin kaupan etuovi eikä joku (iso) valomainos tai katonharja horisontissa.

Vierailija
20/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimissaan muutaman minuutin kävely, se olisi minun kriteeri "vieressä olemiselle" tuossa kontekstissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän