Miten iskit DI-miehesi? Sinä onnentyttö
Kommentit (104)
Heh, veljeni on DI. Ei tulisi mieleenkään hakea diplomi-insinööriä, liian veljeni kaltainen olisi. Itse olen luova ja taiteellinen (olen kuitenkin akateeminen muulta alalta) eli kiinnostunut aivan toisenlaisista kuin matemaattisesti lahjakkaista miehistä.
Mieheni on tietotekniikan DI. Täytyy ihailla hänen taitojaan, työnsä lisäksi josta minä en ymmärrä mitään, hän on rakentanut meille talon, tekee huonekalut, korjaa autot ja oikeastaan kaiken mikä on rikki.
Lisäksi sosiaalisesti älykäs ja huomaavainen ja hyvä lasten kanssa. Pidän kyllä itseäni onnentyttönä, kiitos ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä erikoista on DI -miehessä? maisteritasoa, jos sitäkään.
Onhan niillä laajempi akateeminen tutkinto kuin maistereilla.
Kerropa tarkemmin tästä. Molempien tutkintojen seuraava tutkintoaste on lisensiaatti, eli tuosta päätellen tasan samanlaiset akateemiset tutkinnot, mutta eri aloilta.
2 op vastaa 15 op hihhuli alalla
käyppä molempien aloijen kursseilla
Pikkuisen eri 5ov oli minulla jonka piti tentin ja viikkotehtävien lisäksi harjoitustyönä suunnitella ja toteuttaa 8 bittinen prosessori, joka pystyy ajamaan ohjelmakoodia muistista ja ALU joka pystyy yhteen ja vähennyslaskuun lisäksi piti toteuttaa mm. hyppykäsky.
Vaimo vastaavasti 5ov eteen kuunteli äänikirjan ja tekin siitä sivun mittaisen mielipidekirjoituksen.
Oliko Tietokoneen arkkitehtuuri -kurssi? Siinä oli toinenkin harjoitustyö tuon ja tentin lisäksi. Piti koodata assemblyllä muistaakseni ip-protokollan otsikon tarkistussumman laskenta, jos halusi viisi pistettä siitä harjoitustyöstä. Ja todellakin 5 opintoviikon kurssi oli. Muistan kun VHDL piti opetella sitä prosessorin suunnittelua varten ja assembly-kieli yhdellä ainoalla kurssilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa tarkemmin tästä. Molempien tutkintojen seuraava tutkintoaste on lisensiaatti, eli tuosta päätellen tasan samanlaiset akateemiset tutkinnot, mutta eri aloilta.
Pikkuisen eri 5ov oli minulla jonka piti tentin ja viikkotehtävien lisäksi harjoitustyönä suunnitella ja toteuttaa 8 bittinen prosessori, joka pystyy ajamaan ohjelmakoodia muistista ja ALU joka pystyy yhteen ja vähennyslaskuun lisäksi piti toteuttaa mm. hyppykäsky.
Vaimo vastaavasti 5ov eteen kuunteli äänikirjan ja tekin siitä sivun mittaisen mielipidekirjoituksen.
Oliko Tietokoneen arkkitehtuuri -kurssi? Siinä oli toinenkin harjoitustyö tuon ja tentin lisäksi. Piti koodata assemblyllä muistaakseni ip-protokollan otsikon tarkistussumman laskenta, jos halusi viisi pistettä siitä harjoitustyöstä. Ja todellakin 5 opintoviikon kurssi oli. Muistan kun VHDL piti opetella sitä prosessorin suunnittelua varten ja assembly-kieli yhdellä ainoalla kurssilla.
Tuo oli Digitaalitekniikan perusteet. Tunneilla oli helppoja logiikoita ym. pieniä kytkentöjä, Karnaugh’n karttoja ym. Mutta harkkatyö olikin sitten eri tasoa :D
Vierailija kirjoitti:
Heh, veljeni on DI. Ei tulisi mieleenkään hakea diplomi-insinööriä, liian veljeni kaltainen olisi. Itse olen luova ja taiteellinen (olen kuitenkin akateeminen muulta alalta) eli kiinnostunut aivan toisenlaisista kuin matemaattisesti lahjakkaista miehistä.
Aika naurettavaa kuvitella että matemaattinen lahjakkuus sulkisi jotenkin pois luovuuden tai taiteellisuuden. Aika moni ns. matemaattisesti lahjakas jonka tunnen harrastaa esim. musiikkia tai muuta taidetta.
Christiiina kirjoitti:
Kun minä kävin ensitreffeillä ravintolassa 4-kymppisen diplomi-insinöörimiehen kanssa ja meidän molempien loppulasku oli n. 30€/hlö , niin mies toivoi, että minä, päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, maksaisin oman laskuni lisäksi hänenkin laskunsa.
