Miten iskit DI-miehesi? Sinä onnentyttö
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
DI=insinööristä tyhmempi versio, täysin todellisuudesta irtaantunut, ja todennäköisesti maakunnan suurin puupää. kuinka paljon olen joutunut näiden älyköiden suunnittelumokia oikaisemaan, on käsittämätön lukema. täysin turhaa sakkia. kuulemma syövät muovailuvahaa aamupalaksi.
Eipä muuta kun sitten itse tekemään meidän dippainssien hommat. Jos meidän työ olisi niin helppoa ja yksinkertaista niin toki koulutus olisi lakannut jo satoja vuosia sitten ja jokainen hoitaisi oppinsa vaan oppisopimuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä erikoista on DI -miehessä? maisteritasoa, jos sitäkään.
Onhan niillä laajempi akateeminen tutkinto kuin maistereilla.
Kerropa tarkemmin tästä. Molempien tutkintojen seuraava tutkintoaste on lisensiaatti, eli tuosta päätellen tasan samanlaiset akateemiset tutkinnot, mutta eri aloilta.
Laajuus viittaa tässä siihen, että ennen vanhaan maisteri oli 160 ov ja DI 180 ov. (ov = opintoviikko, ajalta ennen opintopisteitä).
Ok. Jos olisin itse mennyt heti ylppäreiden jälkeen akateemiseen koulutukseen, olisin säästynyt opintoviikoiltakin. Valitsin kumminkin opistotason, oli kiire rahan ansaitsemiseen eli asuntovelan maksamiseen. Tuona aikana ja vielä opintoviikkojenkin aikaan maisteri oli lähinnä ostettava arvo, yliopistoista valmistuttiin siis kandeiksi.
Höpsis tolle, että opintoviikkojen aikaan maisteri olisi ollut joku ostettava arvo.
Haman kuuskytluvun puolella ehkä.
Meillä oli yhteisiä ystäviä, siitä se sitten lähti. Hän oli kuulemma katsonut minua sillä silmällä jo pidempään. Hän on luotsannut monen kokoisia yrityksiä elämänsä aikana ja tehnyt aina lujasti töitä. Olen onnen tyttö/nainen ja hän onnenpekka. Yhdessä jo 35 vuotta <3.
Vierailija kirjoitti:
DI=insinööristä tyhmempi versio, täysin todellisuudesta irtaantunut, ja todennäköisesti maakunnan suurin puupää. kuinka paljon olen joutunut näiden älyköiden suunnittelumokia oikaisemaan, on käsittämätön lukema. täysin turhaa sakkia. kuulemma syövät muovailuvahaa aamupalaksi.
Häh? Kyllä tuo meillä tänäkin aamuna kiskoi puoli litraa kahvia, hotkaisi sämpylän, otti koneensa ja suhasi töihin. Itsellä vapaapäivä, taidankin yllättää hänet herkullisella iltapalalla, jahka kotiutuu töistä ja harrastuksesta. Onnea on ihan tavallinen arki.
Opiskelijaseurakunnassa. Heitä oli siellä paljon, toinen puoli pojista teologeja :)
Tinderissä niitä ainakin on. Yhden kanssa kävin treffeillä joitain vuosia sitten ja mies silminnähden rakastui minuun välittömästi. Itse en häneen. Oli kiusalliset treffit kun mies oli valehdellut pituutensa ja oli ainakin 5cm lyhyempi kuin minä ja muutenkin niin pienikokoinen että jos en olisi tiennyt ikää, olisin varmaan luullut lapseksi. Kuvat voi hämätä aika paljon. Treffien jälkeen mies pommitti viesteillä, minä ghostasin.
Vierailija kirjoitti:
Teoreettinen koulutus ei poissulje käytännön taitoja :) Oma mies on DI mutta erittäin näppärä käsistään, osaa mm. korjata autoja ja mopoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä erikoista on DI -miehessä? maisteritasoa, jos sitäkään.
Onhan niillä laajempi akateeminen tutkinto kuin maistereilla.
Kerropa tarkemmin tästä. Molempien tutkintojen seuraava tutkintoaste on lisensiaatti, eli tuosta päätellen tasan samanlaiset akateemiset tutkinnot, mutta eri aloilta.
Opintopisteiltään laajempi kuten myös DI-työ on gradua laajempi kokonaisuus.
Ainakin HY:ssä gradun laajuus vaihtelee tiedekunnittain, esim. Matlulla on laajempi kuin oikiksessa.
Onko omakotitalo, kaksi lasta ja autoa myös?
Kysyin pikkujouluissa että mentäisikö minun luokseni yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoreettinen koulutus ei poissulje käytännön taitoja :) Oma mies on DI mutta erittäin näppärä käsistään, osaa mm. korjata autoja ja mopoja.
Sama, osaa myös kokata ja tehdä kaikkia kotitöitä, yksinhuoltaja kun oli vuosia. Nyt ollaan käyty taidenäyttelyissä ja teatterissa jotka ovat uusia elämyksiä miehelle, leffat, pelit ja kirjat tutumpia.
Seurusteltiin jo lukiossa. Nyt on kymmeniä vuosia oltu yhdessä ja kolme lastakin saatu aikaiseksi. Elämä hymyilee edelleen.
Jaetaan kakki vinkit
Ne on nyt tarpeen
Teoreetikko, jota en huolisi.
DI= Diplomi Idiootti
Inssit on käytännönläheisiä ja hoitaa homman kuin homman. Kokemusta on molemmista ja onnellisesti parisuhteessa inssin kanssa.
N36
Vierailija wrote:
Höpsis tolle, että opintoviikkojen aikaan maisteri olisi ollut joku ostettava arvo.
Haman kuuskytluvun puolella ehkä.
Kyllä se näin oli. Maisteri oli ostettava titteli, mutta sen ostamiseen tarvittiin ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaminen.
En saanut lääkäriä, juristia tai ekonomia, joten oli pakko tyytyä insinörttiin. Elättäähän se, vaikka onkin tappavan tylsä.
Christiiina kirjoitti:
Kun minä kävin ensitreffeillä ravintolassa 4-kymppisen diplomi-insinöörimiehen kanssa ja meidän molempien loppulasku oli n. 30€/hlö , niin mies toivoi, että minä, päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, maksaisin oman laskuni lisäksi hänenkin laskunsa.
🤣🤣😂😂😂😂