Kuulostaa tutulta..nyt on exmies ja nykyinen (toimari muttei DI) ei ikinä vaadi että maksan ravintolalaskuja..! 🙂
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kun minä kävin ensitreffeillä ravintolassa 4-kymppisen diplomi-insinöörimiehen kanssa ja meidän molempien loppulasku oli n. 30€/hlö , niin mies toivoi, että minä, päivätyössä käyvä sairaanhoitaja, maksaisin oman laskuni lisäksi hänenkin laskunsa.
Ei DI lokkeja elätä. Pitää optimoida naisenkin suhteen :P
Jos sinulla ei ole varaa maksaa 30€ ravintolalaskua niin ehkä et ole pystynyt hyödyntämään koulutustasi.
Viime vuosisadan puolella DI haki tanssimaan ja pummasin kyydin häneltä kotiin - lupasin ottaa kesäkolliksi. Tästä on yli 30v. Tuossa kolli sohvalla makaa.
Tälle naiselle ei sovi DI-poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ei DI lokkeja elätä. Pitää optimoida naisenkin suhteen :P
Jos sinulla ei ole varaa maksaa 30€ ravintolalaskua niin ehkä et ole pystynyt hyödyntämään koulutustasi.
Mies pääsi sujuvasti lokista eroon. Hyvä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
enemmän kun humanistimaisteri
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä turhakkeet tapaa pariutua alemman aineksen, eli marisevien hoitsujen kanssa.
Veikö kaunis hoitaja sinun DI miehesi? Otan osaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti pidä paikkaansa. Ainakin humanistisessa kurssit ovat varsin työläitä juuri sen suhteen kuinka paljon niissä joutuu lukemaan ja kirjoittamaan yhtä opintoviikkoa kohden.
Tinderistä. Olen kuulemma tosi hemaiseva näky. En ole uranainen, en fiksu enkä edes erityisen lempeä kodinhengetär. Raskaudet ja synnytykset on ollut kovin hinta tästä suhteesta, muuten olen ollut suhteeseen ja mieheen ihan tyytyväinen.
Kivaa perusarkea ja mies on komea ja asiat hoitava. Tykkään miehestä ja hän minusta, mutta suhteemme ei ole koskaan ollut villiä ilotulitusta. Ja hyvä niin. Sellaisistakin suhteista kummallakin oli kokemusta aiemmasta elämästä.
Koen olevani ihan onnekas nainen.
Jotain DI-opinnoista kertoo kai sekin, että maailman ensimmäinen graafinen selain on kehitetty Otaniemessä kurssin harjoitustyönä.
Minun mieheni on ikiteekkari, kuten itsekin, joten en tiedä onko soveliasta vastata. Ensimmäinen mieheni oli DI, mutta valmistui vasta eromme jälkeen - lasketaanko häntä? Hänet iskin fuksivuotena tanssikurssilta. Johdatus opiskeluun -kurssiin kuului tuo tanssikurssi, Åke Blomqvist tietenkin opettajana. Nykyinen ikiteekkarimieheni tarttui matkaan ircistä kanavalta #42. Olen kuullut, että sinne ei nykyisin tahdo edes päästä, jos ei tunne sieltä vanhoja partoja, jotka toimivat portinvartijana.
Bileitä on mainostettu, mutta sitten on näitäkin teekkareita, jotka ei bileissä juokse. Voi olla liian päällekäyvää käydä sellaisen juttusille, kun hän viattomana kävelee opiskelijasolustaan luennolle. Heidät pitäisi ikään kuin saada kaivettua kolostaan, mutta varovasti, ettei säikäytä.
Yritin tapailla kahtakin mutta kummankaan kanssa ei mätsännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika naurettavaa kuvitella että matemaattinen lahjakkuus sulkisi jotenkin pois luovuuden tai taiteellisuuden. Aika moni ns. matemaattisesti lahjakas jonka tunnen harrastaa esim. musiikkia tai muuta taidetta.
Niin no, voihan musikaalisuuden laskea taiteellisuuteen. Itse tarkoitin kyllä kuvataiteita jne. Musikaalisuudessa käsittääkseni tarvitaankin matemaattista tajua. Kun näköjään täällä laitetaan humanistit vastakkain DI:n kanssa, niin sanonpa että 100x mieluummin ottaisin humanistin tai yhteiskuntatieteilijän kuin DI:n (anteeksi veljeni ja muut, mutta ei DI-mies ole kaikkien ihanne). Naurettavaa on tehdä vastakkainasettelua ja hehkuttaa jotakin tiettyä koulutusta. 😅
DI on kaikkien ihanne
Se ei ole mielipideasia
Se on fakta
Olitko se römeä-ääninen nainen Dipolissa Wappuna 2008? Oli meinaan pitkään persaus kipeä. T: Yks. Eikka Vaan